رکوردشکنی‌های تلگرام در ایران

مهنا1365

New Member
رکوردشکنی‌های تلگرام در ایران
۴۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام حساب کاربری دارد و هر فرد بطور میانگین در ۱۸ کانال عضویت دارد، اینها بخشی از رکوردشکنی‌های تلگرام در ایران است.

تلگرام چهار ساله شد و می توان گفت حیات خود را مدیون ایرانیان است، زیرا بیش از 80 درصد کاربران این پیام رسان را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. آمارهایی که در هر دوره از حضور ایرانیان در تلگرام، کانال‌ها و مطالب منتشر شده در این فضا به گوش می‌رسد حاکی از رکوردشکنی است.

انتشار یک میلیارد مطلب در کانال‌های عمومی فارسی‌زبان تلگرام
سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی کشور از شکستن رکورد انتشار یک میلیارد مطلب در کانال‌های عمومی فارسی‌زبان تلگرام خبر داد. مسعود اسدپور افزود: براساس آمارهای مرکز ملی فضای مجازی، تعداد کانال‌های عمومی فارسی‌زبان تلگرام امروز از مرز ۵۵۵هزار کانال گذشته و مطالب منتشر شده در این کانال‌ها نیز رکورد انتشار یک میلیارد مطلب را شکسته و به عدد 1/ 1 میلیارد نزدیک شده است.

images-40-300x168.jpg


وی گفت: با توجه به اینکه کل صفحات سایت‌های فارسی‌زبان در اینترنت حدود 2/ 1 میلیارد تخمین زده می‌شود، می‌توان گفت از نظر شاخص تعداد مطالب منتشرشده، پیام‌رسان تلگرام به تنهایی و صرفا در کانال‌های عمومی آن از سال ۹۴ که امکان ایجاد کانال در تلگرام فراهم شده، قابلیت رقابت با تمام محتوای تولید شده در تمام سایت‌های فارسی‌زبان در طول سالیان اخیر را پیدا کرده است.

آماری از حساب کاربران تلگرام در ایران
به اعدادی که در ادامه ارائه می‌شود کمی دقت کنید: 555000 کانال عمومی به زبان فارسی، 1100.000.000 تعداد مطالب منتشر شده در کانال‌های فارسی تا مرداد سال جاری،40.000.000 حساب کاربری ایرانی در تلگرام، 1125 متوسط بازدید هر پیام در کانالهای مختلف و آماری دیگری که شما را شگفت زده خواهد کرد.

thm_387_6659505_490-181x300.jpg


پیام‌رسان تلگرام و پیشی گرفتن از سایت ها
اسدپور با اشاره به اینکه پیام‌رسان تلگرام براساس میزان انتشار روزانه ۲ تا ۳میلیون مطلب، تا آخر مهر ماه امسال از سایت‌ها نیز پیشی خواهد گرفت، تاکید کرد: در صورتی که حجم مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های دیگر نیز به آمار تلگرام اضافه شود، می‌توان گفت حجم تولید مطالب در طول یک سال این شبکه‌ها با کل مطالب تولید شده از ابتدای ایجاد وب فارسی تاکنون فراتر خواهد رفت.

index-18-300x147.jpg


این پیام رسان در کنار تمامی مزایایی که برای سهولت در ارتباطات به وجود آورده است پشت پرده‌هایی از جمله کانال‌های ضد امنیت ملی، ضد دین، ضد خانواده و امثال اینها دارد، البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که تهدیدات فرهنگی این پیام رسان که به راحتی و بدون نظارت جدی در اختیار همه اقشار قرار گرفته است همواره مورد تاکید و دغدغه کارشناسان فضای مجازی بوده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا