فلش و قوانین فیزیک

شما با کدوم برنامه انیمشن سازی مبتنی بر فلش کار میکنید؟


  • مجموع رای دهندگان
    84

robic

کاربر فعال
سلام

خوب ایت تاپیک رو با چند هدف مختلف ایجاد کردیم:

اولندش : اینکه یه سری نمونه کارهای ساخته شده با فلش رو خدمت با سعادتون معرفی کنیم .

دومندش : اینکه یه سری چیزهایی که اصلا بلد نیستیم یاد بگیریم .

سومندش : روی ماه شماها رو هر روز توی این تاپیک ببینیم و لذت ببریم .... !!! ( این یکیش از همش مهمتره ! )


خوب از پست بعدی نمونه کارهای رو یکی یکی معرفی و ارائه می کنیم ، البته حتما باید نظر بدید ، این خیلی مهمه !!!

فعلا یا علی
 

robic

کاربر فعال
نمونه شماره یک - افکت زیبای ساخته شده با اکشن اسکریپت و ادوبی فلش


6a22holooiqzzo3mhib.jpg


توضیحات : این افکت زیبا هنگامی که ماوس را حرکت می دهید به دنبال ماوس کشیده شده و شکل بسیار زیبایی را تولید می کند . پک کامل این پروژه در ضمیمه این پست می باشد که به همراه سورس کامل است .
 

پیوست ها

  • abstractwireframe.zip
    10.8 کیلوبایت · بازدیدها: 316
آخرین ویرایش:

robic

کاربر فعال
خیلی زیبا بود روبیک جان !
منتظر بقیه اش هستیم ... انشالله من هم چیزهایی میگذارم اینجا !

حتما ، منتظر عجایب فلش باشین که توی این تاپیک می زاریم ، داش امیر هم که هستن پشتیبانی کامل در مورد سوالات

احتمالی حتما می کنه ، ، ای ول .........!!!
 

robic

کاربر فعال
نمونه شماره دو - فلش ، فیزیک و مکانیک و ... !!!

7ycfeqylm8hiwj73jz4f.jpg




توضیحات :این پست در مورد استفاده علمی از فلش هستش که خیلی جالب و هیجان انگیزه شما توی نمونه هایی که در پک ضمیمه شده در این باره خواهید دید به قدرت اصلی فلش در اکشن اسکریپت پی خواهید برد.

پک کامل به همراه سورس در ضمیمه این پست قرار داده شده .


 

پیوست ها

  • flade_06a.zip
    180.3 کیلوبایت · بازدیدها: 661
آخرین ویرایش:

robic

کاربر فعال
عجایب 7 گانه فلش ، من و امیر و دوستان زبل !!!

ایول بابا من که خیلی خوشم امد.
امیدوارم که بازم از این چیزای خوب بزارید

:rose: :wink:


دوست عزیز شما لطف دارید ، اگه تاپیک رو دنبال کنید ، عجایب 7 گانه که نه اما عجیبترین پروژه های فلش رو اینجا می بینید . پس با من و امیر جون باشید اینجا ، حالا حالاها خیلی کار داریم ... نظر ، پیشنهاد هم بدید ولی انتقاد هم دادید دادید ، ندادید هم ندادید .


 

robic

کاربر فعال
ایجاد تصاویر صورت سایه روشن با استفاده اکشن اسکریپت

6ojkmay5xfrhdpriklog.jpg


توضیحات : این پروژه خیلی جالب و حرفه ای به نا نشون می ده که چه جوری از اکشن اسکریپت به عنوان یک تصویر ساز هوشمند استفاده کنیم ، باید بگم که تو این پروژه با استفاده از فایلهای متنی که با استفاده از کارکترهای خاصی تصاویری درآنها ایجاد شده ، و ایمپورت کردن آنها به صورت هوشمند و نمایش بسیار زیبای کاشی ها که در هر باز تعویض کاشی ها یک چهره جدید درست میشه و اسم اون فرد که صاحب عکس هم هست نمایش داده می شود .
من که خیلی لذت بردم ، امیدواروم شما هم خوشتون بیاد . سورس کامل در پیوستی ها پست .

دوستان نظرات شون رو حتما بیان کنن ، چون این بحث کاملا حرفه ای و پیشرفته هستش نظرات شماهایی که تو این زمینه فعال هستید خیلی به یادگیری دوستان کمک خواهد کرد .




 

پیوست ها

  • levAmodaMosaic.zip
    13.4 کیلوبایت · بازدیدها: 290

amir_s

Active Member
حتما در خدمت هستم ...
روبیک جان .. اون "نمونه شماره دو - فلش ، فیزیک و مکانیک و ... !!!" خیلی جالب بود ... به خصوص برای ساخت یک Game Engine با فلش ... به درد کسایی مثل محمد ( mshgames ) می خوره !
دوستان حتما بازی Magic Pen رو ببینن ... یک بازی فلش هست که در یاهو دیدم .. اگر سرعتتون خوبه البته ببینید !!! توی یاهو یه Search بکنید پیداش می کنید .... اون هم چیز خیلی جالبیه ! فوق العاده ست ...
 

robic

کاربر فعال
دوستان اصل کاری نظر شماست !!! نظرات تخصصی بدین !!

سلام دوستان من تو این تاپیک شماها رو سورپرایز خواهم کرد ، می گید چطور ، یک سری فریم ورکهای بسیار حرفه ای از فلش رو براتون قرار خواهم داد ، البته فعلا دارم روشون کار می کنم ، ولی اگه استقبال شما خوب باشه و توی بحث تخصصی شرکت کنید ما هم راغب می شیم و به همین زودی ها این فریم ورک ها رو با ، پشتیبانی کامل امیر جون ( مدیر انجمن ) اینجا قرار می دیم که استفاده کنید و لذت ببرید . ولی همون که گفتم اگه دوست دارید ، پس بیاید اینجا و در بحث تخصصی ما شرکت کنید.

منتظر شماها هستم ، هر روز ، شما ، من و امیر جان ( که این قدر ماهه ، وقتی شب ها میاد بیرون ماه از امیر خجالت میکشه میره خونشون ) خوب ... بسم الله
 

amir_s

Active Member
شرمنده ام می کنی روبیک عزیز !
راستی ... بهتر نیست اون Framework ها رو جدا جدا توی تاپیک های مختلف بگذاری ...!؟ نظرت چیه !؟ توی هر تاپیک در مورد خودش بحث کنیم ...
 

robic

کاربر فعال
اوکی ، یه تاپیک دیگه برای فریم ورک ها !!!

شرمنده ام می کنی روبیک عزیز !
راستی ... بهتر نیست اون Framework ها رو جدا جدا توی تاپیک های مختلف بگذاری ...!؟ نظرت چیه !؟ توی هر تاپیک در مورد خودش بحث کنیم ...

:D
اوکی امیر جان ، ولی فعلن می خوام که این جا یه فضایی نشه که فقط واسه ی تفریح ، دانلود کنن و دیگه بیخی شن ، چون دوست دارم فضا روح حرفه ای خودش رو حفظ کنه ، شما هم از چند تا دوستای فلش کار حرفه ای دعوت کنید که تاپیک ما رو منور کنند ، تا شور و حال بیشتری داشته باشه ، در مورد فریم ورک ها هم فکر کنم خیلی زوده هنوز چون هم اطلاعات من کامل نشده و هم اینکه فضایی او بحث ها هنوز ایجاد نشده ، ولی اگر دوستان لطف کنن و یک فضای بحث حرفه ای درست کنند خیلی خوب میشه ، دیگه هم اینکه من یه خواهشی داشتم که یه تحلیل کوچولو درباره نحوه عملکرد هر پروژه بدین شما تا کاربرانی که تازه راه افتادند هم ، بتونند فضا رو درک کنند. خیلی ممنون میشم:oops:
 

robic

کاربر فعال
بازهم فلش بازهم فیزیک بازهم بعد سوم

ccjlqwwudwjs786cqcd.jpg


توضیحات : یک پروژه بسیار عالی در مورد اشکال و ارتباط اشکال به صورت هوشمند که توضیحات این پست رو امیر جان زحمتش رو می کشه ، اگر افتخار بده ، تا همین حد بگم که مانند شکل وقتی که ماوس رو روی یکی از خط های نقطه چین مانند می برید ، اون خط از بقیه خطها متمایز میشه و مانند آهن ربا از سایر خطوط فاصله می گیره و شکلش هم تغییر می کنه که این رو هم فکر می کنم بیشتر به درد فرمول های ریاضی و ارتباطات منطقی می خوره البته استفاده های بسیاری می شه کرد که من بخش فنی اش رو ، به امیر جان موکول می کنم تا بهتر و حرفه ای تر توضیح بدن سورس کامل پروژه در فایلهای پیوستی این پست قرار داده شده ، نظر یادتون نره .
 

پیوست ها

  • levBarslundNetwork.zip
    75.6 کیلوبایت · بازدیدها: 291

robic

کاربر فعال
یکی از نمونه کارهای خودم - سوره مبارکه قدر



byim9avaqhs2y4okukib.jpg


دوستان حالا نمی دونم اینجا جاش هست یا نه ، ولی به دلیل اینکه به شب های قدر هم نزدیک میشیم ، فکر کردم یکی از کارهای خودم رو که ترتیل صوتی به همراه نوشته ، سوره قدر هستش رو براتون بزارم ، امیدوارم که مورد توجهتون قرار بگیره ، نظرتون رو هم در باره این پروژه بیان کنید ، تا ما هم بهره ای از تخصص شماها ببریم.
فایل اس دبلیو اف این پروژه در فایلهای پیوستی قرار داده شده ، نظر شما خیلی مهمه برام . پس حتما نظراتون رو بگید.
 

پیوست ها

  • Qadr.zip
    222.9 کیلوبایت · بازدیدها: 327

mahdi_2008

Member
سلام به دوست عزیزم

باید بگم بازم منو سورپرایز کردی.
این فلشا واقعا قشنگند.
باعث میشه ادم روحیه پیدا کنه چیزای جدید و قشنگ بسازه.
از زحماتتون ممنون
:rose:
 

robic

کاربر فعال
دوست عزیز ، تشکر فقط با دکمه تشکر : دی

باید بگم بازم منو سورپرایز کردی.
این فلشا واقعا قشنگند.
باعث میشه ادم روحیه پیدا کنه چیزای جدید و قشنگ بسازه.
از زحماتتون ممنون
:rose:

سلام دوست عزیز ، اگر می خوای تشکر خودت رو اعلام کنی ، بهتر نیست از دکمه تشکر استفاده کنی ( حالا میگن اینم ادای مدیران محترم رو در میاره ) ولی نه ازخوشی گذشته ، اگر خواستید برای مطلبی تشکر کنید خواهشمند است که از دکمه تشکر استفاده کنید . ممنون میشم ، در ضمن این نمونه ها قابل شماها رو نداره ، ولی حیف نیست فقط مصرف کننده باشید؟! یکمی هم نظرات تخصصی ، و این که چه چیزی از پروژه ها یاد گرفتید و کجا میشه استفاده کرد بگید ، اگر وضع به همین منوال پیش بره از پست جدیدتر دیگه خبری نخواهد بود ، چون هدف از ایجاد این تاپیک فقط یک طرفه نیست که فقط برای دانلود باشه و بس ، بلکه این تاپیک می خواد واقعا مفید باشه برای بقیه. دوستان دقت کنن که نظرات تخصصی نیاز داریم در ضمن ( تشکر هم فقط با دکمه تشکر ) ممنون میشم...! :دی
 

force

Member
سلام:
شاخ در اوردم..............اون که اسمش flade_06a بود خیلی خوب کار شده بود........لذت بخش بود........الان دارم به اونایی که ساختنش فکر میکنم ......خودشون رو کلا وقف فلش کردن......یعنی ماهم یه روزی اینجوری میشیم........هرچند الانم.....!!!!
روبیک جان لطف کردی ببخشید اینجا رو دیر دیدم.........من همش فکر میکردم اون تاپیک وکتورا رو میگی .............
خیلی خوب بود بسیار بهره بردیم...........................................
i426c2.gif
 

amir_s

Active Member
روبیک جان ! خیلی عالی کار میکنی !


در مورد این بازی های فیزیکی اگر بخوام اطلاعات ناقص خودم رو بگم اینه که توی Flash ، و کلا توی ساخت بازی های کامپیوتری که از قوانین فیزیک استفاده میشه ... بهترین راه که هم طبیعی جلوه کنه و هم باگ کمتری داشته باشه، شبیه سازی همون قوانین فیزیکیه !
یعنی شما دقیقا توی بازی جاذبه، نیرو، سطح، وزن و ... رو تعریف می کنی و قوانین جاذبه و ... رو هم در نظر میگیری ... و اطلاعات رو با یک مقیاس خاصی به آیتم ها میدی ...
مثلا من خیلی وقت پیش یک توپ درست کردم که دنبال موس حرکت می کرد ... اما مثلا اگر موس رو سریع حرکت می دادی، اون توپ شتاب می گرفت و ... خیلی چیز ساده ای شده بود ... اما توش کاملا از قوانین نیرو و اصطکاک و وزن و ... استفاده کردم ...
در واقع نوشتن این جور چیزها احتیاج به دانش فیزیک داره تا دانش AS و Flash ... شما باید دقیقا بدونی حرکات تک تک ذرات از چه فرمولی پیروی می کنن و بعد با استفاده از دستورات ساده AS برای اونها مشخصات مکانی تعریف بکنی ...
مثلا همین مورد آخر ... یک نیروی رانشی بین موس و اون آیتم ها بر قراره ... و از طرفی نیروی ربایشی بین اون Item و مکان قبلی خودش و دیگر Item ها ... که بر آیند این نیرو ها رو به دو جزء X و Y تقسیم می کنن و با توجه به اونها جسم رو جابجا می کنن .
فکر نمی کنم خیلی خوب توضیح داده باشم ! کسی چیزی فهمید !!! ؟؟؟
 

robic

کاربر فعال
کار رو به کاردان باید سپرد یعنی همین

خوب دوستان هیجوری که خوندید امیر جان سنگ تمام گذاشت ، من که خیلی استفاده کردم و لذت بردم ، اصلا به خاطر همین توضیح بسیار تخصصی امیر من راغب شدم تا دنبال فیزیک و استفاده اون در انیمشن و بازی سازی کامپیوتری برم ، و این نشان از تجربه بسیار بالای ایشون در زمینه فیزیک و انیمیشن هستش. بازهم می گم که واقعا لذت می برم وقتی بحث به این حد تخصصی میشه و همه می تونن برداشتهای لازم رو بکنن .

به امید اینکه بحث می هر روز تخصصی تر و تخصصی تر بشه ، کاپ قهرمانی تاپیک ( که یه چیز مجازی هستش ) رو به امیر جان اهدا می کنم ، و ایشون همیشه در این تاپیک به عنوان صاحب نظر اصلی یاد خواهند شد . ( البته بهتره اسم تاپیک رو عوض کنیم تا یکمی سنگین تره بشه !! )
 
آخرین ویرایش:

amir_s

Active Member
روبیک عزیز، شما لطف دارید ... دوستان دیگه ای هم در این انجمن هستن که خیلی خیلی کارشون درست تره و حرفه ای هستن ...
از دوستان دیگه هم دعوت میکنم توضیحات ناقص بنده رو اصلاح کنن و بیشتر مبحث رو باز کنن .
روبیک جان ... اگر اجازه هست من عنوان تاپیک رو عوض کنم ... بگذارم " Flash و قوانین فیزیک"
 

جدیدترین ارسال ها

بالا