مطالب تکراری به سئوی سایت شما آسیب می زنند

pesare khoob

New Member
اگر تولید کننده محتوا نیستید و مطالب خود را از سایر سایتها و وبلاگ ها جمع آوری می کنید، می بایست مراقب قانون Duplicate Content الگوریتم گوگل باشید تا سایت شما دچار مصائب تخلف در موتور جستجو نشود.
در صورتی که قانون “تکرر محتوا” شامل سایت شما شود، قطعا جریمه آن خروج از نتایج جستجو است.
اما تکرر محتوا عمدتا خارجی نیست. یعنی ممکن است شما یک محتوای منحصر بفرد تولید کرده باشید و بر روی سایت خود یکبار آپلود کنید. اما به دلیل ایرادات فنی وبسایت شما، crawler ( خزنده) موتور جستجو از چند آدرس مختلف (Diffrent URLs) آن مطلب را بخواند. با توجه به این که همه آن آدرس ها هم متصل به هاست شما هستند، ممکن است مجددا شما شامل قانون تکرر محتوا شوید و جریمه در انتظارتان باشد.
برای جلوگیری از این آسیب، ما چند نکته را به شما یادآور می شویم که با رعایت آنها می توانید تا حد قابل قبولی از duplicate content و آسیب های احتمالی آن بپرهیزید: [h=2]۱- Redirect 301 را فراموش نکنید.[/h] در صورتی که از چند دامنه برای سایت خود استفاده می کنید، می بایست یک دامنه مادر داشته باشید که هاست شما به آن متصل است. اما برای اتصال دامنه های بعدی از Parked Domain یا Addon Domain استفاده نکنید. فقط Redirect از نوع ۳۰۱ که عموما در نرم افزارهای مدیریت هاست این قابلیت لحاظ شده است و شما می توانید آن را تنظیم کنید. در غیر اینصورت از یک فایل html که یک خط کد برای redirect دامنه در آن نوشته شده است، استفاده کنید.
در زبان برنامه نویسی php
<?php
header(“Location: http://www.webdano.ir”, true, 301);
exit();
?>
در زبان برنامه نویسی asp.net
<script language=”C#” runat=”server”>
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
Response.Status = “301 Moved Permanently”;
Response.AddHeader(“Location”,”http://www.webdano.ir”);
Response.End();
}
</script>
به جای webdano.ir آدرس دامنه مورد نظرتان را جایگزین کنید.

[h=2]۲- از تگ canonical درست استفاده کنید.[/h] این تگ به خزنده های گوگل می فهماند که کدام url برای یک صفحه خاص باید ایندکس شود. بنابر این شما باید در هر صفحه، یک تگ canonical منحصر به همان صفحه داشته باشید که url مشخص شده در این تگ می بایست با url نمایش داده شده در نوار آدرس مرورگر مطابقت داشته باشد. در غیر اینصورت، آن صفحه در گوگل ایندکس نمی شود. به تطابق در تصویر زیر توجه کنید.
[h=2]
canonical.jpg

۳- مسیرهایی که نمی خواهید crawl شوند را مسدود کنید.[/h] برای جلوگیری از نمایش یک مطلب در دو مسیر، مسیرهایی غیر رسمی سایت خود را برای ربات های گوگل مسدود کنید. شما می توانید اینکار را از طریق ساختن فایل robots.txt در روت سایت خود انجام دهید. نمونه یک فایل robots.txt در زیر نشان داده شده است.
با بیان این نکات، امید آن داریم که توانسته باشیم شما را در جهت پیشبرد اهدافتان یاری کرده باشیم.
[h=3]در پایان اگر این مطلب برای شما مفید بود، لطفا با ذکر منبع، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.[/h]
منبع : طراحی سایت و بهینه سازی سایت وبدانو :):)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا