مشکل در مدلینگ با مکس 2012

quickneed

Member
سلام دوستان .. من رو یه مدل دارم کار میکنم که در مراحل اولیه ست .. مشکل اینه که وقتی رو همین مدل ساده meshsmooth میزنم یه قسمت مدل بریده و سیاه میشه .. اگر turbosmooth بزنم این مشکل پیش نمیاد ولی بعضی از قسمتاش smooth نمیشه که انگار اون دو قسمت به هم متصل نیست .. چک کردم دیدم vertex های اون قسمت همه به هم وصل هستند ..
http://img4up.com/up2/99517674776364493147.jpg

مورد بعدیش اینه که در حالت عادی و بدون smooth هر ضلع به صورت سه ضلعی نشون داده میشه در حالی که وقتی میرم رو حالت edge mode تمام اضلاع چهار گوش هست :-?
http://img4up.com/up2/83174818134068320356.jpg

مکس 2012 واقعا کلافم میکنه !!:sad:

اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنون میشم ..:rose:
 

madmaster_3d

Well-Known Member
اولا که مکس 2012 یا باید اپدیتاش رو نصب کنی. چون کلی باگ داره. یا با یک ورژن دیگه کار کنی. خوب 2013 بریز. حالا که 1000 تومان پولش هست. اون هم یا ورتکس هاش درست نیست. یا اینکه اون قسمت پالگان اضافه داره. مدل رو آپ کن. چک کنیم.
 

quickneed

Member
اتفاقا تو این یکی دو روزه شروع کردم به دانلود مکس 2013 به خاطر باگی بودن مکس 2012 ... میدونستم مشکل داره ولی خواستم سعی کنم باهاش کنار بیام ولی انگار نمیشه :green:
این لینک مدل که تازه شروع کرده بودمش :
http://www.mediafire.com/?wd0263gjiw443ad
امیدوارم حل بشه .. ممنونم :rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
اتفاقا تو این یکی دو روزه شروع کردم به دانلود مکس 2013 به خاطر باگی بودن مکس 2012

یک بار یک بند خدایی همچین حرفی زد و برگشتم گفتم چرا مثلا از بازار نمی خری ... گفت گرونه ! .... من گفتم مگه 2 یا 3 تومن گرون تر هست یا پول تترافیک اینرنتت ... گفت خوب مکس اورجینال گرونتر از اینترنت مفته ... گفتم حالت خوب ؟ الان داری از روی زمین این کامنت ها رو می نویسی یا از بهشت ! ... گفت نه از پاکستان
 

Ultra3D

Well-Known Member
پسر خوب مشکل از مکست نیست ! ... نباید مدلت رو Edith mesh کنی هر چند که بعدا به Edith poly تبدیل کنی !

فقط باید با Edith poly کار کنی ... وصلام

مدل سازی با poly هم قواعد داره ... بحث قواعدش هم طولانیه ولی چند نکته رو می گم

هیچ ورتکس و لاینی نباید بی استفاده رها بشن و همه لاین ها به ورتکسی منتهی بشن ...

لاین ها و ورتکی ها باید به صورت منطم کنار هم قرار بگیرن و نه قر و قاطی ... برای این کار بهترین روش اینه که اول low poly کار کنی بعد
turbosmooth بدی .... برای این کار باید تجربه مدل سازی داشته باشی و بدونی کجا باید لاین اضافه کنی و کجا نباید لاینی باشه ...
نحوه اضافه کردن پلی ها هم مهمه

اون طور که فهمیدم این یک سر آدم یا روبات ... یکی دوتا از آموزش های مدلینگ سر آدم نگاه کن ... عوض مکس 2013 اون آموزش ها رو دانلود کن
 

madmaster_3d

Well-Known Member
ولی مکس 2012 هم داغونه. همه ازش می نالن. همون 2013 من دارم کار می کنم. میشه گفت مشکلی نداره.
 

quickneed

Member
یک بار یک بند خدایی همچین حرفی زد و برگشتم گفتم چرا مثلا از بازار نمی خری ... گفت گرونه ! .... من گفتم مگه 2 یا 3 تومن گرون تر هست یا پول تترافیک اینرنتت ... گفت خوب مکس اورجینال گرونتر از اینترنت مفته ... گفتم حالت خوب ؟ الان داری از روی زمین این کامنت ها رو می نویسی یا از بهشت ! ... گفت نه از پاکستان

نه عزیزم آلترا جان مشکل اینه که من حال بیرون رفتن ندارم که برم تهیش کنم ! :green: در غیر این صورت حق با تو بود :)
 

quickneed

Member
پسر خوب مشکل از مکست نیست ! ... نباید مدلت رو Edith mesh کنی هر چند که بعدا به Edith poly تبدیل کنی !

فقط باید با Edith poly کار کنی ... وصلام

مدل سازی با poly هم قواعد داره ... بحث قواعدش هم طولانیه ولی چند نکته رو می گم

هیچ ورتکس و لاینی نباید بی استفاده رها بشن و همه لاین ها به ورتکسی منتهی بشن ...

لاین ها و ورتکی ها باید به صورت منطم کنار هم قرار بگیرن و نه قر و قاطی ... برای این کار بهترین روش اینه که اول low poly کار کنی بعد
turbosmooth بدی .... برای این کار باید تجربه مدل سازی داشته باشی و بدونی کجا باید لاین اضافه کنی و کجا نباید لاینی باشه ...
نحوه اضافه کردن پلی ها هم مهمه

اون طور که فهمیدم این یک سر آدم یا روبات ... یکی دوتا از آموزش های مدلینگ سر آدم نگاه کن ... عوض مکس 2013 اون آموزش ها رو دانلود کن

نه عزیز edit mesh کجا بود ؟ :D
بابا من میدونم edit mesh مدل رو triangle میکنه !! مثلا چندین ساله مکس کار میکنیما !! آره عزیزم همون edit poly کار کردم .. قواعدشم میدونم داداشم :) و تو مکس های قبلی هیچ مشکلی از این بابت نبود .. این یه مشکل جدید برام بود .. , و اینکه بله داشتم مدل ironman رو میساختم .. همه جا غیر از سرش تموم شده بود البته تو مکس 2010 و در labtop .. تو پی سی مکس 2012 نصب کردم هم میخواسنم کار کردن باهاشو تجربه کنم و هم یه سری پلاین هایی که نسخه ی بالاترشون راحت برای 2012 گیر میومد..
**********************************************************
احتیاج به آموزش نیست داداش !!! حالا دقت کن در مورد این مشکل بهت چند تا نکته بگم که تو چند تا انجمن دیدم یکیش خود autodesk
اونجا یکی این مشکل رو داشت البته با مکس 2010 ... یه نفر بهش گفت directx رو ارتقاع دادی به 10 یا 11؟ اون گفت آره 9 بود که رفتم بالاتر .. گفت وقتی برگردوند به 9 این مشکل حل شد !!!
یکی دیگه با مکس 2012 این مشکل رو داشت گفتن برو تو قسمت poly groups باید یه سری تنظیم اونجا انجام بشه که اونم انجام داد حل شد من هنوز امتحان نکردم !!
حالا دیدی احتیاجی به دانلود کردن آموزش ساخت سر و کله و جمجمه نبود !!!!! شما یه سری چیزا رو گفتین که بنده به بقیه یاد میدم برای مبتدی ها:green: راستی اتفاقا ایرانیم !!
آره عزیزم مشکلی تو مدل سازی ندارم ولی ممنون از وقتت گلم :rose:
 

quickneed

Member
ولی مکس 2012 هم داغونه. همه ازش می نالن. همون 2013 من دارم کار می کنم. میشه گفت مشکلی نداره.

آره کاملا موافقم .. اون طوری که تو خود autodesk دیدم گفتن که بیشتر از 400 باگ بزرگ و مهم ورژن های قبلی مکس از جمله 2012 تعمیر شده در مکس 2013.. امیدوارم مشکلاتش حل شده باشه
 

madmaster_3d

Well-Known Member
حاجی من یکمی بهش ور رفتم. و همه جوره بهش کلانجر رفتم. از فیس پاک کردن اینها. فایده نداشت. چرا ویو پرتت روی ambient occulasion هستش!؟ روی eadge + highlights اینها کار کن. بهتر دیده میشه مدلت. به نظرم مکس 2013 رو بریز و دوباره مدل کن. فقط یک نکته که تو کارت دیدم این بودش که خیلی خلاصه کار کرده بودی. یعنی بین دایره گوش با وسط کله 2 تا خط بود. درسته این لا پلی هستش ولی 3 4 تا باید باشه. پ

و اینکه وقتی یک مدلی درست می کنی سعی کن حالت گردی داشته باشه. منظورم این هستش که وقتی شما یک باکس داری مثلا به 3 قسمت تقسیمش کن. باید اون ورتکس های وسطی رو بکشی جلو حالت گردی بگیری. میفهمی منظورم رو؟!
بعد همیشه از symtrty استفاده کن. یعنی نصف مدل رو پاک کن و با symtry نصف دیگش رو میسازه. مثل آینه.

موفق باشی
 

quickneed

Member
حاجی من یکمی بهش ور رفتم. و همه جوره بهش کلانجر رفتم. از فیس پاک کردن اینها. فایده نداشت. چرا ویو پرتت روی ambient occulasion هستش!؟ روی eadge + highlights اینها کار کن. بهتر دیده میشه مدلت. به نظرم مکس 2013 رو بریز و دوباره مدل کن. فقط یک نکته که تو کارت دیدم این بودش که خیلی خلاصه کار کرده بودی. یعنی بین دایره گوش با وسط کله 2 تا خط بود. درسته این لا پلی هستش ولی 3 4 تا باید باشه. پ

و اینکه وقتی یک مدلی درست می کنی سعی کن حالت گردی داشته باشه. منظورم این هستش که وقتی شما یک باکس داری مثلا به 3 قسمت تقسیمش کن. باید اون ورتکس های وسطی رو بکشی جلو حالت گردی بگیری. میفهمی منظورم رو؟!
بعد همیشه از symtrty استفاده کن. یعنی نصف مدل رو پاک کن و با symtry نصف دیگش رو میسازه. مثل آینه.

موفق باشی

آره درسته همون طور که گفتم این مدل آرون من بود و من جز این سر بقیه قسمتاشو تو مکس 2010 درست کرده بودم .. من معمولا عادتم اینه که یه base mesh درست میکنم بعد رو جزییات و مختصاتش کار میکنم و edge رو در صورت نیاز زیاد یا کم میکنم .. اگه خونده باشی تو جوابی که به اولترا دادم کسای دیگه ای هم این مشکل رو داشتن .. ممنون از وقتی که گذاشتی
 

quickneed

Member
نه عزیز edit mesh کجا بود ؟ :D
بابا من میدونم edit mesh مدل رو triangle میکنه !! مثلا چندین ساله مکس کار میکنیما !! آره عزیزم همون edit poly کار کردم .. قواعدشم میدونم داداشم :) و تو مکس های قبلی هیچ مشکلی از این بابت نبود .. این یه مشکل جدید برام بود .. , و اینکه بله داشتم مدل ironman رو میساختم .. همه جا غیر از سرش تموم شده بود البته تو مکس 2010 و در labtop .. تو پی سی مکس 2012 نصب کردم هم میخواسنم کار کردن باهاشو تجربه کنم و هم یه سری پلاین هایی که نسخه ی بالاترشون راحت برای 2012 گیر میومد..
**********************************************************
احتیاج به آموزش نیست داداش !!! حالا دقت کن در مورد این مشکل بهت چند تا نکته بگم که تو چند تا انجمن دیدم یکیش خود autodesk
اونجا یکی این مشکل رو داشت البته با مکس 2010 ... یه نفر بهش گفت directx رو ارتقاع دادی به 10 یا 11؟ اون گفت آره 9 بود که رفتم بالاتر .. گفت وقتی برگردوند به 9 این مشکل حل شد !!!
یکی دیگه با مکس 2012 این مشکل رو داشت گفتن برو تو قسمت poly groups باید یه سری تنظیم اونجا انجام بشه که اونم انجام داد حل شد من هنوز امتحان نکردم !!
حالا دیدی احتیاجی به دانلود کردن آموزش ساخت سر و کله و جمجمه نبود !!!!! شما یه سری چیزا رو گفتین که بنده به بقیه یاد میدم برای مبتدی ها:green: راستی اتفاقا ایرانیم !!
آره عزیزم مشکلی تو مدل سازی ندارم ولی ممنون از وقتت گلم :rose:

جواب خودم رو نقل و قول زدم که بگم همون طور که گفتم با تنظیم polygroups مشکل حل شد ..جواب تو خود انجمن autodesk .. احتیاج به چیز دیگه ای هم نبود !
 

madmaster_3d

Well-Known Member
پالی گان گروپ منظورت همون اسموت گروپه؟! من اون رو تستت کردم درست نشد. جلل خالق
 

جدیدترین ارسال ها

بالا