فایرفاکس در اروپا از ie جلو زد!

Webber

Well-Known Member
منبع:http://fotolia.ir/?p=390
----------
مرورگر توکار مایکروسافت برای ویندوز یعنی internet explorer،برای اولین بار عقب ماند.بر طبق آمار StatCounter،فایرفاکس مرورگر محبوب موزیلا که به صورت متن باز عرضه می شود،فعلا مرورگر شماره یک در اروپا است.firefox با داشتن ۳۸.۱۱% از سهم بازار،مکان اول را در اختیار گرفته و اینترنت اکسپلورر با ۳۷.۵۲% در رده دوم قرار دارد.

گرچه فایرفاکس تجربه چنین پیشرفتی را نداشت با این حال سعی می کرد سهم خود را از بازار حفظ کند و بالا ببرد.در عین حال مرورگر گوگل یعنی کروم نیز در حال تسخیر سهم اینترنت اکسپلورر در این بازار بود.”این مسئله گویای این نکته است که Google chrome می رود تا سهم Microsoft internet explorer را نیز از دستش درآورد و Mozilla firefox صرفا به تثبیت جایگاه خود در این حوزه می اندیشد”،چیزی که ادهان کالن،مدیر عامل StatCounter گفته است.

کروم پیشرفت چشمگیری در سال ۲۰۱۰ در اروپا داشته است .وقتی سهم فعلی آن را که ۱۴.۵۸% است با مقدار مشابه،در ماه دسامبر سال گذشته که فقط ۵.۰۶% بوده است،مقایسه کنیم به خوبی به رشد جهشی آن پی می بریم.

در اوایل سال گذشته میلادی طی تلاش های کمیسیون اروپا،مایکروسافت صفحه ای را در ویندوز تعبیه کرد تا به کاربران اجازه دهد بین مرورگرهای بزرگ مختلف حق انتخاب داشته باشند.مثل IE,firefox,chrome و Opera.بدین ترتیب سهم اینترنت اکسپلورر در بازار،سیر نزولی پیدا کرد.Opera نیز یک افزایش بزرگ را پس از یک هفته در تعداد دانلودهایش گزارش داد.

داده های StatCounter،از شبکه ای شامل بیش از ۳ میلیون وبسایت جمع آوری می شود که که ماهانه حدود ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ بازدید صفحه دارند.
 

needoor

New Member
دوست عزيز IE از نظر ايراني ها هم منسوخ شده است ! چيزي كه مسلمه به زودي (شايد تا 1 ساله ديگه) هيچ كس از مرورگر ديگه اي جز Chrome استفاده نكنه ! دليلش هم خوب واضحه :
1- گوگل از لحاظ قدرت اقتصادي تقريبا از همه جلوتره
2- گوگل از لحاظ مديريتي (به نظر من) رتبه اول رو داره !
3- خيلي ها هنوز Chrome رو نمي شناسن .

فايرفاكس خوبه و واسه من خيلي فرق نمي كنه كه از Firefox استفاده كنم يا Chrome اما Chrome رو به همه چي ترجيح ميدم.
 

VAHID216

مدیر بازنشسته
فايرفاكس خوبه و واسه من خيلي فرق نمي كنه كه از firefox استفاده كنم يا chrome اما chrome رو به همه چي ترجيح ميدم.
به هر حال براتون فرق می کنه دیگه که کروم رو به همه چی ترجیح می دید!!! :)
 

L-B

Well-Known Member
اگه ویندوز این مرورگر بدردنخور رو همینجوری تو پک ویندوزش نمیزاشت و یا اگه میزاشت بقیه رو هم میزاشت .. و کاربرانی که آشنایی خیلی خیلی خیلی اولیه با نت دارن امتحان میکردن 80 % به بالا حتما مرورگر دیگه ای نسبت IE انتخاب میکردن !
( چرا که سرعتشون از IE بیشتر و کاربرپسند تر هستند و نسبت به پیشرفت HTML و CSS و XHTML خودشون رو بروزرسانی میکردن ! - نه اینکه هنوز که هوزه بعضی از استایل های css تو یکی یکجوره تو اون یکی یک جور دیگه ! )

شخصا تا زمانی کارم به IE مربوط نشه بازش نمیکنم ! و داره همینطور خاک میخوره !
یا FireFox یا Chrome و در آخر Safari

..... نیز یک افزایش بزرگ را پس از یک هفته در تعداد دانلودهایش گزارش داد.
اگه به این جمله دقت کنین معمولا این آمار ها از تعداد دانلود هست یا Update ! یا نظرسنجی سایتهایی مثل اونی که نام بردید !
ولی اگه کاربرای ما به جای اینکه از روی پک های نرم افزاری ( لرد و ... ) و یا از سایت های دانلود ( پی سی دانلود و امثال اینها ) دانلود کنن برن از سایت خود موزیلا یا کوروم ( با اینکه تحر.یم بوده ) دانلود کنن میبینی که تعداد استفاده کننده ها بسیار بالاتر از این خواهد بود !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا