مشکل در Extrude

pejman6

New Member
سلام خدمت همه . یه سوال داشتم ممنون می شم جواب بدید.
من وقتی یه پلن رو اکسترود می کنم به صورت تو خالی می شه پشت پلن باز می مونه و مشه توش رو دید من می خوام وقتی اکسترود می کنم جسم به سورت یه باکس باشه .معذرت می خوام اگه نتونستم منظورم رو درست برسونم.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
شما بعد از Extrude کردن، از پنل سمت راست گزینه ی
Edge.jpg
رو انتخاب کن و نواحی باز رو انتخاب کن و باز از همون پنل گزینه ی Cap رو بزن. ممکنه بعدش نیازداشته باشی Normal یا Shell رو بهش اضاف کنی.
 

pejman6

New Member
ممنون که پاسخ دادید اما باز هم مشکل حل نشدedge پوشتی به وجود نمیاد و پشت جسم کامل یک تکه است.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببین عزیز این سیتم Poly مکس هستش که دوتا face رو نمیتونه از یه segment بگیره همین کاری که شما میخوای بکنی
تو مایا میشه ولی تو مکس به هیچ وجه نمیشه چون سیستم poly ـش فرق میکنه.
در تایید حرف دوست عزیزمون unknown_i3oy شما باید جسمت رو دارای حجم کنی تا صفحه پشتی cover بشه رو صفحه بالاییت تا حفره ایجاد شد دیده نشه.
این چیزی هم که رفیق عزیزمون Barnara در این مورد صدق نمیکنه بلکه برای segment هاییه که بینشون حفره نه به این صورت، مثل delete شدن فیس از وسط جسم صورت گرفته باشه اعمال میشه عزیز.

حق یارت
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببین عزیز این سیتم Poly مکس هستش که دوتا face رو نمیتونه از یه segment بگیره همین کاری که شما میخوای بکنی
تو مایا میشه ولی تو مکس به هیچ وجه نمیشه چون سیستم poly ـش فرق میکنه.
در تایید حرف دوست عزیزمون unknown_i3oy شما باید جسمت رو دارای حجم کنی تا صفحه پشتی cover بشه رو صفحه بالاییت تا حفره ایجاد شد دیده نشه.
این چیزی هم که رفیق عزیزمون Barnara در این مورد صدق نمیکنه بلکه برای segment هاییه که بینشون حفره نه به این صورت، مثل delete شدن فیس از وسط جسم صورت گرفته باشه اعمال میشه عزیز.

حق یارت
 

pejman6

New Member
سلام. ممنون هز همه که جواب دادید.مشکلم تا حدودی با راه حل Barnara عزیز حل شد.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببخشید عزیز جان یعنی چی حل شد؟ چنین چیزی محال یعنی هرگز چنین چیزی نمیشه
یا اینکه شما چیزی که بیان کردین جور دیگه توضیح دادین یا ما اشتباه فهمیدیم
من فکر کردم مثل تصویری که گذاشتم میخواین اون حفره رو ببندید. اگه اینجوریه که باید بگم محاله ، به هیچ وجه نمیشه چون خاصیت مکس اینه.
ولی اگه شما منظورتون چیز دیگه ست خوب اون فرق مکینه.
تو تصویر هم گذاشتم رو حالت border و موس رو بردم روی اون لبه میبین که اصلا حالت select نمیاد یعنی انتخاب نمیشه چون اون قسمت مرز یا border حساب نمیشه.
حالا اگه شما کاری کردین که این قسمت رو border حساب کرده ممنون میشم عزیز بگی چجوری این کار رو کردی. ریفیق

حق یارت
 

پیوست ها

  • edg.jpg
    edg.jpg
    105.1 کیلوبایت · بازدیدها: 10

pejman6

New Member
خوب فکر کنم لازم شد کامل توضیح بدم من یه پلن ایجاد کردم برا ساخت یک ساختمان لو پولی. بعد این که یک سری قسمت ها حذف کرم اون رو اکسترود کردم تا به صورت یک باکس در بیاد ولی پشتش خال می شد. حالا اومدو بردر هایی رو که از اون حفره پشتی ایجاد شده بود رو انتخاب کردم.و Cap کردم حالا پشت پلن به صورت کامل بسته شده.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
خوب عزیز بگو قبلش اون face رو پاک کردی. من کپ زدم :shock: ــ :green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا