معرفی سایت: ۸ سایت برای آموزش دوره‌های گوناگون به رایگان -- تارنورد --

pooyasf

New Member
منبع: تارنورد http://www.tarnavard.com/?p=1608


امروزه دیگر با وجود اینترنت دوره‌ی انحصار آموزش توسط آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها تا حدودی از بین رفته است. هم اکنون در اینترنت سایت‌های مختلفی وجود دارند که به رایگان به کاربرانشان مهارت‌هایی را در زمینه‌های مختلف یاد می دهند. در این مطلب ۸ سایت برتر پارسی و انگلیسی را در این زمینه معرفی خواهیم کرد.





1- درسنامه
حتما تا به حال اسم سایت درسنامه را شنیده‌اید. این سایت از طریق نشانی ایمیلتان آموزش‌هایی را در زمینه‌ی مورد علاقه‌تان برای شما می فرستد و شما در مدت مشخص شده باید آن ها را بخوانید و در آزمون‌های آن شرکت کنید و در آخر به شما مدرکی داده می‌شود. البته مدرک داده شده تنها جنبه‌ی اطلاع رسانی دارد.



درسنامه



2- مکتب خونه
این سایت شامل تعداد زیادی دوره‌های مختلف آموزشی در قالب ویدیو است. این دوره‌ها یا در دانشگاه‌هایی مثل صنعتی شریف و صنعتی اصفهان ضبط شده‌اند و یا آموزگاران مختلف آن‌ها را تهیه کرده‌اند. در ضمن برخی از ویدیو‌های سایت خان آکادمی توسط همین سایت تهیه شده‌اند.



مکتب خونه



3- کلاس درس
این سایت بیشتر شامل دوره‌های درسی مدرسه‌هاست و شما می توانید سر فصل های ندریس شده در مدرسه‌ها را در اینجا نیز یاد بگیرید. همچنین کلاس درس در تهیه‌ی ویدیو‌های خان آکادمی به زبان پارسی با این سایت همکاری می کند.



کلاس درس



4- تخته سفید
این سایت در اصل یک سایت به اشتراک گذاری ویدیوهای آموزشی است که شما می‌توانید در زمینه‌ها و زبان‌های مختلف دوره‌ا‌یی را پیدا کنید و یا ویدیو‌های آموزشی خودتان را با اشتراک بگذارید.



تخته سفید



5- خان آکادمی (بخش پارسی)
خان آکادمی یک از مشهور ترین سایت ‌های آموزشی در ایرنترنت است که توسط سلمان خان تاسیس شده است. بسیاری از ویدیو‌های آموزشی آن توسط همین شخص تهیه شده اند. در این سایت آموزش‌های ابتدایی تا ویشرفته در بسیاری از موضوعات موجود است. در ضمن برخی از این ویدیو ها به زبان پارسی در دسترس هستند که همه‌ی آن ها را یک جا می توانید در سایت کلاس درس ببینید.


خان آکادمی


6- Udacity
Udacity یک دانشگاه مجازی است که از طریق شرکت کردن در دوره‌های مختلف آن و گذراندن آزمون‌های مختلف و همچنین انجام تکالیف می‌توانید یک مدرک تقریبا معتبر دریافت کنید. کیفیت آموزش‌ها و محتوای این سایت بسیار بالاست و به شما پیشنهاد می‌کنم حتما دوره‌های آن را امتحان کنید. در ضمن شما می‌توانید ویدیو‌های این سایت را همراه با زیرنویس انگلیسی از اینجا دانلود کنید و در مواقعی که به اینترنت درسترسی ندارید ببینید.



udacity



7- edx
تفاوت این سایت با دیگر سایت‌ها رسمی تر بودن آن است و اینکه شما باید تا شروع شدن دوره‌ها صبر کنید و همچنین آموزش‌ها را در مدت مشخص فرا بگیرید. (اطلاعات بیشتر)



edx




8- Coursera
این سایت شامل دوره‌های بسیاری از تاریخ موسیقی راک گرفته تا اصول فلسفه و کامپیوتر می‌باشد. همانند سایت edx ، دوره‌های این سایت باید در زمان‌های مشخص گذرانده شوند. البته قوانین هر دوره توسط آموزگار و دانشگاه میزبان آن دوره تعیین می شود که می توانید در قسمت توضیحات هر دوره آن ها را مطالعه کنید.


coursera


و در پایان:
#گوگل پلید نباش!
از آن جایی که سایت های udacity و خان آکادمی بر روی سرور‌های گوگل میزبانی شده‌اند و گوگل هم حامی اینترنت بدون سانسور بدون در نظر گرفتن ملیت افراد هست (!) متاسفانه این دو سایت برای کاربران ایرانی مسدود هستند. (#گوگل پلید نباش)


پی نوشت: سایت‌های معرفی شده تعدادی از سایت‌های برتر در زمینه آموزش بودند. اگر شما هم سایتی را در این زمینه می شناسید آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از سایت تارنورد www.tarnavard.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا