معرفی ویندوز 8.1

arash-mmb-tz

Active Member
ویندوز ۸٫۱ موسوم به ویندوز آبی توسط مایکروسافت با سیل عظیمی از قابلیت های جدید و بالاخره با پشتیبانی از صفحه نمایش های با رزولوشن بالا به طور رسمی معرفی شد.

با پشتیبانی از نمایشگرهای با رزولوشن بالا مایکروسافت بالاخره قادر خواهد دیوایس هایی همانند Surface Pro را به بازار عرضه کند و به رقابت با اپل و گوگل بپردازد. قابلیت های جدید در ویندوز ۸٫۱ شامل بازگشت دکمه استارت، اینترفیس جستجوی جدید و تغییرات در رابط کاربری و اپلیکیشن های جدیدی همانند Facebook و Flipboard و قابلیت های سفارشی سازی دیگری خواهد بود. بک گراندها متحرک شده اند و شما می توانید برای لاک اسکرین هر تصویری را که دوست دارید قرار دهید. اکنون جستجوی Bing Heroes با گرافیک تاثیر برانگیز برگشته است. جستجوی افراد مشهوری مانند Marilyn Monroe اینترفیسی فول اسکرین با عکس ها ومدیاهای مختلف در کنار نتایج جستجوی سنتی را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. مایکروسافت همچنین همانند اپل تصمیم گرفته است که سیستم عامل را به ۲۰۰ درصد scale up کند و این بدین معنی است که توسعه دهندگان باید اپلیکیشن های خود را برای اینکه تصاویر و متون crisp دیده شوند آپدیت کنند.


windows81.png

8 ویژگی جدید در ویندوز 8.1:



1- Uninstall کردن چندين اپليکيشن به صورت هم زمان: در ويندوز ۸، در هر زمان تنها مي توانستيد تنها يک اپليکيشن را حذف کنيد. اما ويندوز 8.1 به شما امکان مي دهد که چندين اپليکيشن را انتخاب و به صورت هم زمان حذف کنيد.براي اين کار روي اپليکيشن مورد نظرتان راست کليک و از منوي پايين صفحه گزينه Uninstall را انتخاب کنيد.


2- مرتب سازي (Sort) اپليکيشن ها در منوي استارت: ويندوز ۸، تنها اجازه فهرست کردن اپليکيشن ها را به صورت نامرتب و به هم ريخته مي دهد. به گزارش guiding tech ،اين مسئله مانع جست وجوي آسان اپليکيشن ها مي شود. اما در ويندوز 8.1 قادر به مرتب سازي و سامان دهي بهتر فهرست اپليکيشن ها هستيد.


3- ميانبرهاي صفحه کليد: تعدادي از ميانبرهاي کاربردي Windows 8.1 به شرح زير است:


Windows Key + Q: اين ميانبر، در ويندوز ۸ هم وجود داشت اما در ويندوز 8.1 با استفاده از آن منوي جست وجو به تنهايي ظاهر مي شود نه اين که تمام منوي استارت با آن نمايش داده شود.


Windows Key + F: اين يکي دقيقاً مشابه ميانبر قبلي است، با اين تفاوت که براي جست وجو در ميان فايل ها و فولدرها کاربردي شده است.


Windows Key + X: ميانبرهاي منوي استارت که در بخش شماره يک به آن ها اشاره شد، به کمک اين ترکيب نمايش داده مي شود.


Windows Key + M: اين ميانبر را حتماً به خاطر بسپاريد، چرا که به شما در حفظ تمرکز هنگام کار کمک مي کند.به گزارش zoomit ،به کمک اين ميانبر تمام پنجره هايي که باز است اما در حال کار روي آن ها نيستيد، مخفي يا به اصلاح ميني مايز مي شود.


Windows Key + H: اين ميانبر تنظيمات اشتراک گذاري را در نرم افزار در حال اجرا نمايش مي دهد. براي مثال اگر در حال مشاهده يک عکس هستيد و از اين ميانبر استفاده کنيد، تنظيمات اشتراک گذاري اين عکس به کمک اپليکيشن Mail نمايش داده مي شود.


4- نمايش دسکتاپ به جاي منوي استارت در هنگام ورود (Log-In): نمايش صفحه استارت در بدو ورود، ممکن است براي کاربراني که به تازگي به ويندوز ۸ مهاجرت کرده اند عجيب و ناراحت کننده باشد. وجود تنظيماتي خاص به شما مي کند که به حالت قديمي و متداول در نسخه هاي قديمي ويندوز بازگرديد و در ابتداي کار دسکتاپ نمايش داده شود.در Windows 8.1، بخش جديدي به نوار وظيفه (Taskbar) اضافه شده است که Navigation ناميده مي شود. روي نوار وظيفه راست کليک کنيد تا اين بخش در بالاي پنجره قابل مشاهده باشد. در ادامه گزينه Go to the desktop instead of Start when I sign in را انتخاب کنيد.


5- غيرفعال سازي Navigation از طريق گوشه هاي استارت: ويندوز ۸ داراي منويي است که با رفتن اشاره گر ماوس به لبه هاي صفحه نمايش، ظاهر مي شود. اگر تجربه کار با اين ويژگي را نداشته باشيد، شايد ظاهر شدن آن براي شما ناراحت کننده باشد. در ويندوز 8.1 مي توانيد اين ويژگي را غيرفعال کنيد. در منوي استارت، PC Settings را جست وجو کنيد. در ادامه در سمت چپ منو، روي PC & Devices کليک کنيد. حال براي مشاهده و تغيير تنظيمات Navigation در لبه هاي صفحه، روي گزينه Corners & Edges کليک کنيد.


6- خاموش کردن اعلان ها در ساعت هاي خاصي از روز: ساعت هاي سکوت (Quiet Hours) در ويندوز8.1 مانع نمايش اعلان (Notification)ها در زمان هاي مشخصي از روز مي شود. در اين زمان، هيچ اعلاني به شما نمايش داده نمي شود. بنابراين اگر نيازمند تمرکز کامل روي يک کار خاص هستيد و يا سرتان شلوغ است از اين ويژگي براي مديريت بهتر شرايط استفاده کنيد.براي دسترسي به اين ويژگي PC Settings را جست وجو کنيد.در ادامه روي Search & Apps کليک کنيد.در بخش باز شده، سوئيچ را در حال On قرار دهيدو سپس زمان مورد نظرتان را تعيين کنيد.


7- جست وجوي فايل ها به صورت محلي و نمايش نتايج در بينگ: هنگامي که فايلي را درويندوز جست وجو مي کنيد، نتايج جست وجو در فايل هاي محلي نمايش داده مي شود. اما Windows 8.1 به شما امکان مي دهد که به کمک موتور جست وجوگر بينگ و به صورت هم زمان فايل هاي محلي و اينترنت را جست وجو کنيد.نمايش اسکرين شات اين بخش کمکي مشکل است اما فرآيند جست وجو ساده و کاملاً شبيه جست وجوي فايل ها به صورت محلي است.نتايج جست وجو مانند حالت طبيعي صفحه استارت، از سمت چپ به راست نمايش داده مي شود. از اين رو براي مشاهده يافته ها بايد صفحه را از چپ به راست اسکرول کنيد.يافته هاي محلي، اولويت بالاتري نسبت به يافته هاي اينترنتي دارد و در نتيجه جلوتر نمايش داده مي شود.


8- ميانبرهاي دسترسي سريع در منوي استارت: براي دسترسي سريع به بخش هاي مهم سيستم، روي استارت راست کليک کنيد. به کمک اين منو مي توانيد دستگاه خود را Restart کنيد يا به کنترل پنل وارد شويد. اين موارد تعدادي از ويژگي هاي جديد ويندوز 8.1 است که به شما در استفاده کاربردي تر از سيستم عامل جديد ويندوز کمک مي کند.

 
آخرین ویرایش:
فقط مشکل ویندوز متن بسته بودنش .

سازمان مقررات ارتباطات رادییویی داره لینوکس رو جایگزین ویندوز میکنه


خدا بیامرزدش
 

cofel

New Member
مشکل نصب ویندوز blue 8.1 کسی میدونه چکار باید بکنم

[h=1]Your PC Ran Into A Problem And Needs To Restart[/h]
 

arash-mmb-tz

Active Member
می خوای چه نسخه ای از ویندوز رو نصب کنی؟ چون متناسب با پردازنده و چیزهای دیگه تون ویندوز مورد نظر رو نصب کنید

Sent from my ST27i using Tapatalk
 

cofel

New Member
همه سایت های خارجی رو رفتم رم هارد و هرچی بگی رو انجام دادم ولی جواب نداد. بردم رو سیستم محل کار نصب کنم اون هم جواب نداد در محیط مجازی هم نصب نشد همش این پیغام رو میده سریع ریستارت میشه. همکارام میگن شاید چون دانلودش کردم بد دانلود شده یا ناقص دانلود شده ولی ربطی نداره. سخت افزار من:ram 4)- cpu AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6400)-(vga NVIDIA GeForce 210) - (mail asustec crosshair) خواهشا یکی پیدا شه بگه راه حلش چیه
 

mamoolhacker

Active Member
خوب اگر همه جا مشکل داره ممکنه مشکل از dvd و نسخه باشه! از نسخ اورجینال استفاده کنید.
 

sina_np

New Member
عمر ویندوز دیگه آخرشا دیگه اکثر کاربرا دارن pc میزارن کنار:sad:
 

delta5183

New Member
پی سی به این زودیا کنار نمیره
ویندوز 8 بسیار بسیار عالی و حرفه ایست
 

ommsend

New Member
Your PC Ran Into A Problem And Needs To Restart
این مشکل قطعا مربوط به اکتیویتور های ویندوز و کرکهاست چون قبل و بعد از نصب اونها تست کردم و همچنین مشکلی که موقع اتصال به اینترنت به وجود میاد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا