فاکتورهای مهم رتبه‌بندی گوگل-سیگنال‌های سطح سایت(بخش8)

sitesazz

Member
فاکتورهای مهم رتبه‌بندی گوگل-سیگنال‌های سطح سایت(بخش8)
googlesignals1.jpg

بهینه‌سازی سایت یک موضوع پیچیده و زمانبر است به طوری که بدون رعایت موارد متعدد نمی‌توان به رتبه‌های بالا در گوگل دست یافت. در این مقاله درباره‌ی برخی از عوامل تاثیرگذار که در آخرین بروزرسانی‌های گوگل بسیار مورد توجه قرار گرفته است صحبت می‌کنیم. سیگنال‌های سطح سایت ظاهرا بی اهمیت به نظر می‌رسند در صورتی که در رقابت‌های تنگاتنگ با رقیبان تاثیر و اهمیت خود را نشان می‌دهند.

تعدادی از سیگنال‌های سطح سایت که می‌توانند تاثیر مناسبی بر رتبه‌ی سایت داشته باشند :
1- رابط موبایلی مناسب(Mobile Friendliness):

امروزه تعداد افرادی که با استفاده از موبایل‌ها از صفحات وب دیدن می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. بنابراین نمایش صحیح سایت در گو‌شی‌های موبایل از اهمیت خاصی برخوردار است.پس از بروزسانی که در سال 2015 انجام گرفت، ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت و همچنین رابط کاربری مناسب اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. رعایت کردن موارد زیر می‌تواند در ایجاد رابط کاربری مناسب و بهبود سئوی سایت مفید واقع شود:

* از پاپ آپ‌هایی (Pop Up) که بخش بزرگی از صفحات سایت را اشغال می‌کنند، استفاده نکنید.

* از فونت‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک در صفحات استفاده نکنید.
* بین لینک‌های صفحات، فاصله‌ی مناسب قرار دهید تا به راحتی قابل کلیک کردن باشند.

2- خرابی سایت:
استفاده از میزبانی هاست خوب و بی عیب و نقص یکی از موارد مهمی است که می‌تواند در جلوگیری از خرابی سایت شما نقش موثری ایفا بکند. توجه داشته باشید که خرابی سایت به دلایل مختلفی از جمله تعمیر سرور و … تاثیر بسیار بدی بر رتبه‌ی سایت خواهد داشت.

3- لینک‌های خروجی زیاد:
استفاده از لینک‌های خروجی زیاد در صفحات سایت قابلیت خوانایی صفحه را کاهش می‌دهد. همچنین گاها کاربران به دلیل مشاهده‌ی لینک‌های فراوان در صفحات سردرگم شده و سریع صفحه را ترک می‌کنند که در این صورت زمان ماندگاری کاربران در سایت کاهش می‌یابد که این مورد تاثیر منفی بر رتبه سایت دارد.

4- سرعت سایت:
11111.jpg


سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر گذار بر رتبه‌ی سایت در نتایج گوگل است. بنابراین سعی کنید حجم صفحات خود را کاهش دهید تا سرعت لود شدن صفحات کاهش یابد. برای آنالیز سرعت و حجم صفحات سایت می‌توانید از Gtmetrix استفاده کنید.

5- استفاده از پروتکل HTTPS:
HTTPS استفاده از کدگذاری SSL روی پروتکل استاندار HTTP است، که یک لایه‌ی امنیتی به HTTP اضافه می‌کند که در اینصورت هک شدن سایت‌ها توسط هکرها بسیار مشکل خواهد شد. گوگل می‌خواهد زمانی که کاربران به بازدید صفحات می‌پردازند، از امنیت برخوردار باشند، به همین دلیل HTTPS را بعنوان یکی از عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی در نظر گرفته است و از این پروتکل استفاده می‌کند. تاثیر این فاکتور نسبت به فاکتورهای دیگر از جمله محتوای با کیفیت، کلمات کلیدی، لینک‌های داخلی و خارجی، کمتر است ولی در کنار عوامل دیگر می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

6- نقشه سایت(Site Map):
وجود نقشه‌ی سایت با هر دو فرمت HTML و XML می‌تواند به ایندکس شدن صفحات سایت کمک نماید. علاوه بر این با استفاده از نقشه سایت ربات‌های گوگل با صرف زمان کمتری می‌توانند متوجه تغییرات داخلی صفحات سایت شوند.

7- تعداد صفحات موجود در سایت:
وجود صفحات زیاد با محتواهای با کیفیت موجب می‌شود که سایت نزد گوگل، اعتبار و ارزش بالاتری نسبت به سایت‌های کوچک با تعداد صفحات کم داشته باشد.

8- استفاده از AMP در صفحات سایت:
amp.jpg

با استفاده از این ابزار برنامه نویسان می‌توانند صفحاتی با حجم پایین ایجاد کنند تا این صفحات به راحتی با سرعت بسیار مناسبی در گوشی‌های موبایل بارگذاری شوند. کدهایی که موجب افزایش حجم صفحات می‌شود توسط AMP بعنوان فاکتور غیر مجاز در نظر گرفته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با AMP پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی آموزش AMP و نحوه پیاده سازی آن را مطالعه نمایید.

در روند سئو سازی سایت فاکتورهای زیادی وجود دارند که همه‌ی این عوامل در کنار یکدیگر موجب افزایش رتبه‌ی سایت خواهند شد ولی در این میان از تاثیر عوامل به ظاهر کم اهمیت سیگنال‌های سطح سایت نباید چشم پوشی کرد زیرا در بسیاری از مواقع در رقابت‌های بسیار نزدیک موجب برتری شما بر سایت‌های رقیب خواهند شد.
منبع: سایت ساز زرین
# سئو سایت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا