ساخت بافت شهری ، ساختمان های انبوه کلانشهری

homayoon_fattah

Well-Known Member
با سلام خدمت دوستان .
همیشه برام سوال بوده که چطور میشه انبوه ساختمانها و آپارتمانهای شهری رو کهمثلا از بالای کوه ها میشه دید رو مدلسازی کرد . تا اینکه یه روشش ابتکاری به ذهنم رسید توی تری دی مکس ، که البته برای نماهای دور شاید کاربردی تر باشه . ترتیب انجام کارها طبق اسم تصاویری هست که آپلود میکنم . همچنین برای ساخت پستی بلندی ها و عوارض زمین هم روشی خلاصه ارائه میدم :
1- یک پلان با تعداد زیاد پولی گان مثلا 100*100 سگمنت بسازید و تبدیل به editable polygon کنید .
2- با ابزار انتخاب در حالت pain selection region یا همون اسپری ،با توجه به میزان تراکم ساختمانی مورد نظر روی پلان حرکت بدید تا تعدادی از پولی گان ها را انتخاب کنید و سپس اونها رو اکیترود extrude کنید . البته این کار رو باید در تفعات مختلف با زخامت ها مختلف اسپری انجام بدید که تنظیمات افزایش و کاهش زخامت اون هم در تصاویر هست . با راست کلیک روی اسپری میتونید اونرو ببینید . در واقع با این کار اندازه های مختلف ساختمون با زیر بناهای مختلف رو تعیین میکنید .
3-توجه داشته باشید پس از هر بار اکسترود ساختمانهای ایجادشده رو detatch کنید تا در انتخاب های بعدی مزاحمتون نشن .
4- میتونید با ابزار بزرگ کوچک کردن یا scale هم به ارتفاع ساختمانها تنوع بدید .
5- برای ایجاد عوارض سطحی هم روش همینه فقط با ابزار اسپری و با فعال بودن soft selection وبازی با پارامترهای اونو انتخاب ورتکس ها و انتخاب شکل عوارض و سپس بالا کشیدن اون ها با ابزار move میشه عوارض متنوع و جالبی ایجاد کرد .
 

پیوست ها

  • 2.JPG
    2.JPG
    183 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 3.JPG
    3.JPG
    128.1 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 4.JPG
    4.JPG
    164.5 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 5.JPG
    5.JPG
    165 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 6.JPG
    6.JPG
    98.3 کیلوبایت · بازدیدها: 1

جدیدترین ارسال ها

بالا