ساخت برف واقع گرایانه

clickrast

Member


در این آموزش میخوام در مورد تکنیکی صحبت کنم که می تونید ازش استفاده های زیادی ببرین و فقط برای ساختن برف استفاده نمیشه. در این تکنیک شما می تونید با استفاده از نقاشی کردن روی تکسچر ( Texture Painting ) مدل مورد نظرتون رو بر اساس اون تغییر بدید. بعنوان مثال در این آموزش برای استفاده از جای تایر ماشین و همینطور رد پایی که می بینید و… از این تکنیک استفاده کردم. همچنین در این آموزش زمانی رو صرف ساختن متریال برف می کنیم و با چگونگی پردازش نقاط درخشنده ( Specularity ) برای گرفتن یک خروجی واقع گرایانه آشنا میشیم.
در ادامه از سیستم ذرات ( Particle System ) برای اضافه کردن علف ها کار میکنیم و نگاهی عمیق تر به نقاشی کردن وزن ( Weight Paiting ) در بلندر می اندازیم. این آموزش در مجموع ۳۰ دقیقه است.


 
سلام ببخشید من چنتا سایت میخوام که ازش آموزش فارسی تری دی بگیرم
اونم مدلینگ اگر باشه بهتره
بعد اگر سایتی در مورد آموزش تری دی در معماری دارین بهم کمک کنید ترو خدا
خیلی ممنون میشم ازتون
 

clickrast

Member
سلام. کلا سایت آموزش فارسی در زمینه گرافیک رایانه ای و 3دی کم هست و دلیل اینکه ما CGNet رو راه اندازی کردیم همینه.
به سایت خودمون سر بزن، آموزش مدلینگ فعلا زیاد نذاشتییم ولی اگه چیز خاصی مد نظرت هست توی قسمت درخواست آموزش بگو انشاء الله برات آماده می کنم
 
ساختن برف در مکس کلا کار سختی هست نتیجه اما خیلی قشنگی داره. در ضمن تکنیک Texture Painting خیلی وقت گیر هست و کار گروهای مکس کار حرفه ای ساخت فیلم و انیمیشن هست. نه ما .....:mad: برای ساخت برف تری دی مکس باید از سیستم ذره ای استفاده کنید. اما زمان رندرش بالاست

مخصوصا اگر حتی یک دونه درخت هم تو صحنه داشته باشید.
برای این کار یک پلاگین هست به اسم SnowFlow که ساخت یک کمپانی آلمانیه و برای مکس طراحی شده.



34nil8o.jpg

دانلود فیلم آموزشی

تماشا از Youube

ویژگی های این پلاگین:



  • self-explaining user interface with integrated help.
  • one-click-solution in most standard situations.
  • multiple snow methods for different needs.
  • advanced settings to get the best out of SnowFlow.
  • different reality levels to control object interference.
  • presets for auto-settings in common circumstances.
  • full control over the calculated mesh.
  • system unit check and conversion to achieve full snow details.
  • autoTune options for better performance.
  • caching system to prevent unnecessary recalculations.
  • “SnowPlug” to stick objects into snow surfaces.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا