غیره سکوت پاییز....

Mehran coyote

Well-Known Member
سلام مجید آنلاینی های عزیز
شهادت امام حسین به تمام حسینی ها تسلیت میگم
این کار دلی بوده و تو مرخصیم فرصت شد به اتمام برسونمش
کار ایراد زیاده داره ولی نظراتتونو دوست دارم بشنوم
ممنون:rose:

توضیحات :
قسمتی از مدلینگ صحنه، نورپردازی، تکسچرینگ، شیدرینگ، آرایش صحنه، رندر و پست پرو کار خودم هست.
مدلهای سطل آشغال، نیمکت، چراغ، پپسی و پایه نرده از علی رضایی هست که باز از طرف خودم مناسب با صحنه تغییرات جزیی روش انجام دادم.
بحث آسفالت تو رندر کلوزآپ تا 90 درصدش برای حمید آقاجانی هست و کلا در بعضی موردها ازش مشورت گرفتم که ازش ممنونم.


نورپردازی محیط از vraysun + dome استفاده شده
برای رندر از Brute Force + Light Cache استفاده شده و سیستم progressive
میانگین زمان رندرها حدود 13 ساعت شد و رم مصرف شده حداقل 17 گیگ ، حداکثر 21 گیگ بود.

برنامه های مورد استفاده :
3dsmax 2014 + Pflow + photoshop+ Multiscatter + Vray 3


ممنون از نگاه هاتون :rose:

Final-v1-1.jpg Final-v2-4.jpg Final-v3-4.jpg Final-v3-2.jpg Final-V4.jpg مشاهده پیوست 106839 مشاهده پیوست 106837 مشاهده پیوست 106838 light.jpg
 
آخرین ویرایش:

Ultra3D

Well-Known Member
سلام
خسته نباشی ....

این کارا واقعا انرژی زیادی می بره و دقت خاصی می خواد و بدون صرف زمان کافی نتیجه خوبی نمی شه ازش گرفت

مترال ها یکم ایراد داره .... رفلکت ها و بامپ به اندازه کافی وجود نداره .... کنتراست نور کمه و کلا اینا باعث می شن کار تری دیت شبیه کار 2d بشه

اسکتر برگ رو چمن ها خوب نشده مثل این که روی یک صفحه کاملا صاف اسکتر شدن ..... حداقل نباید از اون جاها از نزدیک رندر بگیری
یا این که چمن های اسکتر شده از جدول زدن بیرون ....

البته کارت حس خوبی داره .... یکم نیاز به پست پرو درست و حسابی داره تا کار رو بیاد

در کل کار جالبیه خسته نباشی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مهران جان.خیلی کار خوبی شده.درود بر تو
ویو اولی که شاهکار شده. ویو کلی منظورم هست
یه خرده توی برگها بی نظم تر میشد بهتر میشد. الان خیلی یه دست برگ زیادی ریخته. با پست پرو 2 تا دونه برگ میزارشتی توی هوا حالت بلور میکردی حس باد منتقل میشد
برگ روی چمن خوب نشد. به نظرم توی واقعیت برگ بیشتر لای چمن میره و یا چمن رو له میکنه. ریسک بزرگی کردی این حالت رو در آوردی. خوب نشد.
ببین مشکلی که خیلی به چشم میاد فاز متریال سازی هست.آسفالت به نظرم خوب نشده.خیسی که هست اصلا خوب نیست. اگه آب ریخته باید رفلکت های گلاس داشته باشه .اگه نم خیسه بیشتر جاها باید خیس باشه.
مشکل بعدی متریال فلز اصلا رئال نشده. فلز واقعی اینقدر بامپ داره؟متریال چوب هم همینطور... چوب رو از آرچ اینترویور 29 فایل 5 چوب آشپزخونه کابینتش خیلی فورمول خوبی برای چوب هست
ویو ها فقط اولی خوب و کامل و عالی هست.برای نشون دادن دیتیل نیاز نبود که 3 تا ویو بگیری که نوشابه یا برگ روی چمن یا خیلی چیزا رو نشون بده.
البته نباید از این قضیه چشم پوشی کرد که ویو کلوز آپ که قوطی نوشابه افتاده آسفالتش نمره 20 میگیره. خیسیش هم همینطور.
صحبت پایانی...بین چون پروگسیو خوب هست یا برات فورس دلیل نداشت سیستم فشار الکی بیاری. شما کافی بود به جای 4 تا ویو که هرکدوم اینقدر طول بکشه و به خاطر پروگسیو بودنش آخرش بهت تصویر شفاف نده یعنی 2 روز زور زدن الکی سیستم
یه رندر از ویو کلی میگیرفتی 3000 پیکسل با کیفیت خیلی بالا و حتما Catmul rom . قطعا iraadince map روی حالت medium و light cashe 2000 خوبه برای اینکار.
برای پست پروداشکن هم خوب میشد تا 2 افلکت نور از لای درختا میاد بیرون به چشم میومد.
ببین مهران جان کارت از نمره 20 که به نظرم حتی میتونی برای اورموشن بولتن روش حساب کنی نمره 15 رو آورده. روی همون ویو اصلی تمرکز کن
متریال فلز رو میتونی از آرچ اینتریور 28 فضاهای ژاپنی بگیری.شاهکاریش برای خودشون.
چوب که گفتم
برگها هم کمی بی نظم کن. حس باد رو برسون.
از پرسوناژ عکسی که بصورت استوک ایمیج هست هم غافل نشو
برای سبک شدن لازم نیست تا دوردست ها ساخته بشه. میشه با یه سری هوشمندی خیابونی درختی جنگلی میزی فضا رو محدود کرد که چند میلیون فیس الکی حساب نشه
می تونی برای درختهای دوردست از آرشیو 113 اورموشن استفاده بکنی یا درخت های حتی جلو کار تنه و شاخه اصلی و برگ کفایت میکنه. ریز شاخه ها رو پاک کن. کلی صرفه جویی میشه
به بدنه درختهای جلو دوربین دیسپلیس بده. نتیجه عالی میشه.
موفق باشی
 

Mehran coyote

Well-Known Member
خسته نباشی مهران جان
حداقل فونتتو یکم بزرگتر میکردی که اسم ما معلوم باشه

موفق باشی
ممنون علی تو هم خسته نباشی بزرگش کردم خوبه؟ :)

سلام،
بسیار عالی، کاملا حس رو هم القا میکنه آقای خدایی، و یه خسته نباشیدم به آقای رضایی و آقای حمیدی...
موفق باشید...
تشکر :rose:
سلام
خسته نباشی ....

این کارا واقعا انرژی زیادی می بره و دقت خاصی می خواد و بدون صرف زمان کافی نتیجه خوبی نمی شه ازش گرفت

مترال ها یکم ایراد داره .... رفلکت ها و بامپ به اندازه کافی وجود نداره .... کنتراست نور کمه و کلا اینا باعث می شن کار تری دیت شبیه کار 2d بشه

اسکتر برگ رو چمن ها خوب نشده مثل این که روی یک صفحه کاملا صاف اسکتر شدن ..... حداقل نباید از اون جاها از نزدیک رندر بگیری
یا این که چمن های اسکتر شده از جدول زدن بیرون ....

البته کارت حس خوبی داره .... یکم نیاز به پست پرو درست و حسابی داره تا کار رو بیاد

در کل کار جالبیه خسته نباشی
ممنونم رفیق :rose:

چواب های راهنمایی های عارف جون
سلام مهران جان.خیلی کار خوبی شده.درود بر تو
ویو اولی که شاهکار شده. ویو کلی منظورم هست
یه خرده توی برگها بی نظم تر میشد بهتر میشد. الان خیلی یه دست برگ زیادی ریخته.
الانم برگها جوری چینش شده که از وسط راه رفتن و برگها به کنار هدایت شده ولی یکم دیگه باس رو مپش بیشتر کار کنم
با پست پرو 2 تا دونه برگ میزارشتی توی هوا حالت بلور میکردی حس باد منتقل میشد
تو هوا با pflow ساختم تو درختا به دلیل یه رنگ بودن گم شدن تکو توک دیده میشه موشن بلور هم دادم تو رندر اولی دقیقا پیدان اگه یکم با دقتر نگاه کنی دیده میشن

برگ روی چمن خوب نشد. به نظرم توی واقعیت برگ بیشتر لای چمن میره و یا چمن رو له میکنه. ریسک بزرگی کردی این حالت رو در آوردی. خوب نشد.
ببین مشکلی که خیلی به چشم میاد فاز متریال سازی هست.آسفالت به نظرم خوب نشده.خیسی که هست اصلا خوب نیست. اگه آب ریخته باید رفلکت های گلاس داشته باشه .اگه نم خیسه بیشتر جاها باید خیس باشه.
مشکل بعدی متریال فلز اصلا رئال نشده. فلز واقعی اینقدر بامپ داره؟متریال چوب هم همینطور... چوب رو از آرچ اینترویور 29 فایل 5 چوب آشپزخونه کابینتش خیلی فورمول خوبی برای چوب هست

متریال فلز نیمکت که از خوده رفرنس هم همینطوری هست خیلی نزدیک رفرنس شده ولی یه ادیت کوچولو میخواد که نشه ازش ایراد گرفت
فلز چراغ هم بعضی دوستان خیلی خوششون اومده بود.
متریال چوب و آسفالت رو قبول دارم نیاز به اصلاح دارن:neutral:


ویو ها فقط اولی خوب و کامل و عالی هست.برای نشون دادن دیتیل نیاز نبود که 3 تا ویو بگیری که نوشابه یا برگ روی چمن یا خیلی چیزا رو نشون بده.
البته نباید از این قضیه چشم پوشی کرد که ویو کلوز آپ که قوطی نوشابه افتاده آسفالتش نمره 20 میگیره. خیسیش هم همینطور.
صحبت پایانی...ب
ین چون پروگسیو خوب هست یا برات فورس دلیل نداشت سیستم فشار الکی بیاری. شما کافی بود به جای 4 تا ویو که هرکدوم اینقدر طول بکشه و به خاطر پروگسیو بودنش آخرش بهت تصویر شفاف نده یعنی 2 روز زور زدن الکی سیستم
یه رندر از ویو کلی میگیرفتی 3000 پیکسل با کیفیت خیلی بالا و حتما Catmul rom . قطعا iraadince map روی حالت medium و light cashe 2000 خوبه برای اینکار.
کارم دلیل داشت مجبور شدم با بروت کار کنم
با IM اول رندر زدم ولی قسمت prepass رندر واقعا طولانی تر بود جوری که یه رندر 700 پیکسلیش تا 20 ساعت طول کشید دلیلش رو نمیدونم !!!! حتی very low هم خیلی طول میکشید.
واسه همینه با بروت زدم که هنگام رندر حسابش کنه و پروگرسیو که هر موقه خواستم استوپ کنم
لایت کش هم رو 1500 هست
واسه رندر 3000 پیکسلی هم وقتی ایرادهاش برطرف شد حتما میزنم :)

رای پست پروداشکن هم خوب میشد تا 2 افلکت نور از لای درختا میاد بیرون به چشم میومد.
ببین مهران جان کارت از نمره 20 که به نظرم حتی میتونی برای اورموشن بولتن روش حساب کنی نمره 15 رو آورده. روی همون ویو اصلی تمرکز کن
متریال فلز رو میتونی از آرچ اینتریور 28 فضاهای ژاپنی بگیری.شاهکاریش برای خودشون.
چوب که گفتم
برگها هم کمی بی نظم کن. حس باد رو برسون.
از پرسوناژ عکسی که بصورت استوک ایمیج هست هم غافل نشو
برای سبک شدن لازم نیست تا دوردست ها ساخته بشه. میشه با یه سری هوشمندی خیابونی درختی جنگلی میزی فضا رو محدود کرد که چند میلیون فیس الکی حساب نشه
می تونی برای درختهای دوردست از آرشیو 113 اورموشن استفاده بکنی یا درخت های حتی جلو کار تنه و شاخه اصلی و برگ کفایت میکنه. ریز شاخه ها رو پاک کن. کلی صرفه جویی میشه
به بدنه درختهای جلو دوربین دیسپلیس بده. نتیجه عالی میشه.
موفق باشی
در کل از راهنماییهات ممنون حتما استفاده میکنم :rose:
حیف که جمعه باید برم سر خدمت وگرنه.....

خسته نباشی مهران عزیز
کارت خیییییلی خوب شده
حس خیلی خوبی داشت

تشکر فراوان از فرامرز:rose:
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام در مورد صندلی فلزی اگه رفرنس همینجوری هست خب پس خوب در اوردی.بازم میگم این فلزات توی آرچ اینتریور 28 خیلی عالی هست
در مورد جی آی .. خیلی جالبه که برات فورس اینقدر خوب جواب داده. واجب شد تست کنم. در عالی بودم برات فورس که شکی نیست اما خیلی سنگین میکنه. البته وی ری 3 تا حد زیادی بهتر شده.
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
کار خیلی زیبایی هست

حسته نباشین

مشخصه که زمان زیادی رو برده

از کارای محیطی خیلی خوشم میاد

در کل ویوی اول به نظرم خیلی خوبه

فقط یه انتقاد رو یه برگهای ریخته شده روی زمین دارم

میشه که بهتر بشه، هم نحوه ریخته شدنشون روی چمن و هم متریالشون
 

sallarmelli

Active Member
سیستم چیه؟
خیلی حس خوبی داره
خیلی کار خوبی شده
احساس می کنم شارپ نیست همین به نظرم می رسه
 

Mehran coyote

Well-Known Member
سیستم چیه؟
خیلی حس خوبی داره
خیلی کار خوبی شده
احساس می کنم شارپ نیست همین به نظرم می رسه

سلام سالار تا نرفتم جوابتو بدم :)
مرسی از نظرت و سیستمم اینه که تا 4.8 گیگ اور شده با خنک کننده ای که دارم میتونید سرچ بزنید و مشخصاتشو ببینید :)
البته یکم قطعات قدیمی هست ولی خب رو پا نگه داشتمش

CPU = Intel : Core i7 2600K @ 4.8GHz Vol 1.375
MB = ASUS P8Z77-V
VGA = ASUS GTX 760
RAM = Corsair 4x4GB 2000MHz
PSU = GREEN 785W
SSD = Adata : 60GB SX900
HDD = WD 1 TB

CASE = GREEN-X7
COOLER = Water cooler XSPC RS360
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام مهران جان
آقا میای مرخصی برو حال و حول از این سیستم دل بکن :green:
کار حس خوبی داره
به نظرم یه پست پرو با فتوشاپ و اظافه کردن یه مقدار 2d میتونه کار رو خیلی ارتقا بده
البته الان هم کار قابله تقدیره
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا