aliseo
Member
اگر بخواهید کسب و کار آنلاین راه بیندازید و کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کنید، باید محتوا بنویسید. ممکن است شما هم عبارت« محتوا، پادشاه است» را شنیده باشید. شاید این جمله کلیشه ای باشد ولی اهمیت کیفیت محتوا و سئوی محتوا همچنان به قوت خود باقی مانده است. محتوای باکیفیت، باعث ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با بازدیدکننده های سایت می شود و کاربران را به خرید و بازدید علاقه مند می کند. اگر می خواهید تاثیر محتوا را در رتبه و بازدید سایت خود به وضوح ببینید، خواندن این مقاله را ازدست ندهید.
عواملی که در سئوی محتوا موثرند:
نکاتی که باید در محتوای خود آن ها را رعایت کنید:
چگونه محتوای تازه بنویسیم؟
تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران
- مهم ترین بحث seo ، سئوی محتوا (Content) است.
- یکی از سایت های معروف ایرانی، به خاطر محتوایی که اول داشت، خیلی معروف شد و بعد بحث خرید و فروش به آن اضافه شد.
- رمز موفقیت سایت های با رنک بالا، محتوا است.
- اگر سایتی Meta Description نداشته باشد، فاتحه ی آن خوانده شده است!
- صفحه ای Meta Description نداشته و با گذاشتن Meta Description، از صفحه 15 به صفحه 4 گوگل آمده است!
عواملی که در سئوی محتوا موثرند:
- Page Title: عنوان صفحه که حتما باید شامل کلمه کلیدی باشد و خیلی طولانی نباشد.
- URL: پیوند صفحه که باید شامل کلمه کلیدی باشد و طولانی نباشد.
- H1 Tags: در هرمقاله، باید تنها یک بار استفاده شود و اصولا عنوان اصلی مقاله شامل این تگ می شود.
- Image File Name: نام عکس که بهتر است انگلیسی و مرتبط با خود عکس باشد.
- Image Alt Text: توضیحی در مورد عکس که باید کلمه کلیدی مقاله در آن وجود داشته باشد و مرتبط با عکس باشد.
نکاتی که باید در محتوای خود آن ها را رعایت کنید:
- یک سایت باید نویسنده و سردبیر داشته باشد.
- مطالب نباید کپی باشد ومطالب ترجمه شده هم تا حد امکان نباشد!
- تولید محتوا یعنی محتوای تازه بنویسیم.
- عکس را جلوی خود بگذارید و یک نویسنده باشید.
- اگر توانستید محتوایی بنویسید که کسی ننوشته باشد و کپی یا ترجمه نباشد، در رنکینگ به سرعت خیلی بالاتری بالا می روید!
- از هرکسی انتظار تولید محتوا نداشته باشید؛ هم چنین اگر نویسنده ای به جز سئو کار داشته باشید، ذهنش متمرکز می شود و درگیر سئو نمی شود و محتوایی به شما می دهد که خیلی لذت می برید.
- مطالب تخصصی ننویسید؛ 70 درصد کاربران، کاربران غیر تخصصی اند.
- وقتی بخواهی مقاله ای بنویسی که مقاله های مرتبط به آن زیاد است، یک مقاله مادر که در آن از کلمات کلیدی خود استفاده کرده باشید، بنویسید و از مقاله اصلی به مقاله های دیگر که مرتبط با آن کلمات کلیدی است، لینک دهید. در اینصورت هم محتوا لینک می شود و هم محتوای اصلی تان، غنی تر می شود.
- فونت خیلی مهم است. فونت باید خوانا باشد.
- باید اندازه فونت Title و Body بین 14 تا 17 باشد.
- تگ H و Meta description حتما باید در محتوا وجود داشته باشد.
- در صفحات باید نهایتا یک بار از تگH1 استفاده شود و تگ های H2, H3 ,… به ترتیب بیشتر می شود.
- طول عنوان(Title) در محتوا: حداکثر 65 کاراکتر
- طول (Meta Description) در محتوا: حداکثر 157 کاراکتر
- Tag Image هم برای سئوی محتوا مهم است و نوشته باید مطابق با عکس مورد نظر باشد و همه عکس ها باید این تگ را داشته باشند. این قسمت، برای تقویت قسمتsearch image گوگل است.
- Image گوگل خیلی الگوریتم خاصی ندارد. فقط باید عکس ها مرتبط با محتوا باشد و Alt آن هم با عکس مطابقت داشته باشد هم با عنوان، تا بتواند ایندکس شود.
- نام عکس هم مهم است. نام باید حتما لاتین باشد.
- لینک ها بهتر است که Bold باشند.
- بهتر است رنگی باشد.(در کدنویسی خودش رنگی می شود.)
چگونه محتوای تازه بنویسیم؟
- انتخاب موضوع: موضوعی انتخاب شود که سرچ بیشتری دارد.
- انتخاب عنوان مناسب: عنوان تکراری نباشد و با سایت های رقیب بررسی شود.
- تولید محتوای مناسب
- لینک سازی محتوا: از داخل محتوا لینک سازی (داخلی و خارجی) انجام شود.
- انتخاب کلمات کلیدی مرتبط: کلمه کلیدی انتخاب شود و به صفحه هایی (مقاله هایی) از سایت که مرتبط با کلمه کلیدی است، لینک بدهد.
تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران