لینک بیلدینگ چیست و چرا باید لینک بیلدینگ را انجام دهیم؟

30uweb

New Member
لینک بیلدینگ چیست ؟
لینک بیلدینگ "link building" یکی از فرآیندهای سئو و بهینه سازی سایت است. لینک بیلدینگ یا ایجاد بک لینک به معنی ساخت لینک از وب سایتهای دیگر به سایت خودتان است. هدف از لینک بیلدینگ افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه نزد موتور جستجو است. در ساخت بک لینک باید نکاتی را در نظر داشته باشید. تعداد لینک ها و کیفیت آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. نکته دیگری که هنگام لینک سازی باید به آن توجه کرد ، عدم استفاده از anchor text یکسان در تمام لینک هاست. سعی کنید با کلمات متفاوت به سایت خود لینک دهید.

آموزش ساخت بک لینک :

لینک سازی طبیعی :

لینک بیلدینگ می تواند بدون اطلاع شما هم صورت گیرد ، که بهترین حالت آن است.مثلا شما محتوایی در سایت خود منتشر می کنید که مورد توجه مخاطب قرار می گیرد و لینک آن را در سایت یا شبکه اجتماعی خود به اشتراک می گذارد.

خرید بک لینک :

یکی دیگر از روش های ساخت لینک ، خرید آن است. مثل ریپورتاژ آگهی . در هنگام خرید بک لینک این موضوع را در نظر داشته باشید که سایت مورد نظر از اعتبار و رتبه خوبی برخوردار باشد و از نظر گوگل اسپم نباشد.

پست مهمان :

برخی سایتها این امکان را به شما می دهند تا برای آنها تولید محتوا کنید و در عوض به سایت خود لینک بدهید.

ارسال دیدگاه :

در این روش ، در دیگر وبسایتها یا وبلاگ ها نظر ثبت می کنید ، البته با توجه به nofollow بودن این بخش در اکثر سایتها شاید خیلی موثر نباشد.

لینک تبادلی :

در این حالت دو مدیر وب سایت بصورت تعاملی بهم لینک می دهندو البته این روش از نظر گوگل درست نیست و در صورت تشخیص آن شامل جریمه می شود.

بجز روش طبیعی ، سایر روش های گفته شده از نظر گوگل درست نیست و به همین دلیل به لینک سازی اصطلاحا سئو خاکستری می گویند.بنابراین لینک سازی کار بسیار حساسی است و در صورت اشتباه ممکن است شما را شامل جریمه گوگل کند.

چرا باید لینک بیلدینگ را انجام دهیم؟

هر چقدر هم محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کنید ، به تنهایی به کسب رتبه شما کمکی نمی کند. لازم است محتوای شما دیده شود.

بک لینک یکی از فاکتورهای مهم الگوریتم گوگل برای رتبه بندی است. گوگل برای درک محتوای شما علاوه بر در نظر گرفتن عنوان و کلمات کلیدی و هدینگ های بکار رفته در آن ، از تعداد بک لینک ها برای تعیین اعتبار و ارتباط سایت استفاده می کند.گوگل از الگوریتم پنگوئن برای تشخیص لینک های معتبر و با ارزش استفاده می کند.

از دیگر مزایای دریافت بک لینک از سایتی با اعتبار و ترافیک بالا ، افزایش ترافیک وب سایت شماست.

چطور بک لینک های بی ارزش را حذف کنیم ؟

همانطور که گفتیم ارزش و اعتبار سایتی که از آن لینک می گیرید بسیار مهم است.اگر در هنگام بررسی بک لینک های سایت خود متوجه شدید از سایتی لینک دریافت کرده اید که اسپم است و یا ارزش پایینی دارد و می خواهید آن را حذف کنید ، وارد کنسول جستجو گوگل (google search console) شده و با استفاده از ابزار disavow tools آن را حذف نمایید.
 

catdogonline

New Member
سلام چقدر زمان میبرد که بک لینک به سایت اضافه شود مثلا من در طی سه ماه گذشته کلی محتوا تولید کردم درسایت های مختلف وهمچنین دراینستا وتلگرام ولینکدین و....صفحات اجتماعی ولی متاسفانه هیچ لینکی دریافت نکردم ودرهفته اخیر رتبه الکسای سایت من درحال بالا رفتن است ومن دیگه نمیدونم چه کارکنم درصورتی که بازدید وورود از گوگل سایت من نسبت به اول بالا رفته ....
چه اتفاقی افتاده ومن چه کارباید بکنم
لطفا منو راهنمایی کنید
آدرس سایتم خانه 11
 

ghasemnorozi

New Member
سلام
بک لینک تقریباً دو الی سه ماه طول میکشه تا اضافه بشه. یک نکته اعلام کنم خدمتتون به رتبه ی الکسا اصلاً توجه نکنید. به خاطر اینکه آپدیت نیست و ارزشی هم نداره وقتتون رو روی اون بزارید. سعی کنید به صورت روزانه تولید محتوا کنید. بهتون پیشنهاد میدم تو سایت های ویرگول و اخبار رسمی مطالبتون رو بزارید و به سایتتون لینک بدید تا بازدید کننده ی بیشتری دریافت کنید
موفق و موید باشید
 

sara308

New Member
بستگی به کلمه کلیدی و حوزه رقابتی داره ولی برای بکلینک بهترین کار خرید رپورتاژ آگهی هست
 

mimazy

New Member
به نظر من تبلیغات کلیکی هم تو گرفتن بک لینک خیلی موثره
 

جدیدترین ارسال ها

بالا