سوالات رایج جلوه های ویژه

پس با این توضیحات موشن کپچر به شیوه ی اواتار فقط با یک دوربین و با استفاده از 2d tracking چه برای صورت و چه برای بدن انجام خواهد شد ، درسته دیگه؟

برای تشخیص حرکت بدن باید از ترکینگ سه بعدی حتما استفاده بشه. اما برای ترکینگ صورت احتمالا همون دو بعدی کفایت میکنه
 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام رفقا
تکنیک پرده آبی چیه و از چه نرم افزارهایی در این تکنیک استفاده می شه
 

mgo625

Member
سلام رفقا
تکنیک پرده آبی چیه و از چه نرم افزارهایی در این تکنیک استفاده می شه

پرده ایست که پشت بازیگران و اجسام گذاشته میشه تا صحنه هایی رو که امکان فیلم برداری در اونجا وجود نداره رو خلق کنند.
با هر نرم افزاری میشه اینکارو کرد مثل:after effect , nuke , edius و ....
 

mgo625

Member
دوستان یه سوال در مورد موشن کپچر:در فیلم اواتار ما فقط یک دوربین را میبینیم که به کلاه بازیگران وصل است و جلوی صورت انهاست اما وقتی من پشت صحنه های فیلم افسانه ی ترون رو دیدم ، مشاهده کردم که دو دوربین برای موشن کپچر اماده شده است و ان را به کلاه یکی از بازیگران وصل کرده بودند.
اگر در فیلم اواتار تحول در موشن کپچر این بود که 2d tracking به جای solveing camera انجام شده است ، پس چرا در فیلم افسانه ی ترون از دو دوربین استفاده شده است؟چون 2d trackin که نیاز به دو یا چند دوربین ندارد!!!!!
ممنون
 
منظور از تحولی که در ساخت فیلم آواتار انجام شد بیشتر فک کنم مربوط بشه به استفاده از یه دوربین سه بعدی که محیط رو real time شببیه سازی می کنه نه اون دوربین جلوی صورت. خب هر کسی برای انجام کاری از یه تکنیک استفاده می کنه. دلیل نمیشه چون تیم آواتار کارشون خیلی خوب بوده حالا همه برن از روش های مورد استفاده در ساخت این فیلم استفاده کنن.
 

mgo625

Member
سلام دوستان
یک سوال در نرم افزار های match moving داشتم:
از کجا متوجه شوم که مچی که با نرم افزار هایی نظیر boujou یا PF track یا هر نرم افزار دیگه ای انجام دادیم دارای حداقل ارور بوده و از این بهتر نمیتوان ان کلیپ ها را با این نرم افزار ها مچ نمود؟
ممنون
 
PF خودش ناحیه های خطا رو با رنگ قرمز تو اون تایم لاین پایین نشون میده. باید خط جدا کننده ای که مرز رو مشخص می کنه اونقدر بیاری پایین تا تمام مچ هایی با رنگ سبز solve بشن. اینطوری ناحیه های خطا برای محاسبات solve درنظر گرفته نمیشن.
همچنین روی هر نقطه اگه موس رو ببری درصد خطای همون نقطه رو در طول اون برداشت بهت نشون میده.
 

mgo625

Member
با نرم افزار boujou چه طور؟
سه سوال دیگه هم داشتم:
1_graph editor چیست؟ و به چه دردی میخورد؟
2_چرا اموزش های موجود با نرم افزار های مچ مووینگ ، کلیپ های ساده رو مچ میکنن و از هیچ یک از امکانات این نرم افزار ها استفاده نمیکنند؟ (در بسته های اموزشی شرکت های بزرگ هم اصلا به مچ مووینگ توجه نشده و خیلی اموزش های ساده ای دارن)
3-برای اینکه کار با این نرم افزار ها رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم باید چیکار کنم؟
ممنون.
 
با نرم افزار boujou چه طور؟
سه سوال دیگه هم داشتم:
1_graph editor چیست؟ و به چه دردی میخورد؟
2_چرا اموزش های موجود با نرم افزار های مچ مووینگ ، کلیپ های ساده رو مچ میکنن و از هیچ یک از امکانات این نرم افزار ها استفاده نمیکنند؟ (در بسته های اموزشی شرکت های بزرگ هم اصلا به مچ مووینگ توجه نشده و خیلی اموزش های ساده ای دارن)
3-برای اینکه کار با این نرم افزار ها رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم باید چیکار کنم؟
ممنون.

با بوژو زیاد کار نکردم. نمیدونم
گراف ادیتور؟

PFT201, PFT301
از شرکت FXPHD آموزش های مناسبی دارن. کارهایی با PFT ترک می کنن که شاخ درمیاری !!!:shock:
اینم الان دیدم. دانلودش نکردم ولی باید بدردبخور باشه
کد:
 [COLOR=green][B]http://cgpeers.com/torrents.php?id=3801[/B][/COLOR]
 
آخرین ویرایش:

mgo625

Member
بله گراف ادیتور در تمامی نرم افزار های مچ موینگ هم هست.
ببخشید اگر ممکنه لینک اموزش های موجود در سایت fxphd رو بدین اخه هر چی گشتم پیدا نکردم.
شما pf track 5 نسخه ی 32 بیتی رو روی ویندوز سون ازمایش کردین؟
 
آخرین ویرایش:
بله گراف ادیتور در تمامی نرم افزار های مچ موینگ هم هست.
ببخشید اگر ممکنه لینک اموزش های موجود در سایت fxphd رو بدین اخه هر چی گشتم پیدا نکردم.
شما pf track 5 نسخه ی 32 بیتی رو روی ویندوز سون ازمایش کردین؟

اینجا سرچ کنی پیدا می کنی. اگه اینجا نبود می تونی تورنتش رو دانلود کنی. تورنتش حتما هست تو نت.
کد:
http://forum.cgpersia.com
نه تست نکردم.
 
آخرین ویرایش:

mgo625

Member
فقط جواب این سوالم هم اگر بدین ممنون میشم:
چه وقت مچ موینگی که با نرم افزار انجام میدهیم عالیست و دارای حداقل ارور میباشد؟
برای بهتر شدن مچ موینگ چه کار هایی با نرم افزار ها انجام دهیم؟
از تست ابجکت هم استفاده میکنم اما وقتی دقت میکنم میبینم دقیقا با فیلم مچ نیست و تکون میخوره!!!!
 
چیزایی که به نظرم میرسه:

- اولیش کیفیت فیلمه. هر چی تصویرت شارپ تر باشه نتیجه بهتری هم میگیری.
- frame rate رو هم باید رعایت کنی. همونی که هست بذاریش.
- تنظیمات برنامه هم خیلی مهمن. تنظیماتش رو هرچی بیشتر مسلط باشی که چی به چیه نتیجه کارت هم بهتر میشه.
- و در نهایت حیاتی ترین چیزی که لازم داری تجربه است. تو همون آموزش های FXPHD یه قسمتش میاد یه شات رو ترک می کنه که اگه ببینی باورت نمیشه. با وجود اینکه تقریبا نصف زمان اون شات کل تصویر بلوره و اصلا چیزی دیده نمیشه اما طرف چون تجربه داره خیلی خوب و دقیق تونست ترکش کنه. اینو بدون که ترکینگ این نیست که یه شات رو بندازی تو نرم افزار و دکمه solve رو بزنی و تموم!

- آهان، داشت یادم میرفت، یه موضوع دیگه. Lens Distortion رو هم حتما ست کن. تو نتیجه کارت با هر نرم افزاری اثر داره.
 

mgo625

Member
اموزش های fxphd رایگان هست؟من تو گوگل تو خود سایت و.... سرچ کردم ولی نتونستم حتی یه اموزشش رو ببینم لطفا ادرس دقیقشو بدین.
سپاس گزار.
 
خیر رایگان نیست ولی برای ماها که خیلی قانون کپی رایت رو ارج می نهیم رایگانه :green:
تو سی جی پرشیا که لینکش رو گذاشتم هست pft301
pft201 هم تورنتش رو می تونی بگیری
 

mgo625

Member
هیچ اموزش پایه ای یا فردی نیست که بشه از صفر و به صورت مقدماتی مچ موینگ رو شروع کرد؟
این اموزش های سایت FXPHD باید حرفه ای باشند و تا اصول مچ موینگ رو یاد نگیریم نمیتونیم کار اون ها رو درک کنیم!!!
اینکه مثلا Lens Distortion چی هست ، به چه دردی میخوره ، کدوم نرم افزار مچ از همه بهتره و....
 

mgo625

Member
شما هیچ فردی رو تو مشهد یا دیگر شهر ها سراغ ندارین که مچ مووینگ رو حرفه ای کار کنه؟ادرسی ، شما تلفنی یا ....
هیچ اموزشی نیست که از پایه بشه شروع کرد؟
شما خودتون الان چقدر بلدین صحنه ها رو مچ کنین؟
من یه کلیپ دارم مال سایت artbeats هست و 627 عکس پشت سر هم (سکانس) میباشد. شما میتونین برای مچ کردن اون راهنماییم کنین؟
ممنون.
 
راستی برای ترکینگ یه منبع خوب یادم اومد. Hollywood camera Works یه پک داره توش مفصل در مورد جلوه های ویژه صحبت کرده. از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو حوزه VFX مطلب میگه. در مورد ترکینگ هم مطالب و نکات مفیدی داره. اونو هم ببینی بد نیست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا