معرفی آنتی ویروس های برتر اندروید

mrkantivirus

New Member
سوالی که با رشد روز‌ افزون گوشی‌ های اندرویدی پیش می‌‌آید آن است که آیا سیستم عامل اندروید امن است یا خیر؟ آیا برای این گوشی ها به آنتی‌ ویروس نیاز داریم؟ کدام گزینه مطمئن تر خواهد بود؟ سایت AV-Test مرجع معتبر جهانی بررسی آنتی ویروس ها است که در این مقاله با توجه به نتیجه تست منتشر شده این سایت در جولای 2016 به معرفی آنتی ویروس های برتر اندروید می پردازیم؛ با ما همراه شوید.

بررسی آنتی ویروس های برتر اندروید
1. Cm security
CM Security اپلیکیشنی است که در تمام آزمایش‌ های صورت‌ گرفته توسط AV-TEST امتیازهای حفاظت (protection) و کارایی (usability) را به طور کامل دریافت کرده است ( امتیاز 5).

امکانات CM Security به دو دسته امنیتی و بهبود سرعت موبایل تقسیم می شود.

از جمله قابلیت های امنیتی CM Security می توان به آنتی ویروس برای اسکن اپلیکیشن ها و فایل های رم، مرور امن صفحات اینترنتی، قفل اپلیکیشن ها شامل گالری، پیامک ها و … ، سیستم ضد سرقت برای پیدا کردن مکان گجت، ایجاد صدای بلند برای یافتن دستگاه در جمعیت، حذف فایل ها و قفل موبایل از راه دور و حذف فایل های اضافی به منظور افزایش سرعت رم و سی پی یو اشاره کرد.



2. Avira Antivirus Security
نسخه اندروید اویرا یک آنتی ویروس نسبتا جدید و کمتر شناخته شده نسبت به دیگر آنتی ویروس‌ ها است. با نصب این اپلیکیشن‌ یک مشاور به نام Stagefright دارید که شما را در مقابله با آسیب پذیری‌ های خاص مقاوم می‌کند. این آنتی ویروس اندرویدی شامل امکانات دیگری مانند حفظ حریم خصوصی، لیست سیاه و ویژگی‌ های مدیریت دستگاه نیز می باشد. آنتی ویروس اویرا اندکی سنگین است ولی شما همیشه به آن نیاز ندارید، بلکه فقط زمانی که دستیار شما، Stagefright برای شما سوت بزند! به آن نیاز خواهید داشت.

این اپلیکشین امتیاز حفاظت (protection) و کارایی(usability) را به طور کامل از AV-Test دریافت کرده است تا یکی از آنتی ویروس های برتر اندروید به شمار آید.



3.Kaspersky Internet Security
Kaspersky Internet Securityاپلیکیشنی که امتیاز حفاظت (protection) و کارایی (usability) را به طور کامل از AV-Test دریافت نموده، تمرکزش را بیشتر به مرور وب و فضای مجازی معطوف کرده است. این برنامه در دو نسخه پولی و رایگان عرضه می‌شود. پیدا کردن انواع ویروس ها و تروجان ها با بهره گیری از دیتابیس فوق العاده قدرتمند کسپرسکی، سیستم ضد سرقت پیشرفته و مسدود کردن تماس ها و پیامک ها از امکاناتی است که در نسخه رایگان آن در اختیار شما قرار می گیرد. از خصوصیات نسخه حرفه ای کسپرسکی می توان به حفاظت همزمان، جلوگیری از باز کردن وب سایت های مشکوک و مخفی کردن فایل ها و اطلاعات مهم اشاره کرد. می توانید دیگر قابلیت های این آنتی ویروس را در وبلاگ مرکزش مطالعه نمایید.


4. ESET Mobile Security and Antivirus
این اپلیکیشن نام آشنا یکی دیگر از آنتی ویروس های برتر اندروید است که همانند اپلیکیشن های قبلی امتیاز حفاظت (protection) و کارایی (usability) را به طور کامل از AV-Test دریافت کرده است و دارای دو نسخه پولی و رایگان است. در نسخه رایگان از امکاناتی همچون آنتی ویروس، قرنطینه فایل های مشکوک و ویروسی و سیستم ضد سرقت پیشرفته بهره مند خواهید شد. با این حال برای بهره بردن از امکانات بیشتر می بایست نسخه پولی آن را خریداری نمایید. از خصوصیات حرفه ای آن می توان به اسکن دوره ای، مرور امن صفحات اینترنتی، مانیتورینگ سیستم عامل، مسدود کردن پیامک های متنی، تصویری و تماس ها و همچنین بخش Cybersecurity برای آموزش روش های ایمن ماندن موبایل در برابر سرقت و ویروس اشاره نمود.



5. Bitdefender
این آنتی ویروس نام آشنا از آنتی ویروس های برتر اندروید به حساب می آید. از لحظه ای که شما این آنتی ویروس را نصب می نمایید، حفاظت آغاز شده و بیت دیفندر به دنبال فعالیت های مشکوک در دستگاه خواهد گشت! از طرف دیگر نکته ای که شرکت Bitdefender به صورت جدی روی آن تاکید دارد، عدم مصرف زیاد انرژی می باشد؛ به این ترتیب با آنتی ویروس بیت دیفندر دستگاه شما می تواند مدت زمان بیشتری به کار خود ادامه دهد.

قابلیت های این آنتی ویروس عبارتند از :

  • شناسایی قدرتمند و سریع همه ویروس ها، تروجان ها و بدافزارها
  • سیستم ضد سرقت کم نظیر برای مکان یابی، قفل، فرستادن پیام برای سارق یا حذف کامل اطلاعات گوشی
  • سیستم ابری فوق پیشرفته برای تامین امنیت دستگاه شما در فضای مجازی اینترنت
  • بررسی و رسیدگی به برنامه ها برای تعیین سطح دسترسی اپلیکیشن های نصب شده
همچنین باید اشاره کنیم که این آنتی ویروس امتیاز حفاظت (protection) و کارایی (usability) را به طور کامل از AV-Test دریافت کرده است.



6. Security 360
یکی دیگر از آنتی ویروس های برتر اندروید، اپلیکیشن Security 360 است که امتیاز حفاظت (protection) و کارایی (usability) را به طور کامل از AV-Test دریافت کرده است تا یکی دیگر از آنتی ویروس های برتر اندروید به شمار آید. اپلیکیشنی نسبتا سریع اما سبک که به خوبی طراحی شده است و به راحتی برای همه قابل استفاده است. امکانات امنیتی Security 360 شامل اسکن حافظه رم، اسکن اپلیکیشن های در حال نصب و نصب شده و سیستم ضد سرقت می باشد.





7. Avast Mobile Security
این برنامه امکان تشخیص ویروس‌ ها، اپلیکیشن‌ های مخرب، برنامه‌ های جاسوسی و فیشینگ را برای شما فراهم می کند. به محض نصب یک اپلیکیشن آنتی ویروس اوست آن را بررسی‌ می‌ کند تا از سالم بودن آن مطمئن شود. علاوه بر آن، هر اپلیکیشن به هنگام نصب به تعدادی دسترسی در اندروید نیاز دارد که Avast‌ آن ها را نیز چک می کند و دسترسی‌ های مخرب را به کاربر اطلاع می‌ دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌ های آنتی ویروس اوست که آن را از رقبا متمایز می‌کند امکان بررسی کدهای USSD است؛‌ همان کدهایی که با ستاره شروع می‌شوند و به مربع ختم می‌شوند. برخی از این کدها می‌توانند مخرب باشند مثلا حافظه گوشی را پاک نمایند که در این مواقع اوست از خطرات احتمالی جلوگیری می‌کند.

همچنین باید اشاره کنیم که این آنتی ویروس 4.5 امتیاز حفاظت (protection) از 5 امتیاز کامل و 5 امتیاز کارایی (usability) را از AV-Test دریافت کرده است.


شما از کدام آنتی ویروس برای گوشی خود استفاده می کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا