عنوان "اولین دوربین کامپکت سه بعدی" با ضبط 1080/60p به دوربین جدید سونی تعلق گرفت

سونی در نمایشگاه CES2011 چندین مدل جدید از دوربین ها و Camcorder هایش را معرفی کرد که همه آنها را در زومیت به شما معرفی می کنیم تا اگر در آینده قصد خرید داشتید، آرشیو کاملی از کلیه دوربین ها داشته باشید. ولی این دوربین واقعا خاص است. دوربین Cyber-Shot سه بعدی بسیار کوچکی که می تواند Video هایی با کیفیت 1080P بگیرد.


05a977f75c8bd421cf67e35678973f79_L.jpg





سونی 5 مدل دوربین با نام های DSC-TX100V, DSC-TX10, DSC-HX7V, DSC-WX10 و DSC-WX9 ارائه کرده که همگی 16 مگاپیکسلی هستند. این دوربین ها اولین دوربین های جمع و جور دنیا هستند که علاوه بر قابلیت عکس برداری 3D می توانند ویدئو هایی با کیفیت 1080P بگیرند.

پیش از این مدل های زیادی از دوربین های سه بعدی معرفی کردیم که همگی دارای دو لنز بودند و علت استفاده از دو لنز را نیز مفصلا بررسی کردیم. تفاوت دوربین سونی با سایر دوربین ها، در این است که علاوه بر Compact بودن و ضبط ویدئوی HD، قادر است تنها با یک لنز عکس های سه بعدی بگیرد. علت اینکه این دوربین یک لنز دارد این است که درواقع زمانی گرفتن عکس، دو عکس را در فاصله زمانی بسیار کم می گیرد که با هم ترکیب شده و عکس سه بعدی را می سازند، این تکنولوژی Dual Rec نامیده شده است. اگر این توضیحات برای شما گنگ به نظر می رسد این بخش را که توصیجاتی از نحوه عکس برداری سه بعدی را توصیج داده است، مشاهده کنید.
همه مدل هایی که نام برده شد، سه بعدی نیستند. تنها مدل DSC-TX100 که صفحه نمایش 3.5 اینچی OLED لمسی نیز دارد، سه بعدی است. سایر مدل ها دارای قابلیت های خاصی هستند که برای مواقع خواص کاربرد دارد.


اگر دنبال دوربييني تو اين رنج و قيافه هستيد به زوميت مراجعه كنيد تا كاملا راهنمايي تون كنه
 

mojtaba_2006

Well-Known Member
سلام

سوال در رابطه با این دوربین :

تا آنجایی که من میدانم ، دوربین های دولنزی ، علاوه براینکه مزیت گرفتن دو عکس همزمان را دارند ، با استفاده از فاصله لنزها از همدیگر ، اختلاف منظر را نیز بوجود می آوردند.
حالا از شما دو سوال دارم :

فاصله عکسبرداری بین دو فریم در هنگام عکسبرداری در این دوربین ، چند صدم ثانیه است ؟ زیرا فکر میکنم ، هرچه قدر هم سریع باشد برای سوژه های متحرک باز هم جابجایی رخ میدهد.


این دوربین برای گرفتن تصاویر سه بعدی ، آنهم با یک لنز ، چگونه مشکل بوجود آوردن اختلاف منظر را حل کرده است ؟ آیا جابجایی باید توسط عکاس صورت گیرد؟
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا