ضعف فلش در اندروید

mohammad.sub7

کاربر فعال
دوستان مدت زیادی هر از گاهی طبق عادت قدیم که 10 سال فلش کار میکردم تو حوزه چند رسانه ای؛ سر میزنم میبینم خیلی دوستان دارن اندروید کار میکنن با فلش
خداوکیلی فلش(adobe air) برا اندروید خیلی ضعیف و پرباگ بیاین حرف خود سازنده اندروید که گوگل هستش گوش بدین با جاوا و اندروید استادیو کد هاتون رو بنویسین
چون واقعا کار ایر و فلش این نبوده و نیست ی جوری دلم میسوزه برا فلش که تو حوزه خودش خیلی قدرتمند اما اومده تو حوزه ای که جزو ضعیفترین محیط های ساخت اندروید محسوب میشه
حجم بالا
هنگ تو اپ های پیچیده و هزاران عیب و ایراد.
بیاین فلش دوس داشتنیمون رو تو حوزه چند رسانه ای و انیمیشن(تا حدودی وب) سابق بهش احترام بزاریم باهاش اندروید کار نکنیم تا هر جا ااپ های بی کیفیت و سنگین و پر از باگ میبینن نگن با فلش (adobe air) ساخته شده. با احترام به همه اونایی که با تلاش زیاد تونستن اپ های قابل قبول تر بسازن با air
موفق باشین:rose:
 

mohammadfard

کاربر فعال
سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیزم
نظر هر شخصی برای من محترم هستش ولی به شخصه کاملا با نظر شما مخالفم.
این رو هم بگم من تعصبی ندارم رو ادوب ایر که بخوام الکی دفاع کنم. کلا این بحث نه ادوب ایر رو بهترین پلتفرم جهان میکنه و نه اونو نابود می کنه.

آخه بر چه پایه و اساسی شما این حرف رو میزنید؟؟؟ :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
کجا گوگل گفته که بیاید کدهاتون رو با اندروید استدیو بنویسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو ایران شاید با Adobe Air انقدر کار نکنن ولی خارج از ایران بسیاری از بازی های 2 بعدی رو با Air مینویسن.
حالا یه برنامه نویسی مبتدی میاد با فلش یه برنامه ی سطح پایین و پر از باگ مینویسه و میده بیرون ینی فلش مشکل داره ؟؟ الان تو مارکت بازار کلی برنامه ی مشکل دار هستش که با اندروید و جاوا نوشته شده ، ینی مشکل از جاواس یا اون توسعه دهندس ؟؟؟؟؟o_Oo_Oo_Oo_Oo_O
شما باید نیازها رو هم بسنجی بعد نسبت به نیاز بیای از یه فریم ورک استفاده کنی. همین جوری که نمیشه .
قبول دارم یه سری ضعف ها هستش ولی واقعا Adobe Air تو زمینه ساخت بازی 2 بعدی بسیار قوی هستش .
درسته اگه یکی بازی 3 بعدی بخواد بسازه پیشنهاد اینکه بره و از یونیتی یا سایر موتور ها استفاده کنه ولی واسه 2 بعدی ادوبی ایر خیلی خوبه میتونید به نتایج بنچمارک های مقایسه ادوبی ایر و یونیتی هم سری بزنید. در خیلی از موارد ادوبی ایر بالاتر از یونیتی قرار گرفته.
بعلاوه اینکه هرکی بخواد اپ هم بنویسه میتونه از فیدر استفاده کنه که بسیار قدرتمنده ( یه بار کد نویسی می کنی هم واسه اندروید خروجی می گیری و هم واسه ای او اس :D:D:D:D:D )
Feathers - Build user interfaces for games and applications with Feathers

اینجا چند نمونه از اپ های خارجی که با ایر نوشتن رو براتون لیست کردم :


Cookie Jam - Android Apps on Google Play
Machinarium - Android Apps on Google Play
SongPop - Android-apps op Google Play
hocus. - Android Apps on Google Play
hocus. - Android Apps on Google Play
Sugar Smash - Android-apps op Google Play
Juice Jam - Android-apps op Google Play
Bingo Blitz: The #1 Bingo Game - Android-apps op Google Play


اینا چند نمونه از برنامه های ساخته شده با ایر هستش به تعداد نصب برنامه ها دقت کنید . یه بازی هم بود شبیه کلش اف کینگ که با ادوب ایر کار کرده بودن الان خاطرم نیست اسمشو ولی چیز خیلی خوفی بود خودم موندم چجوری با ایر نوشتن.

یا علی
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
سلام خسته نباشین متاسفانه با دقت نخوندین. کسی از بازی سازی حرفی نزد از app گفتم شما کافیه چند نمونه ویو پیجر و تب هاست کارهای پیچیده ک سمت سرور دارن ببینین متوجه نا توان بودن air تو این زمینه میشین. برای بازی که قطعا یونیتی یا cocos2x همه استفاده میکنن بازم air حرفی جلوی اونها برای گفتن نداره. اما منظور من app برنامه های پیشرفته بود که air با کندی اجرا میکنه
الان ی خروجی app ساده چند مگابایت میشه؟ من تو java ی اپ ساده حدودا 2 مگابایت شد خروجیم اما app های Air دیدم هیچی ندارن اما 15 مگابایت هستن بخاطر embed شدن خود air
اندروید استادیو هم برای شرکت گوگله و برین تحقیق کنین میبینین پیشنهادش همینه و همه ایکلیپس کار ها هم سمت استادیو اومدن حتی چه برسه Air که واقعا تو app صفر تو بازی دو بعدی شاید از 20 بشه 5 داد بهش(بهترین بازیساز 2 بعدی cocos2x تحقیق کنید.)
این نظر همه حرفه ای هاست، تو وب تحقیق کنین:
برای app : جاوا با ide اندروید استادیو(حتی ایکلیپس کارها هم سمت این ide اومدن)
برای بازی 3 بعدی : یونیتی
برای بازی 2 بعدی: cocos2x یا یونیتی
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
در زمینه بازی دو بعدی شاید تنها حالتی که بعد از cocos2x و یونیتی بشه از air استفاده کرد. وگرنه تو app (برنامه ها) فاقد امکانات ویو پیجر افتضاح و کند تا اونجا که من دیدم. اپ قرآن ساختن در مقایسه با نمونه های جاوا هم سنگین تر هم کند تر هم امکانات کمتر.
در مجموع شما 4 تا نمونه برای بازی میارین (هرچند منظور من ساخت بازی نبود) ولی تو همین زمینه ها هم هزاران بازی درجه یک دنیا با unity یا cocos2x ساختن(حتی برای انیمیشن ها همه میگن فلش ضعیفع و از spine استفاده میکنن داخل بازی به صورت json)
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
سلام خسته نباشین متاسفانه با دقت نخوندین. کسی از بازی سازی حرفی نزد از app گفتم شما کافیه چند نمونه ویو پیجر و تب هاست کارهای پیچیده ک سمت سرور دارن ببینین متوجه نا توان بودن air تو این زمینه میشین. برای بازی که قطعا یونیتی یا cocos2x همه استفاده میکنن بازم air حرفی جلوی اونها برای گفتن نداره. اما منظور من app برنامه های پیشرفته بود که air با کندی اجرا میکنه
الان ی خروجی app ساده چند مگابایت میشه؟ من تو java ی اپ ساده حدودا 2 مگابایت شد خروجیم اما app های Air دیدم هیچی ندارن اما 15 مگابایت هستن بخاطر embed شدن خود air
اندروید استادیو هم برای شرکت گوگله و برین تحقیق کنین میبینین پیشنهادش همینه و همه ایکلیپس کار ها هم سمت استادیو اومدن حتی چه برسه Air که واقعا تو app صفر تو بازی دو بعدی شاید از 20 بشه 5 داد بهش(بهترین بازیساز 2 بعدی cocos2x تحقیق کنید.)
این نظر همه حرفه ای هاست، تو وب تحقیق کنین:
برای app : جاوا با ide اندروید استادیو(حتی ایکلیپس کارها هم سمت این ide اومدن)
برای بازی 3 بعدی : یونیتی(یا موتور های قویتر مثل unreal)
برای بازی 2 بعدی: cocos2x یا یونیتی
 

mohammad.sub7

کاربر فعال
ضمناً مدیر های محترم نمدونم چرا گزینه ویرایش وجود نداره تو فروم!! مجبور شدم دوباره پست رو بفرستم. لطفاً اگه روش خاصی داره بگین قبلا پست راحت ویرایش میشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا