طراحی لوگو مک دونالد از ابتدا تا امروز چه تغییراتی داشته؟

fidnah

New Member
طراحی لوگو یکی از مهم ترین کارهایی هست که تمام برندها به اون توجه ویژه ای داشتن. طراحی لوگو که در سالهای ابتدایی شروع به فعالیت یک برند انجام میشه، با گذشت زمان تغییرات زیادی پیدا میکنه. با نگاهی به طراحی لوگوی برندهای معروفی مثل گوگل، مایکروسافت و مک دونالد پی به این قضیه میبرین و متوجه میشین که بروز رسانی طراحی لوگو اهمیت زیادی داره. در این مطلب برای مثال تغییرات ایجاد شده در طراحی لوگو مک دونالد رو بررسی خواهیم کرد.
مک دونالد یکی از معروف ترین برندهای دنیاست و در بسیاری از نقاط دنیا، شعبه هایی از این فست فود زنجیره ای وجود دارن و کاملا شناخته شده هستن. اولین چیزی که با شنیدن اسم مک دونالد به یاد میارین، لوگوی بسیار ساده و جذاب اون هست. اما لازمه بدونین طراحی لوگو برای این برند در ابتدا به این شکل نبوده و از سال 1940 تا امروز دستخوش تغییراتی شده. همون طور که قبلا در این سایت اشاره کردیم، طراحی لوگو نیاز به دانش کافی داره و نباید بی گدار به آب زد. با بررسی تغییرات ایجاد شده در طراحی لوگو مک دونالد به این نکته پی میبرین که در طراحی مجدد لوگو تمام اصول رعایت شده و نتیجه ی مطلوبی بدست اومده.

طراحی لوگو The Winking Tubby Chef، اولین لوگوی مک دونالد
مک دونالد برای اولین بار در سال 1940 توسط دو برادر به نام ریچارد و موریس مک دونالد در سن برناردینا، کالیفرنیا افتتاح شد. در اون زمان تخصص و تبحر مک دونالد در درست کردن برگر و کباب های بسیار پرطرفدار بود. در طول هشت سال مک دونالد کاملا شناخته شده بود و فست فودهای اون بین آمریکایی های عاشق برگر و فست فود حسابی محبوب شده بودن. این دو برادر تصمیم گرفتن برای طراحی لوگوی برند مک دونالد از آدمکی که شبیه به سرآشپز چشمک زن (The Winking Tubby Chef) بود استفاده کنن. در تصویر زیر طراحی لوگوی اولیه مک دونالد رو مشاهده می کنین و جالب اینجاست که هیچگونه شباهتی به طراحی لوگوی فعلی این برند نداره.
upload_fp5yrnP7.jpg

طراحی لوگو The icon Golden Arches، دومین طراحی لوگوی مک دونالد
در سال 1952 توسط جورج دکستر طراحی شد. در اون زمان این طراح گرافیک تصمیم گرفت برای طراحی لوگو از دو کمان طلایی بزرگ استفاده کنند. با توجه به اینکه این دو کمان شبیه به حرف M، حرف اول مک دونالد بود، به عنوان لوگوی جدید انتخاب شد و نام مک دونالد هم در پایین طرح لوگوی جدید قرار گرفت. طراحی لوگوی جدید مک دونالد در سال 1961 و با شروع دوره ی مدیریتی Ray Kroc، مدیر جدید مک دونالد، رسما مورد استفاده قرار گرفت. لازمه بدونین که خط باریک روی این دو کمان رو جیم سیندلر، مهندس ساختمان مک دونالد، به طراحی لوگو اضافه کرد.

upload_vtLh697a.jpg


ایجاد تغییر در کمان طلایی، سومین طراحی لوگو مک دونالد
در دهه ی 70، کمان های طلایی مک دونالد رو دیگه همه میشناختن و کمک زیادی به محبوب شدن این برند کردن. این کمان ها تا سال 2010 چندین مرتبه تغییر پیدا کردن و جذاب تر شدن. از سال 1975 تا 2006، طراحان گرافیک مک دونالد تصمیم گرفتند تا از کادر قرمز در طراحی لوگو استفاده کنند. بعد از اضافه شدن کادر قرمز به طراحی لوگوی مک دونالد، در سالهای 1992 تا 2009، تغییراتی در رنگ طلایی کمان های موجود در لوگو ایجاد شد. نسخه ی کاملا منحصر به فرد این طراحی لوگو رو میشه بین سالهای 1993 تا 2010 مشاهده کرد.

upload_opDQ8pVh.jpg


طراحی لوگو I’m Lovin’ It مک دونالد
سال 2003 یک کمپین تبلیغاتی توسط Heye & Partner GmbH، در آلمان، انگلستان، استرالیا و ایالت متحده ی آمریکا برای مک دونالد راه اندازی شد. شعار این کمپین I’m Lovin’ It (من عاشق آن هستم) بود و موفقیت بسیار بالایی هم داشت. موفقیت بدست آمده در کمپین باعث شد تا مدت ها این شعار به عنوان بخشی از لوگوی مک دونالد در نظر گرفته بشه.

upload_R1VItavl.jpg


همون طور که گفتیم در طراحی لوگو برای برند مک دونالد از همان ابتدا ظرافت های خاصی در نظر گرفته شد و تغییرات در طراحی لوگو برای آن کاملا مدیریت شده پیش رفته و هر روز به زیبایی آن افزوده شده. مسلما شما هم می تونین با رعایت اصول طراحی لوگو، بخوبی طراحی لوگو منحصر به فرد و جذاب انجام بدین و هر روز بیشتر از روز قبل عاشق طراحی گرافیک بشین. نمونه کارهای طراحی لوگو ظریف گرافیک رو می تونین در منوی نمونه کارها مشاهده کنین
منبع: ظریف گرافیک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا