جلوه های ویژه لابی مسافرخانه

ahmad-kargari

Active Member
با سلام خدمت تمامی اساتیدی که دراین جا هستند .
یک نمونه کار رو تازه تموم کردم که می خواستم اینجا هم بگذارم . البته این کار من اصلاً در سطح شما دوستان نیست و باید بگم که هنوز تازه کارم .:sad:
لطفاً مشکلات این کار را برای من بازگو کنید و اگر می تونستید کمی در باره ی نور پردازیش هم توضیح دهید . با تشکر
:wink:
با تشکر از تمامی راهنمایی های شما اساتید .
یک کم روی نور پردازی و دوربین ها کار شد که نتیجه ی کار را گذاشتم .

دوباره سلام .این دفعه دیگه یکم به خودم فشار آوردم و یک کم یاد گرفتم با کاراکتر کار کنم . برای همین هم این کار را بروز رسانی کردم . شاید بهتر باشه . کاراکترش آماده بود ولی خودم biped گذاری کردم .
صندلی هم آماده بود ولی خودکار را که خیلی دنبالش گشتم پیدا نکردم و همین ها را گذاشتم .
اگه دوست داشتید نظر بدید .
 

پیوست ها

  • work1.jpg
    work1.jpg
    766.6 کیلوبایت · بازدیدها: 76
  • book.jpg
    book.jpg
    842.3 کیلوبایت · بازدیدها: 29
  • hotel-loby-with-a-man.jpg
    hotel-loby-with-a-man.jpg
    811.1 کیلوبایت · بازدیدها: 32
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از بابت کار خوبتون.از اونجایی که گفتین کارتون رو نقد کنیم منم میخوام نقد بکنم طوری که مشکلاتتون بر طرف بشه
در درجه اول مشکل شما این هست که چیزی به نام نور پردازی وجود نداره.منابع نور تولید کننده نور نیستن و این کاملا واضح هست با 1 نور کلی فضا روشن شده.ما باید وقتی از نور کلی استفاده بکنیم که با تمامی نورهامون کار روشن شد حالا موقع تقویت صحنه نور کلی با مقدار و شدت خیلی کم میزاریم.اما شما کاملا عکس این قضیه رو انجام دادین.
سایه ها خیلی تیز هستن.توی تنظیمات shadow تیک area shadoe رو برنین. و دقت کنین که حتما نوع سایه نورهای شما از نوع vray shadow باشه و بهتر هست از فقط و فقط از نورهای وی ری استفاده بشه.برای نور های معمولی vray light و برای نورهای حالت دار vray IES
زاویه دوربین شما اصلا مناسب نیست.چیو میخواین توی این کادر نشون بدین؟
متریال ها خام هستن.یعنی رفلکت دارن اما بدون گلاسی.حتی برای صلب ترین جسم هم باید رفلکت خیلی کم با حالت گلاسی زیاد تعریف کرد
تنوع رنگ بیداد میکنه.تعداد رنگ ها رو محدود کنین.
تکسچر گزاری رو اصلا مناسب انجام ندادین.توی زمنیه uv باید خودتون رو تقویت کنین.
مثلا چوب تابلو خیلی بزرگ هست . صندلی معلوم هست مدیریت نشده
در مورد آبجکت ها ؛ ببین دوست خوبم وقتی بزرگ ترین کمپانی ها برای مابهترین آبجکت های آماده رو تهیه کردن دلیلی نداره من دوباره بسازم.یه وقتی هست برای کاری مسابقه ای چیزی که مدل آماده ممنوع هست و اگر نه استفاده نکردن از آبجکت آماده سرعت کارها رو به طرز چشمگیری پائین میاره.
آبجکت آماده استفاده بکنین و بگین مثلا از ولوم 58 اورموشن فلان مبل رو آوردم.
فروشگاه همین سایت تمامی آبجکت ها رو برای فروش داره.اگه خواستین میتونم بهتون تقدیم کنم.یا کلی سایت های فروشگاه اینترنتی
در مورد ترکیب بندی که تقریبا چیزی به نام ترکیب بندی وجود نداره

و اما راه کار:

برای اینکه کارهاتون بهتر بشه باید تا می تونین کارهای تاپ رو ببینید.آنالیز کنین.که چجوری جمع شده خود کار.ترکیب بندیش چجوری هست.نور از کجا اومده.متریال ها چطور هست و ....
http://www.evermotion.org/
http://www.ronenbekerman.com/
تو بیشتر این سایت ها بخشی وجود داره به نام making of..با دقت نگاه کنین و با حوصله گام به گام بررسی کنین کارهارو.
فیلم های آموزشی خیلی میتونه بهتون کمک کنه.برای مدلسازی digital toturs introdotion to modeling interior خیلی می تونه مفید باشه. فیلم های آموزشی داخلی مثل کارهای اورموشن میتونن مفید باشن براتون.

برای پیشبرد کارتون باید آرشیو کاملی از تکسچر و متریال و آبجکت داشته باشین.من شخصا جمع کل آرشیوم 700 گیگ هست.هر روز هم دارم بیشترش میکنم.چون ابزار هست.بدون ابزار کار ممکن نیست.
هر کمکی از بنده بر میاد در خدمتون هستم.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
کاره قشنگی و اینکه خودت مدل کردی خیلی خیلی ارزش داره ( برای من ) . متریال ها جای کار داره. و بقیه ایرادها رو دوستان خواهند گفت. ولی قشنگ بود.
 

ahmad-kargari

Active Member
تشکر

سلام.مرسی از بابت کار خوبتون.از اونجایی که گفتین کارتون رو نقد کنیم منم میخوام نقد بکنم طوری که مشکلاتتون بر طرف بشه
در درجه اول مشکل شما این هست که چیزی به نام نور پردازی وجود نداره.منابع نور تولید کننده نور نیستن و این کاملا واضح هست با 1 نور کلی فضا روشن شده.ما باید وقتی از نور کلی استفاده بکنیم که با تمامی نورهامون کار روشن شد حالا موقع تقویت صحنه نور کلی با مقدار و شدت خیلی کم میزاریم.اما شما کاملا عکس این قضیه رو انجام دادین.
سایه ها خیلی تیز هستن.توی تنظیمات shadow تیک area shadoe رو برنین. و دقت کنین که حتما نوع سایه نورهای شما از نوع vray shadow باشه و بهتر هست از فقط و فقط از نورهای وی ری استفاده بشه.برای نور های معمولی vray light و برای نورهای حالت دار vray ies
زاویه دوربین شما اصلا مناسب نیست.چیو میخواین توی این کادر نشون بدین؟
متریال ها خام هستن.یعنی رفلکت دارن اما بدون گلاسی.حتی برای صلب ترین جسم هم باید رفلکت خیلی کم با حالت گلاسی زیاد تعریف کرد
تنوع رنگ بیداد میکنه.تعداد رنگ ها رو محدود کنین.
تکسچر گزاری رو اصلا مناسب انجام ندادین.توی زمنیه uv باید خودتون رو تقویت کنین.
مثلا چوب تابلو خیلی بزرگ هست . صندلی معلوم هست مدیریت نشده
در مورد آبجکت ها ؛ ببین دوست خوبم وقتی بزرگ ترین کمپانی ها برای مابهترین آبجکت های آماده رو تهیه کردن دلیلی نداره من دوباره بسازم.یه وقتی هست برای کاری مسابقه ای چیزی که مدل آماده ممنوع هست و اگر نه استفاده نکردن از آبجکت آماده سرعت کارها رو به طرز چشمگیری پائین میاره.
آبجکت آماده استفاده بکنین و بگین مثلا از ولوم 58 اورموشن فلان مبل رو آوردم.
فروشگاه همین سایت تمامی آبجکت ها رو برای فروش داره.اگه خواستین میتونم بهتون تقدیم کنم.یا کلی سایت های فروشگاه اینترنتی
در مورد ترکیب بندی که تقریبا چیزی به نام ترکیب بندی وجود نداره

و اما راه کار:

برای اینکه کارهاتون بهتر بشه باید تا می تونین کارهای تاپ رو ببینید.آنالیز کنین.که چجوری جمع شده خود کار.ترکیب بندیش چجوری هست.نور از کجا اومده.متریال ها چطور هست و ....
http://www.evermotion.org/
http://www.ronenbekerman.com/
تو بیشتر این سایت ها بخشی وجود داره به نام making of..با دقت نگاه کنین و با حوصله گام به گام بررسی کنین کارهارو.
فیلم های آموزشی خیلی میتونه بهتون کمک کنه.برای مدلسازی digital toturs introdotion to modeling interior خیلی می تونه مفید باشه. فیلم های آموزشی داخلی مثل کارهای اورموشن میتونن مفید باشن براتون.

برای پیشبرد کارتون باید آرشیو کاملی از تکسچر و متریال و آبجکت داشته باشین.من شخصا جمع کل آرشیوم 700 گیگ هست.هر روز هم دارم بیشترش میکنم.چون ابزار هست.بدون ابزار کار ممکن نیست.
هر کمکی از بنده بر میاد در خدمتون هستم.

خیلی ممنن از راهنمایی جامع شما .
روی نور پردازی و همینطور دوربین ها کار کردم ولی چون سرعت رندر خیلی پایینه باید بگذارم فردا (شنبه) دوباره دو تا دندر قرار بدم ، ولی فکر کنم دفعه ی بعد خیلی بهتر بشه .
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
دوستان برای صاحب اثر احترام قائل بشین و درمورد خود کار اگه نظری دارین بدین.:)
امضا و اینها مربوط به جای دیگست..میتونین با پیغام خصوصی با هم جدا از بحث خود کار حرف بزنین.
واگرنه رسول جان امضاء شما هم خلاف قوانین هست.:rose:
شرايط امضاي كاربران


  • ابعاد تصاویر مجاز در امضاء محدود به 500x200 پیکسل و مجموع حجم مجاز آنها 100 کیلوبایت است.
    تصاویر موجود در امضاء نباید از 500 پیکسل طول (محور افقی x) بیشتر و یا از 200 پیکسل عرض (محور عمودی y)
    بیشتری داشته باشند. همچنین مجموع حجم کل تصاویر داخل امضاء نباید از 100 کیلوبایت فراتر رود.



ماله شما 638px × 110px هست.
 

ahmad-kargari

Active Member
نظرتون درباره ی این آدمه چیه ؟ میدونم یکم بد استخوان بندی شده ولی در کل چطوره؟
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.تغییر زیادی نکرده.فقط روشن تر شده.ببین مشکل کار شما عرض کردم تنوع بیش از حد رنگ و استفاده نکردن از آبجکت های مناسب.
اما تلاش خوبی بود.پیشنهاد میکنم آبجکت آماده تهیه کنین و با آبجکت های اماده کار بزنین.اگه کمکی ازم برمیاد در خدمتون هستم.پیغام خصوصی بزنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا