زیگورات

شروع موضوع توسط rezatayebi ‏5 اکتبر 2010 در انجمن برگزیده های گالری سه بعدی

  1. rezatayebi

    rezatayebi Member

    ارسال‌ها:
    187
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    از تمام دوستان که وقت گذاشتن و نظر دادن تشکر می کنم. :rose:
    از فرخ عزیز هم که لطف کردن کار را در تاپ گالری گذاشتن تشکر می کنم.

    این کار را ۴ ماه پیش شروع کرده بودم.
    دو هفته به طور تمام وقت درگیر این کار بودم اما بعد از اون دیگه هر از چند روز، چند هفته یکبار. تقریبا یک ماهی هم نشد روش کار کنم.
    تعداد پالیگان ها حدود ۶ میلیون هست (اگر اشتباه نکنم) منتهی بدون احتساب فصای سبز. فضای سبز را کامل Vray Proxy کردم.
    در ابتدا حدود ۱۰ ساختمان را uv و تکسچر کردم. و با همین ساختمان ها (به علاوه تعدادی ساختمان از پروژه های قبلی) محوطه اطراف زیگورات و محدوده نزدیک شهر بکگراند را چیدم.
    شهر بکگراند قسمت نزدیکترش که سه بعدیه خیلی سطحی uv شده.
    برای فضای سبز که از درخت های آماده evermotion، پین افکت مایا و Ivy Generator همگی این ها خودشون uv شده بودن خوشبختانه.

    برای نورپردازی Vray sun and sky استفاده شده و تنها تنظیمی که تغییر دادم گذاشتن color mapping روی گزینه Exponential بود و تنظیمات GI را هم پایین آوردم.

    این پروژه روی لپ تاپ Apple MacBook Pro Core 2 due 2.88 با ۴ گیگ رم کار شده و رندر گرفته شده. زمان رندر سایز ۲۱۶۰*۴۵۰۰ حدود ۴۰ ساعت بود. البته سایز HD 720 کمتر از یک ساعت طول می کشید.

    بازم ممنون که نظر دادین
     
    نوشته شده توسط rezatayebi در ‏7 اکتبر 2010
    sidsid، amir.nemati63، Saeed و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. ali_118

    ali_118 کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    910
    تشکر شده:
    1,383
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام

    رضا جان تبریک

    کار بسیار عالی شده و خیلی خوب حس فضا رو منتقل میکنه
    یعنی فکر میکنم اون چیزی که میخواستی رو بهش رسیدی توی این کار

    فقط دو تا نکته به نظرم اومد که میگم
    یکیش اون آقایی هست که به مثل مهندسا با اون کلاهی روی سرش داره به شهر نگاه میکنه
    از اونجایی که معلوم نیست روی سرش چیه (اکسپوز شده) و شبیه کلاه ایمنیه (!) یک مقدار در نگاه اول توی ذوق میزنه، که توی این فضای تاریخی یک مهندس با کلاه ایمنی که احتمالا روال پروژه ای رو زیر نظر گرفته ، البته این نظر منه

    مورد بعدی گرد و غباری هست که احتمالا در پست پروسس درستش کردی، و مشکلش اینه که عمق نداره
    یعنی هیچ مقدار گرد و غبار در مسیر دورترین ساختمون در سمت راست تصویر دیده نمیشه
    این در حالیه که نزدیک ترین برج در اون سمت رودخونه و اون کوهها که در نقطه ی انتهایی تصویر در فاصله ای بسیار دورتر قرار گرفتن به یک اندازه Fog جلوشونه
    مثل اینکه در کنار استفاده ی مت پینتینگ کنترل عمق گرد و غبار یک مقدار با مشکل مواجه شده
    البته از نظر اشباع رطوبت هوا هم که باعث کاهش میدان دید میشه این حجم Fog کافی هست، اما اگه اون مورد هم توش رعایت میشد خیلی بهتر بود.

    به هر حال؛ موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏8 اکتبر 2010
    نوشته شده توسط ali_118 در ‏8 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  3. Mandana

    Mandana Active Member

    ارسال‌ها:
    15,296
    تشکر شده:
    25,024
    امتیاز دستاورد:
    36
    محشر شده پسر.واقعن کارهاتو دوس دارم خعلی قشنگ شده
    یک خواهش.یک وایر فریم هم میشه بذاری ببینم کجاها مپ ئه کجاها مدل؟ چون واقعن تمیز در اومده... همه یک رندر هست یا لایه لایه رندر شده؟
    میسی و موفق بباشی مهربون:rose:
     
    نوشته شده توسط Mandana در ‏8 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  4. ali_118

    ali_118 کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    910
    تشکر شده:
    1,383
    امتیاز دستاورد:
    16
    وایر گذاشته دیگه بنده خدا
    این لینک عکسی که احتمالا کامل باز نشده برات:
    کد (Text):
    http://megapic.ir/images/yi98vorruf7hjseb29ta.jpg
     
    نوشته شده توسط ali_118 در ‏8 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  5. Morteza1371

    Morteza1371 Active Member

    ارسال‌ها:
    1,126
    تشکر شده:
    955
    امتیاز دستاورد:
    36
    بابا نکن اینکارا رو !!

    سکته میکنیم،خونمون میفته گردنتا!!

    ذهنم دیگه هنگ کرده حرفی ندارم برای گفتن ولی خدایشششششششششش تا حدودی جالبه(محض روحیه)
    ایول ایول ایول الول اویل ایلول دیگه قاط زدم.
    ایشالله همیشه سرت بلند باشه :green:
     
    نوشته شده توسط Morteza1371 در ‏8 اکتبر 2010
    hamed.f، rezatayebi و Amin 4D از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. AREF

    AREF مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c

    ارسال‌ها:
    5,785
    تشکر شده:
    20,960
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام.مرسی.این کار در حد یه حماسه شده.تاپ گالری پلیزززز........

    رفت روی بگ گراند سیستمم ...
     
    نوشته شده توسط AREF در ‏9 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  7. alireza_55

    alireza_55 Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    57
    امتیاز دستاورد:
    13
    سلام
    کار بسیار عالی شده توصیه میکنم حتما به مسئولین بازی prince of persia هم نشون بدی تا بفهمن ایران چه شکلی بوده و سعی کنن از فضا سازی عربی برا ایران استفاده نکن...
    اما کار بدلیل تیپ بودن اکثر المانها از نظر سختی مدلینگ در اجرا زیاد پیچیده نیست، فقط زمان بره
    ولی چیزی که تو این کار من خیلی باهاش حال کردم : ایده ، ایده و بازم ایده ست ، که واقعا حرف نداره از اون عالی تر اجرایی کردن این ایده ست
    لطف کن بگو این ایده رو ذهنی اجرا کردی یا از روی نقشه اولیه یا از روی استوری برد یا تصادفی المانها رو کنار هم قرار دادی تا به نتیجه دلخواه برسی
    ممنون.....
     
    آخرین ویرایش: ‏9 اکتبر 2010
    نوشته شده توسط alireza_55 در ‏9 اکتبر 2010
    hamed.f، rezatayebi و ali_118 از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. AliReza Bahrami

    AliReza Bahrami مدیر انجمن

    ارسال‌ها:
    3,788
    تشکر شده:
    7,666
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام
    واقعا خسته نباشید
    کار خیلی زیبایی شده مشخصه وقت زیادی صرفش کردی
     
    نوشته شده توسط AliReza Bahrami در ‏9 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  9. rezatayebi

    rezatayebi Member

    ارسال‌ها:
    187
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    از تمام دوستانی که نظر دادن و نقد کردن تشکر می کنم :rose:
    در مورد لباس و فُرم شخصی که توی فُرگراند ایستاده موافقم. من خیلی دنبال لباس عصر هخامنشی گشتم اما ارزون گیرم نیومد مجبور شدم از این کاراکتر پرده آبی (لباس مربوط به خوزستان باستان) که برای یکی از کارهای قدیمی بود استفاده کنم. خیلی دوست داشتم از لباس هخامنشیان استفاده کنم متاسفانه نشد.

    وایر فریم:
    [​IMG]

    در مورد ایده اولیه و روند ساخت کار این تاپیک WIP هست:
    http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=889083&highlight=ziggurat

    بازم ممنون که نظر دادین
     
    آخرین ویرایش: ‏9 اکتبر 2010
    نوشته شده توسط rezatayebi در ‏9 اکتبر 2010
    hamed.f، Amin 4D، AREF و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. ariae

    ariae Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    43
    امتیاز دستاورد:
    6
    چی میشه گفت!!! آدم بگه "کارت در حد تیم ملیه " که خیلی بده! (تیم ملی که باخت)..
    پس میگم کارت در حد بنز!!! ماشاالله !

    ببخشید! این برنامه shake همون apple shake هست؟ کارش دقیقا چیه؟ مگه واسه video editing نیست؟
     
    آخرین ویرایش: ‏9 اکتبر 2010
    نوشته شده توسط ariae در ‏9 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  11. rezatayebi

    rezatayebi Member

    ارسال‌ها:
    187
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    برای کامپوزیت ازش استفاده می کنن. یه چیزی مشابه after effect یا nuke.
    منتهی خیلی وقته آپدیت نشده و کلا تولیدش متوقف شده منتهی من هنوز بهش عادت دارم.
    پیشنهاد می کنم برای کامپوزیت برین سراغ nuke یا fusion.
    apple shake دیگه قدیمی شده.
     
    نوشته شده توسط rezatayebi در ‏9 اکتبر 2010
    hamed.f و ariae از این پست تشکر کرده اند.
  12. poriaabaci

    poriaabaci Member

    ارسال‌ها:
    316
    تشکر شده:
    721
    امتیاز دستاورد:
    16
    یه سوال کنم مسخرم نکنید کامپوزیت چی ا ؟؟؟؟؟
     
    نوشته شده توسط poriaabaci در ‏9 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  13. ahoorass

    ahoorass Member

    ارسال‌ها:
    140
    تشکر شده:
    158
    امتیاز دستاورد:
    16
    آقا رضا خیلی کارت درسته خوشم میاد هنرو توانایی خودتو برای ساخت موضوع های ارزشمند و مربوط به تمدن ایران باستان به کار می گیری - ارزش کار شما جدا از بحث فنی یاد آوری گذشته پر فروغ اما فراموش شده ایران بزرگ است
    به تصویر کشیدن چنین کارهایی بسیار گویا تر از هزاران کتاب و مقاله است .
    از خداوند بزرگ آرزوی موفقیت برای شما و افتخار دیدن کارهایی دیگری را از شما دارم .
     
    نوشته شده توسط ahoorass در ‏10 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  14. www_3d_boy3

    www_3d_boy3 Member

    ارسال‌ها:
    747
    تشکر شده:
    640
    امتیاز دستاورد:
    16
    bingooooooooooooooooooo
     
    نوشته شده توسط www_3d_boy3 در ‏10 اکتبر 2010
    rezatayebi از این پست تشکر کرده است.
  15. Reza2kn

    Reza2kn مدیر انجمن فیلم سازی

    ارسال‌ها:
    1,073
    تشکر شده:
    2,337
    امتیاز دستاورد:
    36
    واقعا عاااااااااالی:oops:
    اگه وضعیتمون یه جوری نبود که امثال شما ها مجبور بودین برین خارج ، الان تو دهن پیکسار زده بودیم:neutral:
    بسیار بسیار بسیار گووود بود :دی
    تو فکرش نیستی که انیمیشنش کنی؟؟؟
    در جواب پوریا جان هم Composite یعنی ترکیب 2 یا چند جسم که کنار هم نبودن. مثل این که یه نفر میره جلوی پرده سبز فیلم میگیره و اونو جلوی برج ایفل قرار میدن.
    موفق باشی:oops:
     
    نوشته شده توسط Reza2kn در ‏10 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  16. rezatayebi

    rezatayebi Member

    ارسال‌ها:
    187
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    ممنون که نظر دادین :rose:

    پویا جان نرم افزارهای کامپوزیت برای انیمیشن مثل فوتوشاپ برای عکس می مونن. برای تصحیح رنگ، اضافه کردن مت پینت و دادن افکت به انیمیشن از نرم افزارهای کامپوزیت استفاده می کنن. معروقترین ها در حال حاضر nuke, fusion, shake , after effect هستن.

    رضا جان اتفاقا برنامه دارم چند ثانیه ازش رندر بگیرم. به همین خاطر از کاراکتر پرده آبی استفاده کردم.
     
    نوشته شده توسط rezatayebi در ‏10 اکتبر 2010
    hamed.f و Reza2kn از این پست تشکر کرده اند.
  17. masoud_warcraft

    masoud_warcraft Member

    ارسال‌ها:
    332
    تشکر شده:
    328
    امتیاز دستاورد:
    16
    با سلام کار محشری شده.

    یک سوال:
    پینت افکتهای مایا رو به پولی تبدیل کردی یا VRay بدون تبدیل هم رندر می گیره؟؟

    در ضمن 4 تا ساختمان عقب سمت راست یکمی شبیه آپارتمان های امروزی هستند و فکر کنم یکمی هم تاریخ های مختلف و جغرافیا های مختلف در این کار دیده میشه(البته این رو به منزله ایراد نگفتم).

    در کل فوق العاده است.
     
    آخرین ویرایش: ‏13 اکتبر 2010
    نوشته شده توسط masoud_warcraft در ‏13 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  18. rezatayebi

    rezatayebi Member

    ارسال‌ها:
    187
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    ممنون از نظرتون.
    وی ری، پینت افکت مایا را رندر می گیره منتهی تکسچرها و بافت ها یه مقدار بدرنگ و شکل می شن.
    پینت افکت ها را قبل از رندر به پالیگان تبدیل کردم.
     
    نوشته شده توسط rezatayebi در ‏14 اکتبر 2010
    hamed.f و masoud_warcraft از این پست تشکر کرده اند.
  19. campsoft

    campsoft Member

    ارسال‌ها:
    54
    تشکر شده:
    40
    امتیاز دستاورد:
    18
    آقا خیلی خیلی خیلی خفن هستش:):):)
    باید اعتراف کنم که واقعا کفم برید:shock::shock::shock:

    یه سوال:
    شما شاگرد خصوصی نمیگیرید؟؟؟؟
    ممنون میشم اگه جوابمو پیغام خصوصی بدین:rose::rose::rose::rose::rose:
     
    آخرین ویرایش: ‏16 اکتبر 2010
    نوشته شده توسط campsoft در ‏16 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.
  20. cgmilad

    cgmilad New Member

    ارسال‌ها:
    3
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    1
    خسته نباشي تبريك ميگم همین
     
    نوشته شده توسط cgmilad در ‏21 اکتبر 2010
    hamed.f و rezatayebi از این پست تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید