*فرشید هاشمی*رضا ماله میر*علی دشتی زاده*(خاطراتی دور اما نزدیک)3dsmax+fryrender

وضعیت
موضوع بسته شده است.

*farshid*

کاربر VIP
روشن باشه یا تاریک؟ :)


attachment.php

attachment.php
 

پیوست ها

  • a.jpg
    a.jpg
    119.8 کیلوبایت · بازدیدها: 57
  • b.jpg
    b.jpg
    183.4 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • c.jpg
    c.jpg
    215.1 کیلوبایت · بازدیدها: 61
  • d.jpg
    d.jpg
    218.4 کیلوبایت · بازدیدها: 8
ببخشید که بازم باید خودمو ترجمه کنم شرمنده:
در مورد توپ اگه دوست داشتی تکسچرش کنی راهش اینه که تو زیبراش با یووی مستر و اتوماتیک آنرپ کنی. خودش برات یک تکه و متعادل میده. پرنده و پسر رو من به همین روش باز میکنم.
در مورد بقیه حرفهام: روغن سوخته یعنی بعضی جاها سیاه شده رد حالی که میتونست تیره بشه فقط. این رنگ غالب و غلیظ که رو کار اومده خیلی سنگین و دلگیر کننده هست. شبیه روغن سوخته. حال و هوای خاص دادن به رنگ به نحوی که ته مایه های رنگی قدیمی تر جلوه کنند و رنگها به سمت بنفش و قهوه ای و نارنجی برن هم خوبه اما مرز تعادل رو میشه بهتر انتخاب کرد تا یک تصویر با حال و هوای قدیمی ولی به وضوح ببینیم.
در مورد گنگی چیدمان و بی نظمی : منظورم اینه که شما وقت گذاشتین و چندین مدل با زحمت ساختین. ولی تو رندر نهایی نمیشه همه چیز رو بزرگ و واضح و از چند نما نشون داد. اما میشه جوری چیدمان کرد که احجام بهتر تشخیص داده بشن و ظرافت هاشون بیشتر دیده بشه.
من به سهم خودم اون چیدمانهایی که مثل بازی پیدا کردن شیء گمشده هست رو دوست ندارم در عوض پیشنهاد میکنم که جوری دیده بشه که هر گوشه از کار پر باشه از خاطرات و در واقع نکات اونها درخشنده باشه.
اعجاز در یک کار و یک تصویر ایجاد تعادل بین همه اجزا هست اما ابهام انسان رو بیشتر درگیر میکنه ولی این وقت گذاشتن برای پیدا کردن به اندازه گردش چشم توی کاری که روون و چشمنوازه جذابیت نداره.
امیدوارم این تفسیر دیگه تفسیر نخواد چون خیلی خیلی زیاد میشه.

-
چیزی از اون پست که پرید هم بنویسم:

attachment.php


این عکس بیشتر به کار آقای نعمتی مربوط میشه اما من با دیدن این همه مدل به ذهنم اومد.
Rube Goldberg نام یک طراح آلمانی فکر کنم هست که ماشین های طنز آمیز و خلاقه ای طراحی کرده بود که توی فیلمهایی که پسر نابغه ای توش هست احتمالا نمونه هاش رو دیدین. گفتم به غیر از این خاطرات به هم ریخته و ورق ورق شاید بشه یه نظم هدفمندی ایجاد کرد که بار ارزشی مضاعفی به کارتون بده. البته مهمترین نکته این هست که با هدف شما از کار یا هدفی که میشه داشته باشه مطابقت داشته باشه یا نه.
به هر حال یه پیشنهاد هست و یه مین ضد نفر. امیدوارم منفجر بشید!
موفق باشی استاد رندر

یا علی
 

پیوست ها

  • Rubenvent.jpg
    Rubenvent.jpg
    70.7 کیلوبایت · بازدیدها: 46

::reza::

کاربر VIP
سلام
برهانی جون ممنون. خیلی کار خوبی میکنی حرفهای خودتو ترجمه میکنی :green: . منم با نظراتت موافقم.
در مورد رندر ما باید طوری رندر رو بگیریم که هم زاویه دید خوبی از مدلها داشته و هم اینکه اونها رو به خوبی و با نظمی به بقیه نشون بدیم.
من یه نظری دارم اینکه رندر نهایی به صورت عریض wide گرفته بشه. شاید اینطوری راحتتر بشه به مدلهای ریخته شده بر روی زمین نظم داد.
:rose:
 

hosienmax100

3D Artist
مشکل اصلی این کار وجود اون بادکنک ها و فرفره ها و اون علایم دهه فجری ..

شلوغ بودن دلیلی بر قشنگ بودن نیست مدل های دیگه در حدی هستند که بشه یه صحنه ی تمیز رو باهاشون در اورد

دوربین هم خوبه /
 

nightlord

Well-Known Member
بچه ها دستتون درد نکنه خیلی عالی شده .
نور که از سمت راست سومی مناسبه .
و اگه بخواین تو همین رزولوشن رندر بگیرید باید پسرکو به دیوار بغل در تکیه بدین با فیگور نشسته و خسته . که حس اتمام یه روز پر از شورو نشاط و به آدم بده . اگه فوکوس روی قطار یا اسباب بازی های دیگه باشه داستان متمرکز میشه روی نشاط روز و آدمو کنجکاو میکنه که جشن چطور بوده؟!ولی اگه روی کارکتر فوکوس باشه داستان متمرکز میشه روی حالو هوای پسرک بسته به فیگورش که خسته باشه یا پر نشاط یا ... .

اگه با رزولوشن wide هم رندر بگیرید که میتونید راحت همه چیزو تو صحنه جا بدید .
اینا نظرات من حقیر بود:cool: ، شاید کمک کنه

بی صبرانه منتظر رندر نهایی هستیم .
 

ali3dm

کاربر VIP
در مورد توپ اگه دوست داشتی تکسچرش کنی راهش اینه که تو زیبراش با یووی مستر و اتوماتیک آنرپ کنی. خودش برات یک تکه و متعادل میده. پرنده و پسر رو من به همین روش باز میکنم.

یو وی رو با زبراش باز میکنی . اما مهمترین کار زبراش رو میری با یه برنامه دیگه انجام میدی!:shock:

بابت اطلاعاتت ممنونیم:rose:
یه نظری دارم اینکه رندر نهایی به صورت عریض wide گرفته بشه
موافقم به شدددت
 

*farshid*

کاربر VIP
منم با همه موافقم
صحنه خیلی شلوغ شده
اصلا خوشم نیومد
قطار جلویی حذف
بادکناکا اکثرا حذف
تلوزیون دورتر میره
فرفره ها کمتر
آتاشغالای روی زیمن کمتر
وویی مناسبتر
و نهایتا رندر

علی جان این کاراکتر و چیکار کنیم ؟ تکسچر نداره که
 

amir.nemati63

کاربر VIP
کار خوب شده ولی اون چیزی که به نظر من توپ اومده زیاد به توپ شبیه نیست. یعنی لبه هاش بیش از حد پیدا شدهع.
میشه با ایجاد تقسیم بندی، مدیفایر spherify رو بهش اعمال کرد.
البته اگر تشخیص من درست بوده باشه!
در مورد شلوغی صحنه شدیدا موافقم.
خیلی وقتها یه صحنه ی خلوت و گویا جذابتر از یه صحنه ی شلوغ و گمراه کنده هست.
در کل خیلی از کارتون خوشم میاد موفق باشید.
 

*farshid*

کاربر VIP
قبل از هر چیزی از همراهی تکتک دوستان عزیز تشکر میکنم :rose: و یایت کاستی های کار که عمدتا گردن منه ازتون عذرخواهی میکنم

دوستان این رندر ما قبل آخره
هر چی نقد دارین بنویسین تا امشب ... شب هم رندر نهایی رو میگیرم (البته نمیخواستم بیشتر روش کار کنم ولی با مشورتی که داشتیم تصمیم گرفتیم یه ادیت کوچولوی دیگه هم داشته باشیم )

attachment.php
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
خیلی عالی شده فرشید جون فقط فکر میکنم اگه حالت کاراکترتون تغییر کنه بهتر بشه

مثلا دو تا دستاشو بده تو هم و بگیره جلو دهنش و دستاشم بزاره روی زانوش خودمم نفهمیدم چی گفتم :lol:

الان عین عروسک شده انگار مرده

ولی رندرش حرف نداره عالیه سو رئال

وافعا گروه خوبی بود همتون زحمت کشیدید خسته نباشید

هیمنجا هم از دوستان عذر خواهی میکنم بابت اینکه نتونستم طرحمو کامل کنم
:rose:
 

m3d

کاربر VIP
سلام .
فکر کنم نور صحنه ایراد داشته باشه . سایه ها خیلی دارک شده توی اتاق خیلی تاریکه در صورتی که تو روز باید داخل اون هم دیده بشه کاراکتر هم اصلا معلوم نیست خیلی نورش کمه . دوربین هم اگه کمی بالاتر بره بهتره . ببخشید میدونم ایرادهای زیادی گرفتم ولی حیفه کاری با این دیتیل ویوی خوبی نداشته باشه:rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
چیزایی که قراره اصلاح شه ایناس:
1- سایه کمتر میشه
2- عمق میدان کمتر میشه تا آبجکتهای دور دیده شن
3- لباس کاراکتر روشنتر میشه ( جاشم عوض میشه احتمالا)

بقیشو شما بگین


خیلی عالی شده فرشید جون فقط فکر میکنم اگه حالت کاراکترتون تغییر کنه بهتر بشه
مثلا دو تا دستاشو بده تو هم و بگیره جلو دهنش و دستاشم بزاره روی زانوش خودمم نفهمیدم چی گفتم :lol:
الان عین عروسک شده انگار مرده

ولی رندرش حرف نداره عالیه سو رئال

وافعا گروه خوبی بود همتون زحمت کشیدید خسته نباشید


کاراکترمون قابل تغییر نیست متاسفانه ... همین هم خوبه ...دست علی درد نکنه فقط حیف شد که کچله ... چاره ای نداشتیم ( البته من اینجوری بیشتر خوشم اومد ... انگار یه جوون سرطانیه یاد بچیگیاش افتاده ... بمیرم الهی)
مرسی
دست علی و رضا درد نکنه
واقعا عالی کار کردن

 

*farshid*

کاربر VIP
سلام .
فکر کنم نور صحنه ایراد داشته باشه . سایه ها خیلی دارک شده توی اتاق خیلی تاریکه در صورتی که تو روز باید داخل اون هم دیده بشه کاراکتر هم اصلا معلوم نیست خیلی نورش کمه . دوربین هم اگه کمی بالاتر بره بهتره . ببخشید میدونم ایرادهای زیادی گرفتم ولی حیفه کاری با این دیتیل ویوی خوبی نداشته باشه:rose:
در مورد نور بهت حق میدم
کنتراست نوری زیاده
سایه رو محدودتر میکنم

زاویه دوربین تغییر نمیکنه ... چون :-?
دقیقا نمیدونم ... ولی وقتی دوربین بالا میره یه جوری میشه ... تست کردم
من زیاد نمیخوام چیزایی که مدل کردیم و به رخ بکشیم ... حتی مدل های خودمو به جاهایی گذاشتم که اصلا دیده نمیشن

یه جورایی خلوت دوچ دارم
دوربین هم اصلاح میشه
کاراکتر هم به خاطر مشکلایی که داشتیم نمیخواستیم زیاد تو چشم باشه(مثلا کچلیش) ... سوژه اصلی همون قطار ملعونه
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
واااااااااااو. بسیار عالی. خیلی خوشم اومد فرشید جان. من با بادکنک ها خیلی حال کردم. جدا همه چی عالیه توی کارتون، من هر چی گشتم نتونستم ایراد بگیرم.
منتظر نتیجه نهایی هم هستیم.
شاد باشی و موفق.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا