محتوای تکراری ( Duplicate content )

aliseo

Member
وظیفه گوگل نمایش نتایج مرتبط و خوب به کاربرانش است. اما بعضی اوقات شخصی که به دنبال مطلبی می گردد، با محتوای تکراری از چندین سایت مواجه می شود. در این حالت، گوگل محتوا را مورد بررسی قرار می دهد و اگر متوجه شود محتوا تکراری ( Duplicate content ) است یعنی این محتوا در سایت های دیگر وجود دارد یا در همان سایت ، در اینصورت سایت را پنالتی می کند.

google-seo-penalties.jpeg


روش های ایجاد محتوای تکراری :
  1. Duplicate content زمانی به وجود می آید که نویسنده یا مدیر محتوا مطالب خود را نمی نویسند و مطالب را از سایت های دیگر کپی کرده و داخل سایت خود می گذارند. این کار هم باعث مجازات گوگل و هم سلب اعتماد کاربران از سایت شما می شود.
  2. ایجاد نسخه های پرینت و موبایل برای یک سایت می تواند خیلی خوب باشد ، اما تا وقتی که با نسخه اصلی سایت سازگاری داشته و از سیستم آدرس دهی یکسانی استفاده کنند ومطالب را درون یک سایت تکرار نکنند.
  3. هنگامی که یک مطلب با چند URL مختلف درون سایت در دسترس است، باعث ایجاد محتوای تکراری از لحاظ گوگل می شود. این مشکل زمانی پیش می آید که شما از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید. بنابراین دقت کنید صفحات سایت تان فقط از طریق یک آدرس دسترسی داشته باشند.
  4. بعضی از سیستم های آمارگیر ، برای صفحات مختلف آدرس های تکراری و درنتیجه محتوای تکراری ایجاد کرده و باعث پنالایز شدن سایت می شود.
رفع مشکلات ایجاد محتوای تکراری
  1. تغییر مسیر 301 ( Redirect 301 )
با ریدایرکت 301 می توانید آدرس های دیگر را روی بهترین آدرس تغییر مسیر دهید و از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری کنید.

  1. ایجاد محتوای تازه
می توانید با گذاشتم کمی زمان و وقت، محتوای غیر تکراری و unique برای سایت خود ایجاد کنید که تاثیر چندین برابر نسبت به محتوای تکراری دارد. بنابراین با ایجاد محتوای اصیل و تازه برای سایت خود، هم کاربران خود را افزایش می دهید و هم دیگر نگران پنالتی شدن توسط گوگل نیستید!

  1. " rel = “ canonical
یکی از تگ های مهم سئو ، canonical است. با این کد می توانید به ربات های موتورهای جستجو آدرس صفحه اصلی را نشان داده و دیگر نیازی به ریدایرکت نیست. گوگل هم همان صفحه را فقط ایندکس می کند.

تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا