لینک شکسته سایت و رفع آن با وبمستر گوگل

aliseo

Member
وجود لینک شکسته در سایت شما باعث می شود که سئوی سایت و میزان بازدیدکننده های شما کاهش یابد. اصلاح و یا حذف این لینک ها می تواند سئوی سایت شما را بهبود بدهد.

  • تعریف لینک شکسته : لینک شکسته ( broken link ) لینک هایی هستند که در اثر برخی اشتباهات ، مشکلی در آن ها به وجود آمده و موتور های جستجو و کاربران نمی توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند. هرچه لینک شکسته در سایت شما بیشتر باشد سئوی سایت تان کاهش می یابد.
  • پیدا کردن لینک شکسته : راه ها و ابزارهای مختلفی برای شناسایی لینک های شکسته وجود دارد اما بهترین این ابزار ها ، استفاده از گوگل وبمستر است زیرا هدف ما کسب رتبه و امتیاز بهتر در گوگل است. برای این منظور، ابتدا وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید و با اکانت خود وارد گوگل شده و به آدرس زیر بروید.
ابزار وبمستر گوگل

با کلیک روی سایت خود ، به داشبورد گوگل وبمستر رفته و منوی crawl را بازکنید. این منو مشکلات لینک های سایت را نشان می دهد.



انواع خطا و لینک شکسته
  1. Site errors : دسترسی نداشتن ربات گوگل به محتوای سایت
  2. URL Errors : خطاهای مربوط به یک آدرس خاص صفحه و در نهایت خطای 404
  • server error : پشتیبانی هاست و خطاهایی که از سمت سرور برای سایت می آید.
  • موانع دسترسی ( Access Denied ): اگر شما صفحات خاصی را اجازه بررسی به گوگل ندهید، در این بخش اخطار می دهد که نتوانسته دسترسی پیدا کند. معمولا این خطا به خاطر مشکل در فایل robots.txt به وجود می آید و باید فایل را ویرایش کنید و دسترسی را فعال کنید.
  • خطای Soft 404: در صورتی که محتوای شما کم باشد، گوگل به شما پیغام می دهد و باید با ویرایش محتوای موردنظر این پیغام را رفع کنید.
  • پیغام خطای Not Found: عدم دسترسی گوگل به یک آدرس خاص و ایجاد لینک شکسته . آدرس ( Url ) لینک شکسته را میتوانید در این بخش ببینید.


با کلیک روی Url لینک شکسته دو حالت پیش می آید:

  1. مطلب مورد نظر پیدا شد : در اینصورت روی گزینه mark as fixed کلیک کنید و این لینک اصلاح می شود.
  2. مطلب مورد نظر پیدا نشد : باید لینک مورد نظر را از لیست لینک های شکسته حذف کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید :
  • رفتن به منوی گوگل ایندکس ( google index ) و کلیک بر روی گزینه remove URLs


  • در وسط صفحه بر روی temporarily hide کلیک کنید. کادری مانند عکس بالا ظاهر می شود.
  • لینک شکسته مورد نظر را درون آن قرار دهید و گزینه ادامه را بزنید. دراینصورت درخواست شما برای حذف لینک موردنظر برای گوگل فرستاده می شود و در صورت پذیرش ، لینک مورد نظر از موتورهای جستجو حذف خواهد شد.
تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا