طراحی UI با Flex یا ActionScript3 ?

e_naderlou

Member
سلام
۱- با توجه به اینکه در flash builder هم میشه از کامپوننتها بصورت flex استفاده کرد و هم میشه همونارو از ActionScript تولید کرد آیا فرقی بین این دوروش وجود داره؟
۲- لطفا یه توضیح مختصر در مورد ضرورت استفاده از تگهای زیر بفرمایید.

PHP:
<fx:Declarations>

<s:BorderContainer>

<s:layout>

<s:Group>


راجع به مورد اول من تصور میکردم که میبایست تمام تگهای flex داخل این تگ نوشته بشه در صورتی که انگار فرقی نداره بیرون ازین تگ هم میشه .
راجع به تگ دوم آیا بجز شمایل دادن و تغییر شکل ظاهری اجزا کار دیگری هم انجام میده؟
راجع به تگ سوم آیا توصیه میشه همیشه از این تگ استفاده بشه ؟ یعنی آیا میشه گفت یه جورایی استفاده ای که از فریمها در فلش آی دی ای میکردیم (بعضا برای تغییر مثلا فرمها یا صحنه ی کلی ) همون کار رو نسبتا انجام میده؟ و میشه برای مثلا فرمها و تفکیک اونا استفاده کرد؟
راجع به تگ چهارم آیا گروه بندی Group با لایه بندی layout همیشه باید با هم استفاده بشن و یا اینکه توصیه میشه بنا به ضرورت ادغام بشن و استفاده تک تک هر کدوم لطمه ی اساسی به طراحی نمیزنه؟

بابت سوالهای مبتدی مثل همیشه عذر میخوام ولی هر چی بیشتر میگردم میبینم بهترین منبع فارسی در کشور برای یادگیری فلش بیلدر همین انجمنه خصوصا آقا کسری عزیز و شریف.
 
آخرین ویرایش:

akherat

مدیر انجمن
1- نه فرقی نداره اما mxml راحت تر و سریع تره

2-

Declarations تو این تگ باید متغیر ها ی mxml رو بزاری مثلا array
BorderContainer همون Group هست با این تفاوت که style داره و میشه سفارشیش کرد - BorderContainer یه کانتینر هست که خیلی کاربرد داره و میشه همه چی توش ادد کرد
layout در هر کامپوننتی بشینه میتونی بهش rule بدی یعنی میگی تمام اجزا باید از بالا به پایین چیده بشن یا هر چیزی که به ذهنت میرسه - خیلی کاربردیه مثلا VGroup از لیوته verticalLayout داره استفاده میکنه
Group تمام کانتینر ها از این اکستند شدند و یه چیزی که خیلی کاربردیه


---------------------
نه اینطور نیست
با اجزا کاری نداره فقط داخلشونه
هااااااااااااااااا؟
هاااا؟ ببین Group یه چیز کلی هست که تو میتونی باهاش همه چیز درست کنی
خواهش میکنم

ببین flex خیلی سریع میتونه پروژه رو جم کنه - این تک هایی که گذاشتی خیلی پرکاربرده و همیشه استفاده میشه
HGroup
VGroup
هم من ازش خیلی استفاده میکنم
و همه اینا رو میتونی یه skin براش بزنی که خیلی آسون و سریع میشه کار کرد
 

akherat

مدیر انجمن
برات با تگ هایی که گذاشتی نمونه درست کردم
این کدشه

forSampleCode.jpg

این خروجی شه
بالا سمت چپ رو نگاه نوشته ها رو هم افتادن چون تو Group ما layout اضافه نکردیم

forSample.jpg
 

triton

کاربر فعال
سلام
akherat خوب توضیح دادند ولی اجازه بدید یه کم اونرا تکمیل ترش کنم.
1. زبان MXML فریم ورکی برای AS هست یعنی در نهایت تمامی کدهای MXML شما تبدیل به AS میشه پس هیچ فرقی ندارند.
2. تگ <fx:Declarations> محل قرار کلیه تگ هایی هست که قابل نمایش نیستند مثل تگ String یا همون طور که akherat گفت برای متغیر ها استفاده میشه
3. <s:BorderContainer> که akherat کامل توضیح دادند
4. layout را میشه به فارسی "چیدمان" ترجمه کرد یعنی با این تگ به برنامه میگی چی، کجا قرار بگیره...حالا سوال اینه که آیا برنامه این هست که نیاز به چیدمان یا layout نداشته باشه؟
5. برای شناخت بهترGroup توصیه می کنم skin ها را بررسی کنی و آنها را دستکاری کنی ولی من خودم بیشتر از VGroup و HGroup استفاده می کنم.
 

e_naderlou

Member
سلام
akherat خوب توضیح دادند ولی اجازه بدید یه کم اونرا تکمیل ترش کنم.
1. زبان MXML فریم ورکی برای AS هست یعنی در نهایت تمامی کدهای MXML شما تبدیل به AS میشه پس هیچ فرقی ندارند.
2. تگ <fx:Declarations> محل قرار کلیه تگ هایی هست که قابل نمایش نیستند مثل تگ String یا همون طور که akherat گفت برای متغیر ها استفاده میشه
3. <s:BorderContainer> که akherat کامل توضیح دادند
4. layout را میشه به فارسی "چیدمان" ترجمه کرد یعنی با این تگ به برنامه میگی چی، کجا قرار بگیره...حالا سوال اینه که آیا برنامه این هست که نیاز به چیدمان یا layout نداشته باشه؟
5. برای شناخت بهترGroup توصیه می کنم skin ها را بررسی کنی و آنها را دستکاری کنی ولی من خودم بیشتر از VGroup و HGroup استفاده می کنم.

ممنون از همه دوستانی که لطف میکنن و تجربه هاشون رو در اختیار عموم میذارن
 
آخرین ویرایش:

e_naderlou

Member
سلام به اساتید اعظم
میشه بگید وقتی از DataGrid استفاده میکنیم امکان تایپ مستقیم براش هست یا فقط برای نمایش نتیجه object ازش استفاده میشه کرد؟
ضمنا کاش میشد یه قسمت رو توی انجمن ایجاد بفرمایید که تگها بصورت تفکیک شده با شرح مختصر داخلش قرار داد تا یه آموزش سریع و جامع هم محسوب بشه و استفاده مفیدتری از عناصر هم بشه . البته منظورم تنبل شدن افراد نیست بلکه یه مرجع فارسی برای mxml میشه و بعد خود فرد میتونه از مثالهای موجود در سایت خود ادوبی استفاده کنه.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا