رعایت مواردی در مسیریابی برای گردش راحتتر در سایت

karensitedesign

New Member
صرفه جویی در فضا با پنهان کردن نوار جستجو
احتمالا نوار مسیریابی بالای سایتتون خیلی زود پر بشه، به خصوص اگه تعداد صفحات سایتتون زیاد باشه. برای نشون دادن نوار جستجوی سایتتون، فقط یه آیکون ذره بین بذارید که نشونه سرچ باشه. اگه سایتتون محتوای زیادی نداشته باشه دیگه کاربرها نیازی به سرچ ندارند و همون علامت ذره بین نشونه خوبی برای نوار جستجوئه.

برای سایتهایی که اسکرولینگ نامحدود یا طولانی دارند از مسیریابی ثابت استفاده کنید
از زمانی که وبگردی با موبایل و سایتهای شبکه های اجتماعی روی کار اومدند، اسکرولینگ طولانی و سایتهای تک صفحه ای رواج پیدا کردند
یکی از کارهای ساده ای که برای حل مشکل مسیر یابی ضعیف میشه انجام داد استفاده از مسیریابی ثابته. یعنی یه فهرست یا نواری که با اسکرول کردن روی صفحه ثابت میمونه و معمولا در بالا یا پایین نمایشگر قرار داره. اینطوری کاربرها میتونن روی سایت کنترل کافی داشته باشند و راحتتر سایت رو بگردند.
از آیکون "برگشت به بالای صفحه" استفاده کنید که دائم روی صفحه باشه. چون قراره اینها همیشه روی صفحه حضور داشته باشند سعی کنید تا جایی که میشه فهرست مسیر یابی کوچیکش کنید.

برای جلب توجه از انیمیشن استفاده کنید
فهرستهای پنهان مثل فهرستهای کشویی و همبرگری باعث صرفه جویی تو فضا میشن بدون اینکه گزینه های در اختیار کاربر رو محدود کنند. میتونید با یه انیمیشن هوشمندانه کارایی و اثرگذاری این فهرستها رو افزایش بدید.
ممکنه وقتی طراحی مینیمالیستی اتخاذ میشه، مسیریابی از یاد بره. میتونید با یه اسلاید به یاد کاربرها بندازید که اگه خواستند میتونن از این طریق به صفحات اصلی سایت سربزنند
انتخاب یه انیمیشن آروم میتونه حتی هویت و حال و هوای برند رو تقویت کنه. در کل اگه میخواهید کارایی سایتتونو با کمترین کلمات بالا ببرید از انیمیشن استفاده کنید. بعضی سایتها برای اینکه قابل کلیک بودن آیکون فهرست همبرگری رو نشون بدن، وقتی ماوس روی آیکون قرار میگیره، سه خط افقی به صورت سه تا اسلش درمیان و وقتی هم که کاربر روش کلیک میکنه، آیکون به شکل ضربدر میشه که فعال بودنش رو نشون بده.
استفاده از انیمیشن به خصوص برای سایتهای موبایل که فضای نمایشگر همیشه کوچیکه خیلی به درد میخوره. بعد از باز شدن سایت اولین اولویت باید مسیریابی باشه، یعنی سایت که باز شد مسیریابی باز و دیده بشه، و بعد بطور خودکار به یه گوشه یا یه کناری جمع بشه. با یه انیمیشن جذاب به کاربرها نشون بدید اگه لازمش داشتند کجا رو باید کلیک کنند.

اجازه بدید مقدار محتوا سایت نوع فهرست مسیریابی رو تعیین کنه
نمیشه برای همه سایتها یه مدل فهرست مسیریابی تجویز کرد. شما هم برای سایتتون دنباله روی سایتهای دیگه نباشید
سایتهایی که محتوای کمی دارند و تعداد صفحاتشون نهایتا به 6 تا میرسه میتونن یه نوار مسیریابی داشته باشند . پنهان کردن فهرست هم میتونه به ذخیره فضای سایت کمک کنه.
اما سایتهایی که محتوای زیادی دارند، مثل سایتهای فروشگاهی، دیگه نمیتونن همه رو یکجا نمایش بدن و باید از مگامنو استفاده کنند. به این ترتیب با اینکه گزینه ها برای کاربر قابل رؤیت اند اما تا وقتی که کاربر روی فهرست کلیک نکرده پنهان میمونند و کاربر گیج نمیشه و گزینه هایی که نیاز نداره نمایش داده نمیشن.
سایتهای بزرگ یه انتخاب دیگه هم میتونن داشته باشن و اون استفاده از فهرستهای فروریختنی عمودیه. فهرستهای عمودی میتونن گزینه های بیشتری رو در فضای کمتری نمایش بدن و برای حفظ فضای سایت، هر وقت نیازی بهشون نباشه به یه طرف جمع میشن
نکات مسیر یابی وب سایت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا