مشکل فارسی‌ نویسی‌ در برنامه کرل

Parham

Well-Known Member
با این راه هم به هم ریخت دوست عزیز ... اما به هر حال ممنون از راهنمایی‌ که کردی ...
 

iman1981

Member
پرهام جان منم همین مشکلا وقتی می خواستم یه مجله را با کارل ببندم داشتم راه حلش مریم هست
توی مریم متنتا paste کن و بعد متنا select کن و از رکمه های بالا چهارمی از آخر را انتخاب کن و بعد توی کادر باز شده عرض پاراگراف را وارد کن و ok کن بعد کپی کن توی کارل پیست کن دقت کن که عرض کادر توی کارل کمتر از عرض پاراگراف نباشه.

فکر کنم حل شده باشه مشکلت
 

Parham

Well-Known Member
با اینکه مجبور شدم آخر سر پروژه خودم را با برنامه ادوب این دیزاین انجام بدم اما هنوز مشکل من پابرجاست و حل نشده !
 

Unity

Member
منظورم اینه که با فونتهای عادی ویندوز اعداد فارسی نشون داده نمیشه ، راه حلی غیر از تغییرات توی کنترل پنل یا عوض کردن فونت اعداد با فونتهایی مثل فونتهای مریم یا پروین وجود داره ؟
 

ACTIVE

Active Member
من راهنمایی های جناب (attari)و آقای صداقی را انجام دادم و به صورت معجزه آسایی مشکلم حل شد فقط مونده این که در انتقال متون از word به کورل یای آخر را به صورت عربی یعنی با قرار دادن دو نقطه زیرش تایپ می کنه که البته این مشکل را حل می کنم اما به سختی
ممنون از لطفتون

درمورد یایی که فرمودین میتونین در MS-Word در قسمت Find & Replace در منوی Edit یایی که موجود است را انتخاب و با یایی که با استفاده از ترکیب Shift+X است Replace کنید. مشکل 100% حل میشه.

و اما در مورد اعداد، اعدادی که مادر نوشته بکار می بریم بصورت عربی نوشته میشوند که با یکبار Bold و Unbold کردن یک عدد، آن عدد فارسی میشه
راه حل دوم اینه که شما از سری فونتهای B_Font استفاده کنید. مثالا B_Zar, B_Yagut و ...

موفق باشید
 

Unity

Member
رضا جان مرسي بابت پاسخت . من فونتهاي زيادي رو امتحان كردم ( غير از سری فونتهای B_Font ) اما اعداد همشون انگيسي نوشته ميشن .
 

ACTIVE

Active Member
خواهش می کنم، از این فونتهایی که گفتم اگه پیداکنی و استفاده کنی مشکلی پیش نمیاد
موفق باشی
 

amir_drw

Member
بهترین ورژن کرل برای فارسی نویسی 11 هست .. اما اگر میخوای از فونت های فارسی نویس های مختلف استفاده کنی به نظر من همون یه خط هم کفایت میکنه و میتونی با روش هایی که دوستان گفتند( استفاده از برنامه های مختلف ) پیش بری .. اما اگر میخوای پاراگراف نویسی ( نامه نگاری ) کنی که لازم نیست از فونت های فانتزی نرم افزار های فارسی نویسی استفاده کنی.. فونت های سری B به اندازه کافی برای پاراگراف های طولانی متنوع و بی دردسر هستند ( من فقط در کرل 11 تست کردم ).
 

Mohsenrad

New Member
دوست عزيز سلام
من يك عضو تازه وارد هستم
همين امروز اين مطلب را خوندم. من هم قبلا خيلي با اين موضوع مشكل داشتم اما الان مشكل فارسي نوشتن در كرل را حل كردم. به صورتي كه تمامي مقالات و متن هاي فارسي را مستقيما در كرل تايپ مي كنم.
براي اين كار چندين موضوع وجود دارد. كه بايد رعايت شود. اول از همه نوع فارسي ساز دوم فونتها و سوم تنظيمات
مهمترين قسمت تنظيمات خود ويندوز مي باشد.
در قسمت كنترل پنل بعد Regenal and language option مي رويم در برگه دوم دو آيتم وجود دارد كه قابليت تيك زدن داره كه نياز به سي دي ويندوز هم هست. توضيح اينكه هر دو تيك بايد علامت زده شود ولي بايد اين تفاوت كه تيك دوم بايد به حالت غيرفعال نمايش داده شود. سيس در قسمت زبان ها و كي بورد زبان Ar را انتخاب مي كنيم با كي بورد عربي و دوباره همان زبان را با كي بورد فارسي انتخاب مي كنيم. يعني در نهايت يك زبان با دو كي بورد داريم.
براي فارسي نوشتن در كرل بايد از زبان عربي كي بورد فارسي استفاده نماييم.
نمي دونم تونستم كمكت كنم يا نه اما من با همين روش رد كرل11 مدتهاست كه نشريه را به صورت مستقيم تايپ مي كنم. اگر مشكلت حل نشد دوباره پيغام بده كاملتر توضيح بدم.
 

Mohsenrad

New Member
:) دوستان عزيز دوباره سلام
همان طور كه گفتم من تازه عضو شدم و بسيار خوشحالم كه همچين سايتي را پيدا كردم كه دوستان مشكلاتشون رو بازگو مي كنند.
راستش هنوز توي سايت خيلي خوب جا نيفتادم. اما با اين حال هر كس مشكلي راجع به فارسي نوشتن در كرل, صفحه بندي و ... داشت مي تونه بپرسه اگر قابل بدونيد من جوابتون را بدم.
من حدود 6 سال است كه با كرل كار مي كنم و تا به حال حدود 100 شماره نشريات مختلف را در كرل طراحي كردم و نكته جالب اينكه بدون هيج نرم افزار واسطي مستقيما در كرل تايپ مي كنم.
كه براي خيلي از همكاران اين رشته نكته جالبي است.
به هر حال اگر بتونم مشكلي از دوستان حل كنم خيلي خوشحال مي شم. بازگو كردن اين مشكلات و اظهار نظر بقيه دوستان به خيلي ها كمك مي كند. من نكات خيلي جالبي را در اين سايت ديدم كه خيلي مفيد بود.
از همه شما ها متشكرم
 

ashna

New Member
با سلام خدمت همه دوستان

مشکلی که بنده با اون بر خورد کردم تکرار حرف آخر ، در اول سطر است ... که در کل باعث به هم ریختن ابتدای متن می شود .
با توجه به اینکه حل این مشکل برای بنده اهمیت زیادی دارد از همه دوستان خواهش میکنم که در صورت توان در حل قضیه بنده رو راهنمائی کنند .
 

Ali 59

Well-Known Member
با سلام خدمت همه دوستان

مشکلی که بنده با اون بر خورد کردم تکرار حرف آخر ، در اول سطر است ... که در کل باعث به هم ریختن ابتدای متن می شود .
با توجه به اینکه حل این مشکل برای بنده اهمیت زیادی دارد از همه دوستان خواهش میکنم که در صورت توان در حل قضیه بنده رو راهنمائی کنند .

سلام غریبه آشنا

این یکی از باگهای معروف کورله ! کاری که من خودم انجام میدم : بدون توجه به اون حرف اضافی ابتدا ویرایش متن و کارهایی رو که باید صورت بدم انجام میدم و بعد در آخر کار متن رو به Curve تبدیل میکنم.. بعدش براحتی اون حرف اضافی کذایی رو انتخاب و Delete میکنم.. بهمین راحتی .. بهمین خوشمزگی
 

ashna

New Member
ممنون .... خیلی جالب بود ...
یه کار دیگه هم که به نظرم رسیده بود زدن چند Space آخر متن بود ... بیشتر جاها جواب می داد اما نه همه جا ...
 

ASA2000

New Member
با سلام به همه اساتيد محترم .
اگه ممكنه مشكل من رو هم حل كنيد . من با كورل 8 و ويندوز 98 هيچ مشكلي ندارم ولي با ويندوز Xp و كورل 12 مشكل دارم و نتونستم حلش كنم . من از كورل براي طراحي مهر استفاده ميكنم . وقتي يك دايره ميكشم و سپس متن رو دور دايره مينويسم . وقتي متن رو كمي خميده ميكنم فاصله هاي ناجوري بين حروف ايجاد ميشه در حالي كه اين مشكلو تو ويندوز 98 و كورل 8 اصلا نداشتم . لطفا راهنمايي كنيد . در ضمن من از هيچ فارسي نويسي استفاده نميكنم و با استفاده از قلمهاي B مستقيم در كورل 12 مينويسم . البته كورل 11 هم نصب كردم و با نصب زبان عربي و با استفاده از كيبرد فارسي هم همون مشكلو داشتم .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا