مشخص نبودن آبجکت های پنجره visor در منتال ری

CG-Student

Member
چرا گزینه های پنجره visor در منتال ری دیده نمی شوند ؟ با چه تنظیماتی میشه دیدشون
 

sharin

Member
سلام .
براي همشون اينطو نيست ، اما اكثرا اينطورا ...
اگر مي خواي با منتال ري رندر بگيري بايد تبديل به polygon اشون كني ... ( با استفاده از convert to )
مثل ماجراي گياه و ...

موفق باشي.
يا علي.
 

CG-Student

Member
پیرو سوال قبلی وقتی روی یه plane با ابازار 3d paint tool نقاشی می کنم plane در منتال دیده نمیشه ! چرا ؟
 

sharin

Member
تا اونجايي كه يادمه وقتي با brush رنگزي رو تمام مي كرديد در جايي كه تعيين كرده بود يك طرح از UV مدلتون save مي كنه ... ( اگه اشتباه نكرده باشم ... )

بعد اون فايل رو به عنوان تكسچر به مدلتون بديد .
اينطوري بايد رندر بشه ...

البته هدف از اين ابزار هم فكر نمي كنم طراحيه تكسچر بوده باشه ...

موفق باشي.
يا علي.
 

CG-Student

Member
نه آقا بحث uv جداست . از طریق فتوشاپ حل میشه . من درست متوجه نشدم شایدم منظورتون اینه که این ابزار هم از طریق uv کار می کنه .
برای ابزار 3d paint tool منتال ری رندر نمیگیره . ولی maya software رندر میگیره .
 

sharin

Member
من درست متوجه نشدم شایدم منظورتون اینه که این ابزار هم از طریق uv کار می کنه

بله . ازطريق UV كار مي كنه ...
هدف شما از رندر شدن اثر اين brush در رندر چي هست ؟

قبلا مجبور بودي براي تكسچر ساختن ، بدوني كه در UV اي كه داري روش تكسچر رو مي سازي ، اين كه اين قسمت مربوط به كجاي مدل 3d مي شه ، خيلي اذيت مي كرد.

مجبور بودي حدود رو با رنگ هاي مختلف روي UV ات حدودي نشان بدي كه زمان ساخت تكسچر به مشكل نخوري و بدوني چي رو كجا بكشي ...

البته الان ابزار هاي قدرتمندي براي اينكار وجود دارن كه ديگه نيازي نيست به منظور همچين كاري از 3d paint tool استفاده كني ...
مثل پلاگين enzo براي PS ( كه برهاني جان قبلا تاپيكش رو زده بود ) و bodypaint و ...
كه امكان تكسچرينگ روي مدل رو هم زمان در حالت 2d و 3d مي ده ...

موفق باشي.
يا علي.
 

CG-Student

Member
ممنون شارین جان - بله خوب ابزارهای متعددی وجود داره که کاربرد مشابه دارند
سوال من اینه
چرا یه آبجکت (مثلا plane) که با 3d paint tool رنگ آمیزی شده در منتال ری دیده نمیشه ؟
وقتی روی یک polygon با براش نقاشی می کنیم ماهیت پالیگانی رو از دست میده . چرا از دست میده ؟ چون دیگه در منتال ری دیده نمیشه .
آیا راهی مثه Convert سوال اول وجود داره ؟؟
 

sharin

Member
امان از دست تو ... :green:
بلاخره مجبورم كردي مايا رو باز من ... ( حتي جاي 3d paint tool هم تو ذهنم نبود ... :lol: )

خوب ببين ، شما وقتي نقاشي مي كني ، فايلي به عنوان تكسچر نساختي كه بخواد فراخواني بشه و تو mental ray ديده بشه ...
در نتيجه فقط در رندر software مي توني ببينيش ...

بعد از نقاشي ، نقاشيت رو به عنوان تكسچر save كن ( از setting براش ... save texture)
اگر فايل maya رو save نكرده باشي ، مي گه اول فايلت رو save كني ...
خلاصه وقتي texture رو save كردي ، توي script editor آدرس save اش نوشته مي شه و مي توني ببينيش.
بعد از اينكار از setting همون 3d paint tool روي reload file texture بزن .
اينطوري مسير تكسچر به مدل فهمونده مي شه ...
حالا در منتال رندر بگير...
مي بيني كه نشون داده مي شه ...

راستي help اش رو هم يه ديد بنداز ... بدرد بخوره ... :wink:

موفق باشي.
يا علي.
 

CG-Student

Member
شارین عزیز ممنون درست شد.
مشکل همین save بود که اول باید فایل ذخیره میشد بعد texture
یه نگام به help میندازم :wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا