ری اکت نیتیو React native

behzadakbari

New Member
با توجه به دو پلتفرم تلفن های همراه که بیش از 99 درصد سهم بازار را دارند زمانی که شرکت ها تصمیم به ساخت اپلیکیشن موبایل اندروید و ios میگیرند تصمیم گیری مقداری دشوار میشود که از اپلیکیشن های بومی استفاده کنند یا از کراس پلتفرم ها زیرا باید بین یک پلتفرم بومی و یک اپلیکیشن کم هزینه یکی را انتخاب کنند.

ری اکت نیتیو یک جایگزین مقرون به صرفه برای ساخت اپلیکیشن های نیتیو

بر خلاف ابزار های کراس پلتفرم ری اکت نیتیو یک جایگزین عالی برای توسعه اپلیکیشن های اندروید وios میباشد.

و به شما این امکان را میدهد که اپلیکیشن های نیتیو یا همان بومی را سریع تر و با هزینه پایین تر توسعه دهید.

ری اکت نیتیو نسخه نیتیو کتابخانه جاوا اسکریپتی ری اکت است که امکان توسعه اپلکیشن ها برای پلت فرم های اندروید و آی او اس را بدون یادگیری جاوا یا سوئیفت و تنها با استفاده از جاوا اسکریپت فراهم می کند که توسط فیسبوک پشیبانی و ارائه شده است.

برخلاف ابزار اپلیکیشن های هایبرید فریمورک ری اکت جاوا اسکریپت را به کد نیتیو کامپایل میکند که باعث ایجاد عملکرد بهتر در خروجی و UX کاربردی تر میشود.

ری اکت نیتیو توسط طیف گسترده ای از شرکت های بزرگ تکنولوژی پذیرفته شده است.

اپلیکیشن های ساخته شده برپایه ری اکت نیتیو توسط فیسبوک و سایر شرکت های بزرگ مثل بلومبرگ تسلا و ... در حال استفاده میباشد.

همچنین برخی از اپلیکیشن های معروف که توسط میلیون ها نفر در حال استفاده است (و ممکن است خود شما نیز یکی از آنها باشید) توسط ری اکت نیتیو ساخته شده اند.

مزایای استفاده از React Native
حالا چه چیزی ری اکت نیتیو را تا اینقدر محبوب کرده است؟

جواب این سوال تکنولوژی میباشد.

React Native دارای مزایایی است که سایر ابزار های کراس پلتفرم نمیتوانند ارائه بدهند مانند:

  • توانایی ایجاد اپلیکیشن برای پلتفرم های مختلف
  • کاهش زمان توسعه اپلیکیشن
  • صرفه جویی در هزینه های تولید اپلیکیشن
در نتیجه React Native نشان میدهد که مزیت های قابل توجهی برای برنامه نویسان اپلیکیشن ها و همچنین شرکت ها دارد که موجب میکند از ری اکت نیتیو باید استفاده کرد.



چرا React Native بهترین گزینه برنامه نویسی اپلیکیشن های موبایل برای استارت آپ ها و شرکت های کوچک میباشد؟


  • ری اکت نیتیو یک پایگاه تک کد است که هر دو سیستم عامل را پوشش می دهد به عبارتی شما برای هر پلت فرم کد مربوط به آن را می نویسید، اما با یک زبان و تحت یک فریم ورک. اینکار به طور چشمگیری سرعت توسعه اپلیکیشن ها را افزایش و همینطور هزینه ساخت و پشتیبانی اپلیکیشن ها را کاهش میدهد.
  • ری اکت نیتیو متکی بر کامپوننت هایی است که امکان استفاده مجدد از آن وجود دارد(بیشتر استاندارد های UI که بارها در سراسر اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند ) که باعث توسعه سریع‌تر و مقیاس پذیری آسان‌تر محصول می‌شود.
  • کامپوننت های ری اکت نیتیو کد ها را به صورت مستقیم به نیتیو کلمپایل میکند که عملکرد و UXبهتری ارائه میدهد در نتیجه کیفیت محصول شما به خطر نخواهد افتاد.
  • ری اکت نیتیو می تواند یک راه حل عالی برای مقیاس دادن محصول شما بدون بازنویسی آن باشد.شما میتوانید امکانات جدید اپلیکیشن خود را با استفاده از ری اکت نیتیو با آخرین تکنولوژی ها روز اضافه کنید.
  • بر پایه جاوا اسکریپت بودن که خود یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی میباشد.ری اکت نیتیو دریایی از امکانات دارد.همچنین جامعه ای گسترده دارد که تقریبا میتوان با کمی جست و جو پاسخ تمام سوال های تان را پیدا کنید که این امر باعث افزایش سرعت رشد شما در برنامه نویسی میشود.
  • پشتیبانی توسط فیسبوک و متن باز بودن که باعث بهبود عملکرد فریمورک میشود و ورژن جدید فریمورک هرماه ارائه میشود.
برخی از معایب React Native
با صرف نظر کردن از اینکه این تکنولوژی چقدر عالیست دارای نقاط ضعف هم میباشد.اگر میخواهید در پروژه بعدی تان از ری اکت نیتیو استفاده کنید باید مشکلات پیش روی تان را در نظر بگیرید.

در حالی که بسیاری از راه حل های از پیش آماده شده برای مشکل های رایج در ری اکت نیتیو وجود دارد ممکن است رفع اشکالات در پروژه کمی سخت باشد به این ترتیب برای از بین بردن معایب ممکن است وقت بسیاری صرف کنید.

زمانی که از ری اکت نیتیو استفاده میکنید باید ویژگی های هر یک از پلتفرم های مورد نظر را در نظر بگیرید چون ممکن است چیزی که با اندروید بخوبی عمل میکند در Ios اینطور نباشد.
ادامه مطلب در معرفی ری اکت نیتیو
 

جدیدترین ارسال ها

بالا