سوال جهت برش فیلم با Ulead Video Studio 11

Reza_F2

New Member
سوال جهت برش فیلم با Ulead Video Studio 11

با سلام خدمت اعضای بزرگوار انجمن خوب مجید آنلاین ،

در مورد برش فیلم یا Cut یا همون سانسور کردن دقایقی از فیلم با نرم افزار Ulead Video 11 مشکل دارم و با اینکه در انجمن جستجو بسیار کردم و تاپیک های زیادی در مورد نرم افزار Ulead وجود داره ، اما هیچ پاسخ روشن و دقیقی در این مورد بخصوص پیدا نکردم. از شما تمنا می کنم اگر در این زمینه تجربه دارید بنده رو راهنمایی بفرمایید.

قصد دارم دقایق کوتاهی از یک فیلم بلند سینمایی با فرمت AVI رو سانسور کنم.چون برای دیدن بچه کوچیک می خوام و صحنه ای هست که می خوام از فیلم جدا کنم و فیلم سانسور شده رو رایت کنم.



هرچی تلاش کردم نتونستم که قسمتی رو ( مثلا 30 ثانیه ) جدا کنم و دور بندازم و بقیه قسمت های باقی مونده رو ، بهم بچسبونم و با استفاده از گزینه Share با فرمت دلخواه ذخیره کنم.

برای این کار بخصوص باید چه کاری انجام بدم یا از چه مسیری باید برم و بر روی کدام دکمه کلیک کنم ؟؟

( 2 تا کتاب هم در مورد آموزش Ulead پیدا کردم که هیچ کدوم ، این کار بخصوص رو توضیح ندادن !!
امکان استفاده از نرم افزار Adobe Premiere رو هم ندارم و خواهشمندم با همین نرم افزار Ulead راهنمایی بفرمایید. )

با تشکر.

 

wild-man

Member
سلا دوست عزیز اینکه غصه خوردن نداره شما کافیه پس از ورود به ویدئو استادیو به ترتیب عکسهایی که آپلود کردم عمل کنی خیلیم سادست فقط ببخشید اگه یکم سریعه.
 

پیوست ها

  • New Folder.rar
    549.2 کیلوبایت · بازدیدها: 399

Reza_F2

New Member
واقعا ممنونم ، مشکلم رو حل کردید.

ظاهرا با این برنامه آشنایی کامل دارید ، به همین جهت یک سوال دیگه هم دارم ( چون تا حالا ویرایش فیلم انجام ندادم و مبتدی هستم ) و ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

برای بهترین خروجی فیلم مورد نظر ( با مشخصات AVI و حجم 600 مگ ) هنگام استفاده از سربرگ Share و گزینه Create Video File ، چه کاری باید انجام بدم ؟؟
( چون الان مثلا با استفاده از گزینه Same as First Video Clip و یا گزینه Same as Project Settings ، صدا در فایل خروجی دارای نویز هست و به عبارت عامیانه صدا هر چند ثانیه یک بار جیک جیک می کنه !! درحالیکه فایل اصلی کیفیت خیلی خوبی داره. )

برای اینکه در کیفیت تصویر و صدا و حجم فایل خروجی ( ویرایش شده ) ، تغییر ایجاد نشه و ثابت بمونه ، به نظر شما بهترین راه کدام هست ؟؟

آیا اصلا این برنامه قدرت و توان حفظ کیفیت رو پس از ویرایش داره ؟؟

ممنون می شم از راهنمایی شما.
 

wild-man

Member
سلام بابا ما جلوی خیلی از دوستان صفر هم نیستیم ولی خوب چشم بهتون میگم.
1-امکان داره پسوندی که شما وارد میکنید به علت داشتن کد نرم افزار مربوطه نتونه اون رو خوب رندر کنه که برای حل این مشکل یه پک کدک نصب کنید.
2-بهترین حالت برای خروجی گرفتن از یولید گزینه custom است.شما برای اینکه خروجی مناسبی بگیرید لازم نیست حتما از پسون avi استفاده کنید درسته که avi یک پسوند معمولا uncompress شدست ولی من خودم wmv رو ترجیح میدم .
نکته:در قسمت avi که براتون نوشتم اون سایز 1280 720 برای ویدئو ها با کیفیت خیلی بالا به کار میره شما خودتون سایز مورد نظر رو وارد کنید.
فعلا خدا حافظ
 

پیوست ها

  • output.rar
    721.1 کیلوبایت · بازدیدها: 111

Reza_F2

New Member
با تشکر از شما ،

این تنظیمات رو هم انجام دادم ، ولی حجم 600 مگ فیلم بعد از تبدیل ، 11 گیگ شد!!

K - Lite Codec Pack رو هم نصب دارم و فکر کنم خوب باشه. پسوند AVI از این جهت مورد نظرم هست چون قصد دارم درنهایت فایل خروجی رو روی DVD رایت کنم طوری که در پلیر خانگی قابل پخش باشه ، چون فرمت هایی مثل WMV فقط در کامپیوتر قابل پخش هستن.

بیشتر تاکییدم روی این هست که کار برش فیلم ، با حفظ حجم و کیفیت صدا و تصویر همون فایل اصلی انجام بشه. حالت های مختلف رو در نرم افزار Ulead Video Studio امتحان کردم ، اما قدری کیفیت افت می کنه.

آیا اصلا نرم افزاری در اینترنت داریم که کار ویرایش فیلم و برش رو با حفظ کیفیت و حجم انجام بده ؟؟ به نظر شما بهترین برنامه موجود در این زمینه کدومه ؟؟ پس این استدیو های شخصی که فیلم های عروسی رو Edit می کنن ، از چه برنامه ای استفاده می کنن ؟؟

ممنون از راهنمایی شما.
 

wild-man

Member
سلام دوست زیز باز که شما آمپر چسبوندی عزیز دلم اینقدر حرص نخور.
بله نرم افزار های بسیار ساده دیگه ای هم هست که بشه باهاش عمل برش رو انجام داد و سپس روی دی وی دی رایت کرد.
در ضمن اگر دنبال این هستی که از پسوند avi خروجی 600 مگابایتی بگیری برو سراغ همون wmv من که ادعایی ندارم ولی دوستان حرفه ای برای این از پسوند avi استفاده میکنند تا حداکثر کیفیت رو داشته باشند و درضمن پی این مساله رو هم به تنشون میمالن که حجم فایل بالا میره.
من خودم برای رایت فیلمهایی که میکس میکنم از یه نرم افزار فوق العاده سریع و راحت استفاده میکنم که دارای قابلیت برش و اضافه کردن sub هم هست اسمش رو براتون میزارم اگه نتونستی پیداش کنی بگو تا لینک دانلودش رو واست پیدا کنم.
خداحافظ
 

Reza_F2

New Member
مشکل حجم و افت کیفیت صدا با Ulead حل شد.

هنگام گرفتن خروجی AVI در قسمت Options و سربرگ AVI ، ( فشرده سازی ) Compression روی None بود که ظاهرا نباید روی این گزینه باشه ، چون حجم فایل خیلی زیاد می شه.
تنظیمات رو بصورت زیر قرار دادم و مشکل صدا هم حل شد :


Share > Create Video File > Custom > AVI > Options > General > Frame Rate = 30 > Frame type = Frame-based > Frame Size = Standard = 720 - 480 > AVI > Compression = Xvid Mpeg 4 Codec > Audio > Format = Mpeg Audio Layer3 > Attributes = 48000 Hz, 320 kbps CBR, Stereo > Ok > Save


یه سوال دیگه : به نظر شما بهترین برنامه برای تبدیل فرمت از بین نرم افزار های زیر کدام است ؟؟

Avid Liquid
Adobe Premiere CS4
Edius
CyberLink PowerDirector

آیا هیچ کدام از این برنامه ها فرمت MKV رو پشتیبانی می کنن و یا خروجی فرمت VOB ارائه می کنن ؟؟

ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

 

wild-man

Member
سلام عزیزم این که شما گرفتید که کیفیت بالا نیست شما به اصطلاح اونرو divx کردید!
ادیوس و اوید رو که من میشناسم و تاحالا زیاد باهاشون کار کردم پسون vob میسازند ولی mkv رو بعید میدونم شاید با یه افزونه بشه این کار رو کرد یا حق خداحافظ.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا