علت خطای سرور 500 چیست؟

aliseo

Member
وب روی کدهای وضعیت اجرا می شود. هر صفحه ای که شما روی وب می بینید یک کد وضعیت برمیگرداند، که اطلاعات و دستورالعمل ها را به مرورگر بازمی گرداند. هم چنین مرورگر شما و ربات های جستجو این کدها را می بینند. بنابراین تعدادی از این ها می توانند روی سئو تاثیر بگذارند به ویژه کدهای خطای سرور 500.


یک کد خطای سرور 500 چیست؟

ما هر روزه در مرور وب ممکن است آن ها را ببینیم. آن ها معمولا شبیه این هستند:

500 - خطای سرور 500 : سرور با یک خطای داخلی یا پیکربندی اشتباه موجه شده است و قادر نیست درخواست شما را تکمیل کند.

لطفا با مدیر سرور تماس بگیرید و و آن را در زمانی که خطا اتفاق افتاده است انجام دهید و هرچیزی ممکن است شما انجام داده باشید که باعث خطا شده باشد.

اطلاعات بیشتر درباره این خطا ممکن است در فایل گزارش خطای سرور 500 در دسترس باشد.

آن ها هم چنین به عنوان یک خطای HTTP 500 یا خطاهای سرور داخلی ( Internal Server Errors ) شناخته می شوند.

این کد یک خبر بد است و به یک مشکل سرور داخلی اشاره می کند. در واقع، یک درخواست معتبر توسط کلاینت ساخته شده است اما سرور برای یکی از چندین دلیلی که می تواند وجود داشته باشد، در تکمیل درخواست موفق نبوده است.

هم چنین به عنوان یک مشکل برای کاربرانی که تلاش می کنند به وب سایت شما دست پیدا کنند، خطاهای 500 مشکلاتی را برای گوگل خواهد داشت به عنوان اینکه این صفحات غیرقابل دسترس برای خزنده ها هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل دوست ندارند سایت ها مرتبا کدهای خطا به این نوع را برگردانند. یک وب سایت ضعیف در رتبه ی بالای گوگل نگه داری نمی شود و برای کاربران وب روزمره مفید نیست.



صفحه خطای 500 سفارشی لینکدین

بنابراین رفع خطاهای 500 یک قسمت مهمی از نه تنها بهبود تجربه کاربری است بلکه عملکرد سئوی شما را نیز بهبود می دهد.

چه چیزی باعث کدهای خطای سرور 500 می شود و چطور آن ها را رفع کنیم؟

به طور کلی، یک خطای 500 توسط یک خطای نرم افزاری - یک خطایی در کد که سرور دوست ندارد - یا یک خطای سخت افزاری در خود سرور ایجاد می شود.

بهترین راه برای تعیین مشکل شما این است که بررسی کنید آیا شما خطاهای 500 را در یک فایل استاتیک (مانند عکس ، ویدیو، فایل pdf، xml ، css) تجربه کردید؟

اگر شما این خطا را با یک فایل استاتیک مشاهده کرده اید، پس مشکل در یک مشکل سخت افزاری یا یک پیکربندی اشتباه سرور تعریف شده است. در مورد دوم ، این امر یک پارامتر برمی گرداند و خطای دائمی 500 نیست.


تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا