فوت و فن هایی برای یک اسباب کشی

baarco

New Member
ما دراین مطلب سعی داریم تا فوت و فن های اسباب کشی رو به شما آموزش بدهیم شاید حتی برای شما که چندین بار مجبور به اسباب کشی بوده اید، مفید و کاربردی باشد؛ این مقاله شامل نکاتی درباره جابه جایی راحت و راهنمای کاربردی اسباب کشی است.

چند مورد از فوت و فن های اسباب کشی
قبل از اینکه سفارش خودرو بدهید باید یک برنامه برای اسباب کشی خود تعیین کنید.برنامه ای که به شما کمک کند در طول اسباب کشی دچار بهم ریختگی ذهنی نشوید.در واقع شما وسایل منزل را بر حسب میزان ضرورت در استفاده، اولویت بندی می کنید.

از 10 روز قبل از اسباب کشی شروع کنید
بسته بندی همه وسایل را به روزهای آخر نسپارید. از 10 روز قبل شروع کنید و کم کم وسایلی را که مورد استفاده نیستند، بسته بندی کنید. روزهای آخر را به بسته بندی وسایلی که بیشتر استفاده می شوند اختصاص بدهید مثلا اگر در تابستان اسباب کشی می کنید، لباس های زمستانی خود را چندین روز قبل بسته بندی کرده و روزهای آخر به بسته بندی لباس های تابستانی خود بپردازید.
اسباب ضروری که نیاز به باز شدن دارند از جمله ماشین لباسشویی، یخچال، گاز و ... را در آخرین مرحله جدا کنید.
بسته بندی اثاثیه منزل را فراموش نکنید
هزینه آسیب دیدن لوازم شما و احتمالا جایگزین کردن آن به مراتب هزینه بیشتری نسبت به بسته بندی دارد. بسته بندی وسایل برای اسباب کشی یک نوع بیمه کردن وسایل شما در مقابل آسیب دیدگی احتمالی میباشد. بنابراین بسته بندی اثاثیه منزل کار منطقی بنظر میرسد.همچنین بسته بندی اثاثیه منزل باعث سهولت در اسباب کشی شما میشود و جابه جایی لوازم شما را راحت تر میکند. از دیگر مزایای بسته بندی، کاهش هزینه های اثاث کشی شما میباشد. زیرا هر چه اسباب کشی شما کمتر طول بکشد، شما هزینه کمتری بابت کارگر و جابه جایی بار پرداخت میکنید.

در زیر نکاتی در مورد بسته بندی اثاثیه منزل بیان میکنیم.

  • حتما روی جعبه ها با یک ماژیک راجع به محتویات بسته بنویسید تا در حین اسباب کشی طبق اولویت بندی ای که مشخص کرده اید پیش رفته و بعد از اسباب کشی هم وسایل مورد نیازتون رو به راحتی پیدا کنید. در صورتی که جعبه ای محتوای شکستنی دارد حتما آنرا با یک ماژیک قرمز و با یک دایره دور آن مشخص کنید.
  • کشوهای داخل دراور را همراه با وسایل داخل آن جدا کرده و با چسب نواری و بابل رپ کاملا پوشانده و بسته بندی کنید.
  • شیشه های آبلیمو و ترشیجات که شکستنی هستند را می توانید با بابل رپ پیچیده و در کارتن های مقاوم بگذارید.
  • بشقاب ها را زیر کارتن ها نگذارید، ته کارتن را با وسایل مقاوم تر پر کنید و بشقاب ها را روی آن قرار داده و اطراف آن را با وسایل کوچک تر پر کنید تا همانطور ثابت بمانند.
  • بهتر است هر شخص وسایل شخصی خود را بسته بندی کرده تا بعد از اسباب کشی مستقیما به اتاق همان شخص حمل شود. این کار سرعت و بازدهی شما را بسیار بالا می برد.
  • یک جعبه را به وسایل ضروری خود اختصاص دهید تا بعد از اسباب کشی و در شب اول در منزل جدید لوازم مورد نیاز خود را از قبیل لباس خواب، لوازم بهداشتی، حوله، دستمال و ... پیدا کنید و به مشکل برنخورید.
  • بسته بندی وسایل با کارتن اسباب کشی مناسب باعث حمل راحت تر و آسیب ندیدن اثاثیه منزل شما می شود.
  • حتما بعد از بسته بندی، وسایل مرتبط را در کنار هم نگه دارید.این کار باعث می شود طبق برنامه پیش بروید و از بهم ریختگی های اسباب کشی فرار کنید.
  • لوازم برقی بزرگ مثل تلویزیون رو در صورت وجود در کارتن های خودشون بگذارید تا جای کمتری اشغال کرده و در امنیت کامل باشند در غیر این صورت با چسب نواری و بابل رپ کاملا خوب آنرا بپیچید.
  • پایه های مبل و میز ناهارخوری درحین اسباب کشی ممکن است بشکنند بنابراین در صورت امکان آنها را جدا کرده و روی بسته بندی آنها یادداشت کنید که برای کدام مبل یا میز هستند.
  • پیچ ها و قطعات کوچک بسیار گم می شوند و بهتر است آنها را در یک نایلون ریخته و اطلاعات لازم برای بعد از اسباب کشی را روی نایلون بنویسید.
  • وسایل خرد مانند کنترل تلویزیون که بعد از اسباب کشی باید کلی دنبال آنها بگردیم را همگی در یک جعبه گذاشته و روی جعبه محتویات آنرا ذکر کنید.
  • لازم نیست همه وسایل را با کارتن اسباب کشی بسته بندی کنید. میتوانید از نایلون برای بسته بندی برخی وسایل خود مثل لباس ها و اجناس نرم و غیرشکستنی، استفاده کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا