معرفی بهترین سایت های دانلود کتاب صوتی

azam_ch74

Member
در این مطلب قصد داریم با معرفی باتجربه ترین و بهترین سایت های دانلود کتاب صوتی به ترتیب امتیاز، توجه شما را به استفاده از کتاب های صوتی جلب نماییم. از آنجایی که امروزه مشغله های اشخاص، روزانه در حال افزایش می باشد؛ درصد کمتری از مردم می توانند به روش سابق کتاب بخوانند یا آن را با خود حمل کنند ازاین رو کتاب صوتی به خصوص در کشورهای درحال توسعه بسیار شناخته شده است و اشخاص پرمشغله اما دوستدار کتاب، طرفدار این نوع کتاب های پرکاربرد هستند.

درضمن تهیه کتاب از طریق روش های مرسوم، نسبتا هزینه های بالایی خواهد داشت

که ممکن است همین مسائل باعث کاهش آمار مطالعه ی مردم شده باشد. به همین خاطر اکثر سایت ها، کتاب ها را به صورت فایل های pdf و صوتی ارائه می دهند و یا به شکل رایگان و یا با دریافت هزینه کمی، در اختیار کاربران می گذارند.

در این مقاله برخی از بهترین سایت های دانلود کتاب صوتی را به شما معرفی می کنیم.

why-i_m-turning-all-my-novels-into-audio-books-300x200.jpg

کتاب صوتی چیست؟
در مجموع کتاب های صوتی به دو صورت روخوانی و نمایشنامه خوانی در فرایند تولید قرار می گیرند.

این نوع فایل های صوتی کتاب ها می توانند دارای تعدادی روایت گر باشند و به جای هر کاراکتر افراد مختلفی صداگذاری کنند و در نهایت نمایشنامه خوانی به گونه ای انجام شود، اما مسئله مورد اهمیت که کتاب صوتی انتخاب شده راویانی داشته باشد که به درستی محتوای کتاب را بخوانند و مطالب را به وضوح به گوش شنونده برسانند.
Audiobook-Companion-PDF.jpg


شایان ذکر است که تن صدا و حالت بیان شخص راوی در کتاب صوتی در جذب شنونده نقش مهمی دارد.

در حقیقت دانلود کتاب صوتی و گوش دادن به آن مثل این است که فردی کتابی را چند مرتبه دقیق خوانده باشد و حال کلیه محتوای کتاب را با بیان و موزیک خوب برای فضاسازی بهتر تعریف کند و همین مسئله باعث می شود تا مطالب کتاب به درستی در ذهن شنونده نقش ببندد و وقت و هزینه بیشتری نیز برای افراد نگهداری کند.

درصورتی که راوی کتاب صوتی برای شما بسیار اهمیت دارد ما می توانیم با قطع به یقین بگوییم رویا تیموریان، پیام دهکردی، محسن نامجو، نیما رئیسی، مصطفی رحماندوست و ... از راویان شناخته شده، هنرمند و خوش صدای کتاب های صوتی می باشند که لذت گوش سپردن یک کتاب صوتی خوب را برای اشخاص مهیا می کنند.

مزایا استفاده از کتاب صوتی نسبت به نسخه چاپی
همانطور که در بالا گفتیم تهیه کتاب صوتی گاها رایگان و یا با هزینه نسبتا کمتری نسبت به نسخه چاپی تهیه می شود. از طرفی گوش دادن به کتاب صوتی بسیار انسان را به خود جذب می کند و حس تماشای تلویزیون بدون تصویر را خواهید داشت که اما تصویر را در ذهن خود ایجاد می کنید.

مزایای دانلود کتاب صوتی
  • استفاده از کتاب صوتی به جای کتاب چاپی باعث فهم عمیق تر مطالب می شود.
  • در نسخه چاپی ممکن است یک برگ یا یک خط از کتاب را از دست بدهید. اما با دانلود کتاب صوتی و استفاده از آن، شما در جریان تمام جزییات کتاب خواهید بود و شنونده خوبی نیز خواهید شد.
  • با دانلود کتاب صوتی شما وقتی که نمی توانید ببنید می توانید گوش دهید.
این مسئله باعث حفظ سلامت چشمان شما شده و برای افرادی که ناراحتی هایی در چشم دارند بسیار مهم است.

  • اکثر انسان ها که به مطالعه روزانه عادت نداشتند، با گوش دادن به کتاب های صوتی موفق شده اند مطالعه را در برنامه روزانه خود بگذارند و از تایم های خالی خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند.
  • با قرار دادن "گوش دادن به کتاب صوتی" در برنامه روزانه خود، قطعا تعداد کتاب های بیشتری را می توانید در زندگی بخوانید، بنابراین در افزایش سرانه ی مطالعه تاثیرگذار باشید.
  • کتاب های صوتی را می توانید در هر جایی همراه خود در گوشی موبایل یا MP3 پلیرتان داشته باشید و هر زمان که تمایل داشتید به آن گوش دهید. برای مثال فرض کنید در خوابگاه زندگی می کنید و آخرشب تمایل دارید کتاب بخوانید، اگر کتاب چاپی مدنظر را بخواهید بخوانید باید برق اتاق روشن باشد که در این صورت مزاحم استراحت هم اتاقی های خود خواهید شد اما با دانلود کتاب صوتی، برای گوش دادن به آن به روشنایی احتیاج ندارید و این مشکلات وجود ندارد.
  • کتاب صوتی نسبت به نسخه های چاپی کتاب با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند. شما با دانلود کتاب صوتی به جای تهیه کتاب چاپی، خیال درختان را از تهدید قطع شدن راحت می کنید.
  • میزان دسترسی داشتن به کتاب های صوتی نسبت به کتاب های چاپی بیشتر است و شما قادرید آن ها را در فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی کتاب یا در سایت های دانلود کتاب صوتی پیدا کنید.
  • با گوش دادن کتاب صوتی رفته رفته از ماهواره و تلویزیون دور می شوید.

50044.jpg
انواع کتاب های صوتی

فایل های کتاب های صوتی بسته به محتوای موضوعات آن ها، در طبقه های گوناگونی قرار دارند که در اینجا به چند مورد آن ها اشاره می کنیم:

کتاب های صوتی روانشناسی:
این نوع کتاب ها اغلب با روحیات و خلقیات بشر ارتباط دارند و باعث افزایش سطح کیفی زندگی آن ها خواهد شد.

کتاب های صوتی مدیریتی :
این نوع کتاب ها باعث آشنایی بیشتر افراد با مسائل جهان کسب و کار می شود و با بیان مدرن ترین راه حل های کشف شده، تلاش در حل مشکلات دارد.

کتاب های صوتی نمایشنامه:
این نوع فایل ها باعث زندگ در دنیای دیگر و خیال پردازی مخاطب برای ساعت ها خواهد شد.

کتاب های صوتی علمی و آموزشی:
این نوع کتاب های صوتی برای پر کردن تایم های خالی شما بهترین ابزار می باشد و باعث افزایش سطح علم آن ها در زمینه های گوناگون مالی، شخصی، اجتماعی، فرهنگی و ... خواهد شد.

کتاب های صوتی مناسب کودکان:
کودکان با گوش دادن به این نوع فایل ها که اغلب داستان های کودکانه هستند، قدرت تکلم و تمرکز، و رویاپردازی و نوآوری آن ها تقویت می شود و پارامتر خوبی برای پرورش استعداد های آنها به شمار می آید.

عوامل موثر در موفقیت یک کتاب صوتی
محتوای خوب و گیرای کتاب، راویان هنرمند و خوش صدای آن، موزیک و صحنه سازی درست از عوامل حائز اهمیت و موثری هستند که در سطح موفقیت یک کتاب صوتی نقش دارند.

خرید اینترنتی و دانلود انواع کتاب صوتی
این روزها سایت های بسیاری به معرفی کتاب های صوتی پرداخته اند و امکان دانلود کتاب صوتی مختلف را در سایت ارائه داده اند اما در این میان سایت ایبوک رالی با معرفی برترین انواع کتاب صوتی برای رده های سنی مختلف موفق شده فرهنگ گوش دادن به کتاب صوتی را در میان افراد ایجاد کند و در افزایش آمار مطالعه نقشی ایفا کند. سایت ایبوک رالی بین سایر سایت های دانلود کتاب صوتی بیشترین امتیاز را در این زمینه به خود داده است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

audio-book-converter-main-300x180.png


معرفی بهترین سایت های دانلود کتاب صوتی- سال 97

سایت دانلود کتاب صوتی ایبوک رالی
تولید و توزیع انواع کتاب صوتی فارسی و خارجی به گونه ای برقراری ارتباط دوستانه با فرهنگ کتاب خوانی می باشد. به همین خاطر ایبوک رالی برای بازدیدکنندگان خود زمینه ای را ایجاد کرده تا اشخاص قادر باشند با کمترین هزینه که گاها می توان گفت به رایگان، از شنیدن کتاب های صوتی لذت ببرند و عاقبت در افزایش سرانه مطالعه کشور نقش آفرین باشند.

-رالی-228x300.png


یکی از مزیت های سایت ایبوک رالی این است که علاوه برا ارائه کتاب صوتی، فایل متنی آن را نیز برای علاقمندان قرار می دهد که کاملا ریسپانسیو هستند و روی کلیه دستگاه ها پشتیبانی می شوند.

در کل با بهرمندی از نمایشنامه ها و مجلات صوتی در این سایت، می توان بایگانی جامعی از کتاب های مختلف را یافت.

www.ebookrally.ir


FAbkFD8BBZ6acfadfOQKSpJVLh4pRaLcpNxBOsTQ-300x300.jpg
سایت دانلود کتاب صوتی نوار

در سایت نوار کلیه کتاب های ایرانی و خارجی را می توانید به دو صورت فایل صوتی و متنی دانلود نمایید. همچنین برخی مقالات و کتاب هایی با موضوعات منحصربه فرد در این سایت قرار داده شده است که در صورت تمایل می توانید با پرداخت هزینه دریافت کنید.

www.navaar.ir

سایت دانلود کتاب صوتی Audiolib
در این وب سایت، برخی کتب صوتی و مجلات و مقالات صوتی را می توانید به رایگان و برخی با پرداخت هزینه دانلود کنید.

این کتاب های صوتی فارسی در سایت بسته به موضوعات آن ها طبقه بندی شده اند و از این بابت سردرگم نخواهید شد، در این سایت کتاب های صوتی خوبی برای آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل می توانید از آن ها بهرمند شوید.

115-300x231.jpg


www.audiolib.ir

سایت دانلود کتاب صوتی کتاب سبز
در این سایت برخی از کتاب های صوتی فارسی را می توانید پیدا کنید

هرچند میزان تنوع کتاب صوتی در این سایت پایین است، اما از دسته سایت هایی است که به سادگی برخی مقالات و کتاب های شناخته شده را در قالب فایل صوتی در اختیار شما قرار می دهد.

images-300x115.jpg


www.ketabesabz.com

سایت دانلود کتاب صوتی کتابراه
یکی از تغییرات مهم در کتاب و کتابخوانی، نشر الکترونیک است که باعث تغییر در شرایط کتابخوانی، چاپ و توزیع در بازه زمانی کوتاه، کم شدن هزینه ها، حذف کاغذ و دسترسی راحت به کتاب ها شده است. در این حوزه سایت کتابراه به منظور ایجاد زمینه ای مناسب برای انتشار الکترونیکی کتاب‌ها، مقالات و گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های دیجیتال اقدام نموده است.

یکی از مراجع قانونی دانلود کتاب صوتی سایت کتابراه است که

به تازگی اپلیکیشن خود را نیز ارائه داده است و به راحتی می توانید آن را روی گوشی هوشمند خود نصب و هر کتاب صوتی که می خواهید را دانلود کنید و در موبایل خود به آن گوش دهید. هرچند در این سایت برای همه سلیقه‌ها کتاب صوتی وجود ندارد اما در مجموع می تواند منبع خوبی محسوب شود.

www.ketabrah.ir


512x512bb-300x300.jpg
سایت دانلود کتاب صوتی فیدیبو

سایت دانلود کتاب صوتی فیدیبو در کشور فضایی تشکیل داده

که افراد با سلیقه های مختلف قادر باشند کتاب صوتی با موضوعات گوناگون را به راحتی تهیه و گوش کنند. البته موفقیت این سایت در گرو همکاری سایت هایی همچون کتاب گویا، آوانامه، نشر نون و... است تا فیدیبو انواع کتاب صوتی را در دسترس علاقمندان قرار دهد.

لازم به ذکر است که برخی از کتاب های صوتی این سامانه رایگان و برخی پولی هستند.

درضمن سایت فیدیبو پس از تهیه هر کتاب صوتی، با گروه پشتیبانی همواره پاسخگوی بازدیدکنندگان خود خواهد بود.

www.fidibo.com




منبع: دانلود کتاب صوتی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا