قوانینی که ستون و پایه طراحی لوگو هستنند

zavash

New Member






با استفاده از این قوانین میتوانید جهش فوق العاده ای در طراحی لوگو داشته باشید و به قله ای از موفقیت در این عرصه برسید



1-مقدمات مهترین بخش است!

این مرحله جزو مراحل خلق خلاقیت است و در این مرحله است که ایده شکل میگیرد در این مرحله اتد های مختلفی در کاغذ ترسیم میشوند شاید 20 تا و شاید بیشتر و از بین این 20 اتد میتوان یکی را روی نرم افزار آورد و یا ترکیبی از این ایده ها را با هم ترکیب کرد معمولا این مرحه از طراحی لوگو زمان بیشتری نسبت به دیگر مراحل طراحی میگیرند البته باید بعد از اتد زدن در کاغذ آن را به نرم افزار کشاند مقاله ی نرم افزار های تخصصی چه کاربردی در طراحی لوگو دارند؟ را مطالعه کنید



2-متعادل بودن

تعادل در طراحی لوگو بسیار مهم است در لغت تعادل به معنای مساوی است در طراحی لوگو نیز تقریبا همین معنی را میدهد یعنی ما باید لوگو را متقارن طراحی کنیم لوگو باید دارای زاوایی مساوی ابعاد و عرض و طول مساوی باشند زیرا زهن ما زمانی یک لوگو را منظم تشخیص میدهد که دارای تعادل باشد همچنین منظور از تعادل فقط ابعاد نیست بلکه لوگو در رنگ بندی نیز باید متعادل باشد و همینطور از روانشناسی رنگ در طراحی استفاده شود مقاله ی نقش رنگ ها در طراحی لوگو را مطالعه کنید



3-اندازه

منظور از مسائله اندازه ابعاد یک لوگو نیست منظور مقیاس پذیر بودن لوگوست بدان معنا که لوگو باید در هر مقیاسی چه کوچک چه بزرگ چه چرخانده شده خوانا باشد و چون خواندن لوگو روی ابعاد کوچتر مشکل تر است باید لوگو را روی کارت ویزیت و یا سربرگ چاپ کرده و ببینیم که خوانایی دارد با خیر



4-استفاده ی به جا از رنگ ها



از رنگ ها باید به درستی در طراحی لوگو استفاده شود اگر موضوع لوگو مربوط به یک پالت گرم است باید از ترکیب و طیف رنگی گرم استفاده شود مثلا قرمز و نارنجی همچنین قبل از این که لوگو را رنگ بندی کنید چک کنید ببینید که آیا لوگو در رنگ ها سیاه و خاکستری جذابیت خود را دارند یا خیر



5-مناسب بودن سبک لوگو برای کمپانی



قبل از هرچیزی که اقدام به طراحی لوگو کنید در مورد کسب و کار مشتری و کمپانی که قرار است برای آن لوگو طراحی کنید اطلاعات جمع آوری کنید و سعی کنید به طور کامل از کسب کار آن ها آگاه شوید سبک جدید که به تازگی مورد پسند بسیاری واقع شده است سبک web-2 است در این سبک از اشکال های سه بعدی و انتزاعی و سایه و رنگ ها گرادیانتی استفاده میشود شاید این سبک برای یک کمپانی مربوط به تکنولوژی و یا یک وب سایت مناسب باشد اما ممکن است این سبک برای یک کمپانی مربوط به تولید سیمان مناسب نباشد





6-تایپوگرافی بخش مهمی است

اگر لوگویی که در حال طراحی آن هستید نوشتاری است باید دقت کنید که فونت مناسب در طراحی به کار ببرید 3 نکته ی مهم در استفاده از فونت ها وجود دارد

  • از فونت هایی که خیلی رواج زیادی دارند استفاده نکنید این کار باعث میشود طراحی شما غیر حرفه ای به نظر برسد
  • در طراحی لوگو خود فقط از یک فونت استفاده کنید
  • سعی کنید از فونت های سفارشی در طراحی استفاده کنید از نمونه فونت های سفارشی که در کمپانی ها استفاده شده میتوان به فونت کوکا کولا و یاهو اشاره کرد




منبع: قوانینی که ستون و پایه طراحی لوگو هستنند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا