قیمت روز hdd و ssd در بازار داخلی...... 19 خرداد 1391

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همگی

تاریخ قیمت ها برای 19 خرداد 1391 میباشد

در این تاپیک هم قیمت انواع هارد های Internal و External و همچنین انواع SSD های بازار رو میذارم . بازم تشکر میکنم از دوست عزیزم آقا سعید از اهواز که قبول زحمت کردند و قیمت ها رو تهیه میکنند .

fw7z8tplwde05jt4g0gs.png





d6841ba89e2b82f0f593b6937e37b25a.jpg

130823d5b45e7a0b65e5aeb0b303fe93.jpg

همگی موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
پژمان خیللی خوب داری این قسمت از انجمن رو اداره میکنی خسته نباشی.

در رابطه با قیمت ها بگم کاملا دریت و تایید شده هست من دیروز یه هارد وسترن 750 گیگی خریدم 193 البته قیمت ها متفاوت بود تو پایتخت که همه بالای 220 میگفتن اومدم تو ایران یکی میگفت 210 یکی میگفت 215 یه مغازه رفتم 195 گفت که 2 تومن تخفیف داد و 193 حساب کرد واقعا خیلی گرون شده خیلی

اول های تابستون بود که یه هارد سیگیت 1 ترابایتی خریدم 128 تومن اما الانن همون هارد شده 270 اختلاف رو ببین واقعا دیروز که اون 750 گیگی رو خریدم خیلی زورم اومد.


در رابطه با نوعشون هم بگم که جفتشون خوبن و سرعتش هم یکسان هست البته هارد های من جفتشون یو اس بی 3 هست فقط سیگیت موقعه که به سیستم وصل هست اگه دست روش بذاری به زور میتونی حس کنی که داره کار میکنه ولی ووسترن همین که دستت به 2 میلی متریش میرسه لرزش حس میشه دیگه چیزه دیگه ای ندیدم که بگم.
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
Portable - Seagate - 500GB / FreeAgent GoFlex رو 85 تومن خریده بودم و 1 تراشو 145 تومن
ماشالا به قیمت، منم اصلا تو Segate صدایی و لرزشی احساس نمیکنم،
درضمن سری goflex خیلی عالیه به خاطر اینکه میتونی پورتش رو تبدیل به usb 3 هم بکنی


..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

901021-www-Narenji-ir-thunderbolt-seagate-goflex-0.jpg



فروشنده بزرگ هاردهای اکسترنال (Seagate) از ارائه اتصال تاندربولت برای هاردهای خانواده گوفلکس (GoFlex) خبر داد.

برای آنهایی که با این دسته از حافظه ها آشنایی ندارند: هاردهای اکسترنال خانواده گوفلکس اولین بار در ماه می ۲۰۱۰ وارد بازار شدند. این حافظه ها با قابلیت تعویض پورت اتصال خود، راه حلی عالی برای اتصال به انواع روز افزون پورت های انتقال اطلاعات بودند. این محصولات بر خلاف سایر هاردهای مشابه که اتصال ثابت داشتند، تمامی انواع پورت ها از جمله یو اس بی، فایروایر و eSATA را پشتیبانی می کردند. واقعا مرحبا به این طراحی انعطاف پذیرشان.

هر حافظه اکسترنال GoFlex شامل دو قسمت جدا شوند است. قسمت اول که شامل هارد دیسک احاطه شده با یک پوشش محافظ است و قسمت دوم، رابط هارد با کامپیوتر است که قابل تغییر می باشد. زمانی که این دو قسمت را به هم وصل کنید، یک حافظه اکسترنال کامل خواهید داشت. حال اگر بخواهید این محصول را به یک کامپیوتر که فقط پورت یو اس بی دارد متصل کنید، کافی است اتصال را جدا کرده و اتصال مربوط به یو اس بی را وصل کنید. به این ترتیب شما می توانید یک حافظه واحد را به کامپیوترهای مختلف با پورت های مختلف وصل کنید.

اکنون در نمایشگاه CES 2012 شاهد ارائه رابط تاندربولت ویژه این هاردها هستیم. شرکت سیگیت، این رابط را با دو طراحی مختلف ارائه می کند. طراحی کوچکتر برای هاردهای گوفلکس پرتابل ۲.۵ اینچی مانند GoFlex Ultraportable و رابط بزرگتر برای هاردهای دسکتاپ (هاردهای ۳.۵ اینچی) مانند GoFlex Desk external hard drives خواهد بود. این اتصالات اساسا عملکرد یکسانی دارند و تفاوت شان در اندازه است. رابط دسکتاپ دو پورت تاندربولت در بدنه خود دارد، در حالی که رابط پرتابل فقط یک پورت دارد. به همین دلیل هنگام طراحی زنجیره های دیزی (daisy chain) هارد دسکتاپ می تواند در میانه زنجیر باشد، اما هارد پرتابل فقط در انتهاهای زنجیر می تواند، قرار گیرد.

زنجیر دیزی به اتصال کامپیوترها و سایر ابزارهای مربوط به صورت سری (متوالی یا پشت سر هم) به یکدیگر گفته می شود. برای علت نام گذاری دیزی اینجا و برای آشنایی بیشتر اینجا را کلیک بفرمایید.

لازم به ذکر است که اضافه شدن پشتیبانی از تاندربولت به معنای رسیدن به سرعت آن (۱۰ گیگابیت در ثانیه) نیست. بلکه حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در این هاردها اکنون محدود به سرعت داخلی خود هاردها (۶ گیگابیت در ثانیه) شده است. البته این سرعت بسیار بهتر از سرعت یو اس بی ۲ و فایروایر است.

حالا و با ورود رابط جدید، کامپیوترهای دارای پورت تاندربولت می توانند به تمامی هاردهای گوفلکس متصل شوند. البته این اتصالات فعلا کمی گران هستند. قیمت ۹۹ دلاری برای هاردهای پرتابل، ۱۹۹ دلاری برای هاردهای دسکتاپ و همچنین ۵۰ دلار برای هر کابل تاندربولت، اکنون بزرگترین مشکل در برابر این بهبود سرعت هستند. این رابط ها در سه ماهه اول 2012 در بازار موجود خواهند بود.

در بالا رابط هارد پرتابل و در پایین رابط هارد دسکتاپ، سیگیت را می بینید.
منبع:نارنجی
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا