مدارک لازم جهت اخذ وقت سفارت آمریکا

وضعیت
موضوع بسته شده است.

gashtenavid

New Member
وقت سفارت آمریکا در دبی
اصلی ترین کنسولگری ایالت متحده امریکا برای گرفتن وقت سفارت متقاضیان ایرانی، شهر دبی امارات است. به دلیل بالا بودن حجم متقاضیان امکان تعیین وقت فوری از این کنسولگری وجود دارد، ولی بهتر است متقاضیان از چندین ماه قبل از سفر، به خصوص در فصول شلوغی سفارت مثل فصل تابستان، تعطیلات ژانویه و عیدنوروز، اقدام به تعیین وقت سفارت آمریکا نمایند.
این کنسولگری در ناحیه بر دبی (Bur Dubai) واقع شده و چندین هتل در نزدیکی آن قرار دارد. توجه داشته باشید که کلیه متقاضیان، صرف نظر از سن، باید شخصا در مصاحبه حضور داشته باشند. این کنسولگری تسهیلاتی را جهت تاریخ وقت مصاحبه و نیز عدم مراجعه حضوری در اختیار افراد مقیم امارات قرار می دهد. یکی از این امتیازات امکان پیکاپ پاسپورت است؛ بدین معنا که پس از انجام مصاحبه، نیازی به مراجعه مجدد شخص متقاضی نمی باشد. سفارت آمریکا گذرنامه را در اختیار فرد متقاضی می گذارد تا به ایران بازگردد و سپس آن را توسط فردی مطمئن جهت صدور ویزا به سفارت آمریکا تحویل دهد.افسرهای صدور ویزای این کنسولگری به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی مسلط می باشند.

وقت سفارت آمریکا در ارمنستان
یکی دیگر از کنسولگری ها برای ایرانیان به منظور گرفتن وقت سفارت آمریکا، شهر ایروان ارمنستان است. معمولا وقت های این کنسولگری برای یک ماه آینده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در این کنسولگری نیز همانند دبی امکان پیکاپ پاسپورت وجود دارد. افسرهای این کنسوگری که به خوشرویی معروفند به زبان های فارسی، ارمنی و انگلیسی مسلط می باشند.

وقت سفارت آمریکا در آنکارا
قوانین تعیین وقت سفارت آمریکا برای این کنسولگری تقریبا مشابه ایروان است، با این تفاوت که امکان پیکاپ پاسپورت از این کنسولگری وجود ندارد یعنی پس از انجام مصاحبه می بایست فرد متقاضی یا یکی از اقوام درجه یک وی برای دریافت گذرنامه به سفارت مراجعه کنند. یکی از تسهیلات این کنسولگری، معاف کردن افراد زیر 14 سال و بالای 80 سال از حضور در مصاحبه است. افسرهای این کنسولگری به زبان های فارسی، ترکی و انگلیسی مسلط می باشند.

توجه داشته باشید که تفاوت عمده ای بین این سه کنسولگری وجود ندارد؛ چراکه تمامی آنها طبق قوانین ایالات متحده امریکا عمل می کنند و مدارک یکسانی را از متقاضیان درخواست می کنند. مبلغ هزینه ویزا نیز برای تمامی کنسولگری های ایالات متحده یکسان است و این نوع ویزا هست که هزینه را مشخص می کند نه مکان کنسولگری.

جهت گرفتن وقت سفارت آمریکا تمامی متقاضیان دریافت ویزای ایالات متحده امریکا، باید پیش از هر چیز اقدام به تکمیل اپلیکیشن فرم و تعیین وقت مصاحبه نمایند.
مشاورین ما در امر پیکاپ ویزا ی امریکا، در تکمیل فرم DS-160 ، گرفتن وقت مصاحبه ، پرداخت هزینه های مرتبط با سفارت و تکمیل مدارک موردنیاز ویزا، شما را یاری خواهند نمود.

یکی از مهمترین نکات موثر در برنامه ریزی برای سفر به ایالات متحده امریکا آگاهی از اولین فرصت موجود برای کنسولگری مورد نظر است. فاصله زمانی تا اولین وقت موجود، با توجه به تعداد متقاضیان دریافت ویزا و محدودیت پذیرش کنسولگری موردنظر متغیر است. گاهی اوقات می توان برای روز بعد وقت مصاحبه دریافت کرد و گاهی وقت های سفارت تا چندین ماه پر شده است.
نوع ویزای موردتقاضا نیز در پروسه دریافت وقت دخیل می باشد، در ذیل ویزاهایی که وقت سفارت یکسان دارند گروه بندی شده اند:
گروه اول: پیکاپ ویزا توریستی، دیدار اقوام، کاری، شرکت در کنگره، درمان پزشکی
گروه دوم: پیکاپ ویزا دانشجویی و فرصت مطالعاتی
گروه سوم: پیکاپ ویزا نامزدی و سرمایه گذاری
گروه چهارم: متقاضیان دریافت گرین کارت و سیتیزن های امریکا
معمولا اولین وقت موجود برای متقاضین دریافت ویزای گروه دوم و چهارم نزدیک تر از سایر گروه ها می باشد. برخی از کنسولگری ها گاهی اوقات به طور مقطعی تمرکز خود را بر نوع خاصی از ویزا افزایش یا کاهش می دهند، حتما پیش از اقدام به برنامه ریزی قطعی برای سفر، از اولین وقت موجود برای نوع ویزای درخواستی و شرایط جاری در کنسولگری مورد نظر اطلاع حاصل فرمایید.
از آنجائیکه اکثر سفارتخانه های ایالات متحده امریکا، تنها زمانی به نمایش وقت های موجود می پردازند که متقاضی مبلغ موردنیاز برای گرفتن ویزا را پرداخت کرده باشد؛ به منظور رفاه حال متقاضیان، آژانس هواپیمایی گشت نوید برای اولین بار به طور رایگان تقویم وقت سفارت امریکا را در اختیار عموم گذاشته است. این تقویم هر یک دقیقه یک بار به روز می شود و کاملا قابل اعتماد است.
نکته 1: وقت های نمایش داده شده در این تقویم مربوط به یک وقت انفرادی ویزاهای گروه اول است.
نکته 2: با توجه به امکان تغییر وقت سفارت آمریکا ، گاهی متقاضیان تاریخ وقت گرفته شده خود را تغییر می دهند؛
بنابراین ممکن است برخی از وقت هایی که درحال حاضر پر شده اند، دوباره باز شوند.
مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت
• اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی .
• تکمیل شدۀ فرم فارسی درخواست وقت سفارت.
• در صورت داشتن دعوتنامه ،اسکن دعوتنامه و مدارک اقامتی دعوت کننده.

لینک منبع :
http://gashtenavid.com/%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/82-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA.html

گشت نوید - gashtenavid.com



 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا