.: مسابقات هفتگی سه بعدی | دور دوم :.

Alireza Saeedi

Active Member
سلام بچه ها !!
از اینکه این هفته برندگان اعلام نشد و کارهاشون تو انجمن قرار نگرفت
از همه عذر میخوام !! مخصوصا داداش پژمان و داداش مجید که زحمت کشیده بودن
و توی اون مسابقه هم شرکت کرده بودن !! واقعا از همینجا دست دو تاشون رو هم
میبوسم !! هفته ی پیش فقط دو نفر شرکت کرده بودند که Baloot3D و Hi-Majid بودن
و Baloot3D برنده ی اون مسابقه بود و 50 امتیاز خودشو تکمیل کرد و ان شا الله به زودی
جوایزشون در اختیارشون قرار میگیره !! برداشت من از کم شرکت کردن این هفته ی بچه
ها این بود که شاید از بعضی از قوانین مسابقه یا نحوه ی داوری یا نحوه ی اجرای مسابقات
نا راضی بودن و شرکت نکردند !! به خاطر همین خواستم قبل از اجرای سری جدید یک نظرسنجی
بزارم تا هر کس هر نظری در مورد نحوه ی داوری ، نحوه ی اجرای مسابقات ، یا قوانین داره بی
رو دروایس بگه تا ما هم روش فکر و مشورت کنیم و اگه قابل اجرا بود و به حرفه ای تر شدن مسابقه
کمک میکرد حتما اجراش کنیم !! من همین الان در حال رایزنی با چند نفر از مدیران و مسئولان انجمن هستم
تا شاید بتونم تبلیغات مسابقه رو برای مدتی بالای انجمن قرار بدم و همچنین در صدد اینم که جوایز رو
کمی تغییر بدم تا شاید جذابیت مسابقه بالاتر بره !!

چند تا قانون جدید تو نحوه ی اجرای مسابقه و داوری در نظر داریم که به زودی اعلام خواهیم کرد !!
لطفا همه تو این نظر سنجی شرکت کنید و نظراتتون رو اعلام کنید !!

پیشاپیش از همکاری همتون خیلییی ممنونم !!
موفق باشید ...


خواهشا لینک نظرسنجی رو به امضاتون اضافه کنید :

 
آخرین ویرایش:

M O R T E Z A

Son of South Darkness
:rose:

من از همه دوستان عزيز يه خصوص پژمان جان معذرت خواهي ميكنم كه تو مسابقه ها شركت نكردم من همون اول كه تو مسابقه شركت كرده بودم گفتم كه 2 هفته فقط ميتونم شركت كنم و اگه شد بيشتر ميام ولي بيشتر از اون دو هفته واقعاً وقت نكردم به داداش پژمان هم گفتم كه چه مشكلاتي دارم

من چندتا نظر دارم :

1- تاريخ شروع و پايان مسابقات تغيير كنه ( با اينكه من آخر هفته خودم بايد توي يه شركت باشم ولي چون چندتا از دوستان گفته بودن منم اين نظرمه )

2- دقيق بعد از پايان زمان ديگه هيچ كاري گرفته نشه و كارها به دست داورها برسه ( با اين كار يكم مسابقه جدي تر ميشه و حرفه اي تر) 

3- به هيچ عنوان زمان مسابقه تمديد نشه ( يه خورده واسه اونايي كه مدل هاشونو دادن بد ميشه و باعث ناراحتي اونا ميشه )

4- اين نظر آخر رو خودم دوست دارم واسه همين گفتم كه بگم ولي زياد روش حساس نباشيد :wink: :) سعي كنيد كه هر مسابقه 1 برنده داشته باشه و به اون برنده 1 جايزه بديد حالا هر چند جايزه كوچيك و ناقابلي باشه ( اين كار باعث ميشه كه شركت كننده ها واقعاً تلاش خودشون رو انجام بدن و اونايي كه فقط مثلاً در توانشون هست كه يك مسابقه شركت كنن هم بيان و .... )

اميدوارم توي سري جديد مسابقات دوستان حرفه اي هم شركت كنن ( مثلاً چند تا از مديرها :green: ولي جايزه بشون نميديمااااااااااااا :cool: :) )

همگي موفق باشيم :rose:
 

M O R T E Z A

Son of South Darkness
ببخشيد فرخ جان و بقيه دوستان

سري جديد مسابقات با چه عنواني قراره شروع بشه ؟؟؟

Speed Modeling ؟؟؟

Modeling ؟؟؟

Modeling & Rendering ؟؟؟؟‌

Modeling & Textureing ؟؟؟؟‌
 

Farrokh

Active Member
والا بنا به صحبت هایی که من و شرلوک هلمز و علیرضا داشتیم به این نتیجه رسیدیم برای استقبال هرچه بیشتر بچه ها مسابقه فقط یک فیلد بخصوص باشه

یا مدلینگ تنها
یا رندرینگ تنها

می شه مسابقات رندرینگ هم برگزار کرد (اگه کاربران علاقمند باشن)
مثلا به این صورت که ما یک مدل آماده در اختیار همه بذاریم که رندرش کنند و به خلاق ترین و با کیفیت ترین رندر امتیاز بدیم
ولی فعلا اولویت فکریمون روی مدلینگ هست
ولی شما
بین مدلینگ و رندرینگ انتخاب کنید

کدومش بیشتر با علایقتون سازگاری داره ؟
 
آخرین ویرایش:

M O R T E Z A

Son of South Darkness
فرهااااااااااد :lol: حالا تو كه تو كار كاركتر هستي مياي ميگي كاراكتر :lol: :rose:

بيام يه تير بزنم تو مغزت ؟:mad:

******

فرخ جان بحث رندريگ يه خورده مناسب نيست (به نظر من )

چون توي اين كار سيستم كه بچه ها باهاش كار ميكنن خيلي دخيله توي كار و باعث ميشه دوستاني كه سيستم ضعيف دارن نتونن كارشونو خوب ببرن جلو

مثلاً يكي مياد با سيستم ضعيف از يك صحنه توي 3 ساعت فقط 3 رندر ميگيره

ولي يكي با سيستم خوب مياد همون صحنه رو توي 3 ساعت حدوده 10 تا 15 رندر ميگيره

و ميتونه روي كار بيشتر وقت بزاره

و ميتونه جزييات بيشتر بده و با كيفيت عالي رندر بگيره كه يكي با سيستم ضعيف .... :sad: ( عينه من كه سيستمم ضعيفه :cry::sad: :green: )

بازم ميگم اين نظر منه :rose:
 
آخرین ویرایش:

masijoon

Member
سلام
یه چیزی بگـــــــــــم؟؟؟ ببخشیدا جاوی اساتید نظر میدمااااا ولی به نظر منم رو مدلینگ کار بشه بهتره.
( حالا یکی نیست بگه تو این وسط چیکاره ای؟؟؟:green:)

همه موفق باشن:rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
پیشنهادات...!

سلام به همه دوستانم

اول یک تشکر بکنم از علیرضا (Mr.Wondrous) ، سیمین عزیز که واقعا جاشون خالی هست و امیدوارم که وقتی برگشتند ببینند زحمتی که کشیدند به حدر نرفته و این مسابقات کاملا رسمی شده با کلی شرکت کننده خوب . همچنین از داوران و مسئولین عزیز که اگر نبودند مسابقات برگذار نمیشد (Farrokh , Sherlock و Soroush جان ) .

ممنون از دوستانی که برای بازدید میان ، فقط یه خواهشی از این دوستان داشتم و اون اینکه اگر لطف کنند ، هر وقت که برای سرزدن به تاپیک مییاد یه تشکر زیر یکی از پست ها بذارید تا بدونیم پیگیر هستید ، این رو به این دلیل عرض میکنم که واقعا باعث دلگرمی شرکت کننده ها میشه و میفهمیم کارها دنبال میشه . وقتی دیدم زیر یکی از پست ها تا این تعداد تشکر اومده و در پستهای خصوصی بهم اطلاع داده میشه که کارها رو دنبال میکنیم واقعا خوشحال میشم و از طرفی متعجب که چرا تا الان اعلام نکرده بودند :paint: بازم ممنون میشم اگر این لطف رو بکنید .:rose:

چنتا پیشنهاد داشتم که البته برخی از اونها رو با پیغام خصوصی برای علیرضا جان فرستاده بودم و برخی از اونها هم فقط جم بندی از پیشنهادات سایر دوستان هست .

1- خود مسابقه همچنان روی مادلینگ مانور بده ولی رندر هم امتیاز مجزایی داشته باشه .

2- ساعات برگذاری مسابقه تغییر کنه و مثلا از 2شنبه شروع و در یکشنبه هفته بعد تموم بشه تا بشه از روزهای تعطیل استفاده کرد .

3- تاریخ ارسال آثار در امتیازات تاثیری نداشته باشه ، چون برخی احتمال داره فقط یک روز آخر رو فرست داشته باشن تا کار کنند ولی چون میدونن دیگه امتیازشون خیلی کم میشه شرکت نکنند و دلایل دیگه که بارها پیرامونش صحبت شده .

4-اسم مسابقه از SpeedModeling به مسابقات هفتگی مجیدآنلاینتغییر کنه تا نوع امتیاز دهی و سوژه ها قابل انعطافتر باشند.

5- در اعلام سوژه مسابقات دقت و نوعش تعیین بشه تا سوژه هفته های دیگه خراب نشه ، مثلا اگر یک هفته بگیم سوژه کاراکتر هست خوب دیگه نمیشه این موضوع رو در هفته های آتی استفاده کنیم ، ولی اگر گفته بشه مثلا کرگتر فانتزی حیوانی ،هم دقیق هست و هم به اندازه کافی دست رو در انتخاب باز میذاره. حتی سوژه اسلحه ، ایکاش مثلا گرم و سردش بطور کلی تعیین میشد تا بشه در هفته ای دیگه ، مثلا شمشیر رو جداگانه انتخاب کرد . البته منظورم فقط دسته بندی های کلی هست تا دست شرکت کنندها برای انتخاب سوژه کارشون باز بمونه و باعث محدودیت ذهنی نشه .

6-در مورد جایزه ، سیمین جان یک لوگوی زیبا طراحی کردند که واقعا قشنگ بود ولی حیف که این رو فقط خودمون میتونیم در قسمت امضاء اضافه کنیم ، به نظر من این کار چندان حرفه ای و رسمی نیست و به نوعی فقط یک حرکت خودجوش هست . اگر بشه قسمتی در کنار مشخصات فردی دوستان باز بشه و تعداد دفعات شرکت و مقاماتشون بیان بشه خیلی رسمیتر خواهد بود و افرادی که جایزه میگیرند در این قسمت اعلام بشه .

7- اگر جایزه 50000 هزار تومانی که اجازه خرید از فروشگاه هست رو بطور خرد بدن بهتر هست ، یعنی کسی که یک بار اول شده اجازه خرید 7000 تومانی داشته باشه ولی اگر استفاده نکنه و دفعه دوم هم اول بشه اینبار بجای 7000 تومان ، 9000 تومان جایزه بگیره که در مجموع و تا انتها همون مبلغ میشه ولی دست شرکت کننده برای خرید باز خواهد بود و از طرفی انگیزه ای بسیار قوی هست برای افرادی که فقط این هفته فرست شرکت دارند یا یک پک خواص رو از فروشگاه میخوان ، شرکت می کنند تا بتونند اون رو با برنده شدن در مسابقه تهیه کنند .مطمئنا وقتی وارد فروشگاه میشید با خرید یک پک اغنا نمی شوند و فقط برای دیدن پک های جایزه هم که شده تعداد بازدید کننده های فروشگاه چندین برابر خواهد شد . درسته که فقط یک نفر میتونه از جایزش برای خرید استفاده کنه ولی تمام شرکت کننده ها برای بازدید به فروشگاه خواهند رفت و مطمئنا این امر باعث فروش هر چه بیشتر فروشگاه خواهد شد و از طرفی با استفاده هر چه بیشتر دوستان از این پکهای آموزشی فوق الاده ، سطح علمی در کل انجم بالا خواهد رفت .

8-در مورد داوری هم (البته حتما داوران حرفه ای بهتر به این امر واقفند:rose:) که مثلا وقتی بحث تکسچرین یا بردن کرکتر در یک Pose خاص میشه ، همه چیز تغییر میکنه . مطمئنا مدلی که بطور کامل در ZBrush طراحی میشه با مدلی که بارها بین Max ,Bodypaint , Maya , Photoshop و ZBrush جابه جا میشه و برای اون تکسچری کامل با NormalBump و Displace و غیره طراحی میشه ، فرق داره .منظورم این هست که برای برخی موضوعات کلی که جدا از مادلیگ نیاز به کارهای دیگه هم دارند ، امتیازی خاص در نظر گرفته بشه . مثلا Unwarping صحیح امتیازی مازاد بر امتیاز کلی داشته باشه و غیره ولی تمام اینها قبل از شروع مسابقه به همه اعلام بشه . البته بازم تکید می کنم ، فقط برای سوژه های خاص این روال باشه .

9- فرستادن کارها هم از هر طریق که امکان داشت انجام بشه تا مشکلی برای فرستادن پیش نیاد (مثل قطع گاه و بیگاه سرورهای EMail ! :mad:)

10 - موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

Hi MAJID

کاربر VIP
سلام به همه اساتید خودم
منم کاملا با نظرات دوست خوبم Baloot3D عزیز موافقم و به نظرم تمام نکات رو به طور کامل فرمودن . فقط من تاکید بیشتری روی پیشنهاد شماره 2 دارم که واقعا تو مسابقات اخیر سر همین موضوع خیلی به مشکل خوردم . اگه از اواسط هفته شروع بشه اینجوری میتونیم از روزهای تعطیل هم استفاده کنیم و مشکل زمان رو نخواهیم داشت :rose: در اخر از تمام کسانی که برای بهتر شدن این مسابقه زحمت میکشن ممنونم . :oops:
 

::reza::

کاربر VIP
مسابقه

سلام به همگی دوستان گل :rose:
خسته نباشید میگم به همگی ، مخصوصا داورها که انصافا داوری بر حقی کردند.:rose:
راستش من تو این مدتی که در مسابقه شرکت کردم چیزهای خیلی مفیدی از اساتید این کار آموختم. شاید به جرات بگم قسمت مهم پیشرفت من در مدلسازی تو همین مسابقه بوده.
اگه کارهام (مدلهای مسابقه) را ببینید فرق بین کار اولی(هدست) و از کارهای آخری ( مثل موتور و ساعت) کاملامشخصه و به روشنی پیداست که چقدر در مدلسازیم تاثیر گذاشته.

اولین کارم تو مسابقه:
هدست

5113241107111502.jpg



::::::::::::::::::::::::::::::::::

حالا تفاوت رو تو این دو مدلسازیم ببینید.
از کارهای آخری:

2162249316506565.jpg


:::::::::::::::::::::::::::::

99381955267331.jpg


:::::::::::::::::
راستش برای من تجربه خیلی خیلی خوبی بود.
از همین جا از کسانی که میخوان تو مدلسازی تجربه کاملا مفیدی کسب کنند درخواست میکنم که حتما در دوره جدبد مسابقه شرکت کنند.

یه تجربه خیلی خوبی هم که من در مسابقه کردم و از اون لذت بردم ، یافتن و آشنا شدن با دوستان خیلی خوب و با انصافی همچون:
آقا پژمان Baloot3D ، آقا مجید HiMajid ، آقا سروش Soroush ، آقا علیرضا
Mr.Wondrous ، آقا مرتضی Sharin و سایر دیگر دوستانی بوده که واقعا از همگیشون ممنونم. و یه عذر خواهی هم میکنم بابت اینکه شاید تو این مدت نتونستم حق دوستی رو آنطور که شایسته هست ادا کنم .
یه عذر خواهی هم بابت مسابقه آخری به دوستان بدهکارم. راستش من هفته ای رو که مسابقه ساعت بود رو به عنوان مسابقه هفته آخر مد نظر داشتم (با اون استعداد مدلسازی که آقا پژمان داره فکر میکردم شرکت میکنند و بازم اول میشن ). و طبق قولی هم که به دوستون آقا مرتضی Sharin داده بودم(جهت شرکت در کار گروهی) نتونستم مسابقه بعدی رو که موضوعش" دوربین عکاسی" بود رو شرکت کنم. :sad:

در مورد مسابقه ، منم نظر آقا پژمان رو تایید میکنم. البته یکبار هم علیرضا جان از من نظر خواست که من با پیغام خصوصی به ایشون گفته ام.

با تشکر از همه
 

Farrokh

Active Member
واقعا خیلی عالیه که یه همچین روحیه ای بین بچه هامون هست
قطعا همین روحیه ی حرفه ای باعث پیشرفت بسیار زیادی براشون خواهد شد


فقط یه نکته به ذهنم می رسه و اون هم اینکه ای کاش یک موضوعاتی تحت عنوان دیتیل مدلینگ هم براه بیوفته و مثلا بیایم یه موضوعی رو انتخاب کنیم که حجم کمی برای مدلسازی داشته باشه و در عوض دیتیل بسیار زیادی داشته باشه

این یک پیشنهاد!

یه نکته ای که هست اینه که با وارد شدن بخشی مثل تکسچرینگ یه ترسی برای بچه ها درست می شه که شاید نتونند وارد قضیه بشن و ممکنه استقبال کم بشه

با امتیاز داشتن رندر هم موافقم

ولی به نظرم مسابقه رو یه جوری انجام بدیم که برای بچه های معماری هم جذابیت داشته باشه (مثلا مدلسازی مبلمان )

اینجوری باعث می شه مخاطبش بیشتر باشه



بازم جویای نظرات خوبتون هستیم
فرخ
 

Alireza Saeedi

Active Member
یه سلام ویژه به همه ی کسانی که این چند روزه من نبودم شرکت کردند و نظرشون رو دادم بدهکارم !!
از همتون به خاطر این تاخیر چند روزه عذر میخوام !! به شدت سرم شلوغ بود طوری که مجبور میشدم از ساعات خوابم کم کنم که این باعث میشد سردرد کلی مشکل های دیگه هم برام اضافه شه ...
در کل از همتون عذر میخوام ...

از همه ی دوستانی که این مسابقه رو دنبال میکنن و یا قصد شرکت در مسابقه رو دارن و یا در کل این پست من رو میخونن عاجزانه خواهش میکنم برای بازدید کننده ی بیشتر این نظر سنجی و اینکه ما بتونیم مسابقه ی بهتری رو اجرا کنیم این امضای نظر سنجی رو توی امضاشون قرار بدن :


 

hellboy3d

Member
سلام
باید بگم مسابقه دور قبل بسیار عالی بود من بدلیل مشغله زیاد نتونستم کاری بزنم البته ساعت زدم ولی تکمیل نبود ارسال نکردم
به نظر من روند قبلی خوب بود ونیازی به تغییر نداره
فقط باید تبلیغ بیشتر بشه که بچه ها جذب بشن
موفق باشین
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام به همه دوستان..

اول عذر خواهی میکنم به مدت دو هفته اینترنت نداشتم و اصلا نتونستم به مسابقه سر بزنم.. ماشالا وصل اینترنت یه دردسر داره و قطعش یه دردسر دیگه!! کلی نامه نگاری کردم تا موفق شدم سرویس قبلی رو جمع کنم و سرویس جدید بگیرم!
تماسهایی که با فرخ و علیرضا داشتم متوجه شدم که baloot اول شد..
تبریک میگم و اینهمه مدال توی امضات دیدم خیلی خوشحال شدم..
باقی دوستان هم که واقعا زحمت کشیدن..
تاپیک رو کامل خوندم.. بزودی با هماهنگی با مسئول مسابقه و سایر داورها سری جدید رو راه اندازی میکنیم..
 

Alireza Saeedi

Active Member
کسی نظر خاص دیگه ای در مورد نحوه ی اجرای مسابقه و داوری و ... نداره ؟؟
فردا که مسابقه شروع شد نگین فلان جاش کاش اینجوری بود و نمیدونم از این حرفا ها ...

اگه کسی دیگه نظری نداره مقدمات شروع مسابقه رو فراهم کنیم ...
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبید؟
اول به پژمان تبریک میگم و دست پژمان و مجید رو محکم میفشارم:cool:(عین رئیس جمهورها حرف زدم...)

راستش من با مسابقه رندرینک خیلی موافقم.عین مسابقات اورموشن.
به نظرم ضعف سیستم نمیتونه دلیل خیلی موجهی باشه برای اینکه بگیم مسابقه رندرینگ برگزار نشه.هممون شاهد بچه های همین فروم مثل فرشید (Farchitect 2010) با سیستم amd معمولی 2 هسته ای کارهاش گالری رو تکون می داد...
من به شخصه معتقدم باید به هر 2 موضوع بها داده بشه.مثلا با نظر فرخ و بچه ها موافقم که برای UV هم امتیاز بزاریم و...
خوب کاری که مدلسازیش تمومه رو بزارین برای دانلود بچه ها بیافتن به جونش. چه کاراکتر ماشین معماری حتی ریل تایم!
من به مسابقه رندرینگ رای میدم.مدل خیلی خوبه.اما رندرهم مهمه.مثل نخ و سوزن هستن.حالا یکی مثل من نمی تونه خیلی تو مدل قوی باشه پس عرصه رو براش باز بزارین تا بیاد در کاری که یه چیزایی می دونه فعالیت کنه.

به اتاق دانلودم سر زدین؟ چیزهای خوبی برای دانلود داره...
 

Farrokh

Active Member
بچه ها

نظرتون در مورد مسابقه ی پست پروداکشن چیه ؟


مثلا یه رندر بدیم و بگیم اینو حال بیارید

فکر می کنم نتایج خفنی به دست میاریم

ضمن اینکه پست پروداکشن خیییییییییییلی خلاقیت شخصی می طلبه و کارا با هم زمین تا آسمون فرق خواهد داشت

فقط می مونه علاقمندان
پس:

علاقمندان به مسابقه ی پست پروداکشن در زیر این پست تشکر بزنند

نظرتون رو هم می تونید اعلام کنیدا

ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا