رندرینگ

شروع موضوع توسط wiki5435 ‏19 اکتبر 2012 در انجمن برنامه 3DStudio MAX

کلمات کلیدی:
  1. wiki5435

    wiki5435 New Member

    ارسال‌ها:
    23
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام به دوستان. راستش من میخواستم بدونم که عوامل موثر بر سرعت رندرینگ چیا هستن خوشحال میشم اگه کسی راهنماییم کنه
     
    نوشته شده توسط wiki5435 در ‏19 اکتبر 2012
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  2. Barnara

    Barnara کاربر متخصص 3ds max

    ارسال‌ها:
    900
    تشکر شده:
    1,304
    امتیاز دستاورد:
    93
    همه چی
    مهمترینش و واضح ترینش قدرت سیستمه، بعدش Displacement ها و Reflection & Refration ها، ابعاد رندر و کیفیتی که خودت برای نور ها و سایه ها و نویز ها مشخص میکنی و چیزای دیگه
     
    نوشته شده توسط Barnara در ‏19 اکتبر 2012
    مهدی روحانی و kami_re62 از این پست تشکر کرده اند.
  3. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,465
    امتیاز دستاورد:
    113
    برای اینکه دقیق بهمی چه تنظیماتی خوبه ( البته تو کارهای مختلف فرق داره ) بهتره آموزش های مختلف رو ببینی مثلا سایت evermotion.org
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏20 اکتبر 2012
    مهدی روحانی از این پست تشکر کرده است.
  4. wiki5435

    wiki5435 New Member

    ارسال‌ها:
    23
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    میدونم میخوام بدونم چه چیزی تو سیستم تاثیر زیادتری بر سرعت میزاره
     
    نوشته شده توسط wiki5435 در ‏20 اکتبر 2012
  5. Barnara

    Barnara کاربر متخصص 3ds max

    ارسال‌ها:
    900
    تشکر شده:
    1,304
    امتیاز دستاورد:
    93
    خب گفتم که، از مورد دوم به بعد بیشترین تاثیر رو دارن.( البته روی کم کردن سرعت)
    اگر منظورت اینه که چیکار کنی که سرعت رندرت بیشتر بشه چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری، بحثش جداست.
     
    نوشته شده توسط Barnara در ‏20 اکتبر 2012
  6. wiki5435

    wiki5435 New Member

    ارسال‌ها:
    23
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    خب منم منظورم دقیقا همینه
     
    نوشته شده توسط wiki5435 در ‏28 اکتبر 2012
  7. nabiloo

    nabiloo Member

    ارسال‌ها:
    56
    تشکر شده:
    42
    امتیاز دستاورد:
    18
    دوست عزیز
    پیرو فرمایشات دوستان، سعی کن مدل هات low poly باشن یا حداقل optimize کن مدل هاتو.از متریال هایی که نیاز به محاسبه انعکاس دارن زیاد استفاده نکن یا اینکه روش سادش رو به کار بگیر.تو mental ray گزینه های FG وGlobal illumination رو غیر فعال کن و در تنظیمات متریال و سایه و این مورد ها تعداد sample هارو پایین بیار. بیشتر حالت آزمایش و خطا داره این موضوع! باید زیاد با رندرر ها کار کنی تا تنظیماتشون به دستت بیاد.
    یه مورد دیگه هم که فراموش کردم بگم، در mental ray گزینه های reuse می تونن کمی تاثیر گذار باشن اما کیفیت رندر پایین میاد.
     
    نوشته شده توسط nabiloo در ‏29 اکتبر 2012
  8. Barnara

    Barnara کاربر متخصص 3ds max

    ارسال‌ها:
    900
    تشکر شده:
    1,304
    امتیاز دستاورد:
    93
    البته باید ذاکر بشم که تعداد Polygon ها توی رندر تاثیر خاصی نداره، میتونید امتحان کنید. فقط حرکت توی viewport رو سخت میکنه.
     
    نوشته شده توسط Barnara در ‏30 اکتبر 2012
    aroen از این پست تشکر کرده است.
  9. wiki5435

    wiki5435 New Member

    ارسال‌ها:
    23
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    ای بابا:mad:
    من میگم چه چیزی تو کامپیوتر سرعت رندر رو بیشتر میکنه و تاثیر بیشتری میزاره مثلا کارت گرافیک تاثیر داره یا رم یا ....:-?
     
    نوشته شده توسط wiki5435 در ‏9 نوامبر 2012
  10. bubo3d

    bubo3d کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,189
    تشکر شده:
    2,916
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    از اون اول بخونید پست ها رو ، خیلی جالبه،

    دوست عزیز cpu و gpu که هر کدوم بسته به موتوری هست که داری استفاده میکنی که فعلا همون cpu و موتور های همین سیستم هستن که بیشتر استفاده میشن. ولا غیر.

    شما اگه یه سری به رندر فارم ها هم بندازید میبیند یه رم ساده با یه گرافیک معمولی ولی تعداد cpu بالا تشکیل شدن، gpu چون بسته به کارت گرافیک نه هنوز اون قدر رسوخ کرده بین همه نه رندر فارم هایی به این شکل تولید شده که بر پایه ی کارت گرافیک و gpu باشن.

    حق یارت
     
    نوشته شده توسط bubo3d در ‏9 نوامبر 2012

به اشتراک بگذارید