راهنمای ساخت لینک برای بهینه سازی وب سایت (قسمت هفتم)

seo-bachlink--gif-1394-09-29.gif


راهنمای ساخت لینک برای بهینه سازی وب سایت (قسمت هفتم)

در این مقاله قصد داریم به ادامه مبحث بک لینک و تاثیر انها در بهینه سازی سایت یا همان سئو بپردازیم. این مقاله در مورد این سوال که چه بک لینک هایی برای شما نیاز است تا پس از طراحی سایت رتبه ی شما را در موتورهای جستجو ارتقا دهد، بحث میکند. تا بتواند بیشترین تاثیر را در بهینه سازی و افزایش رتبه یسایت شما داشته باشد. باما همراه باشید...
همان طور که در قسمت گذشته ی آموزش سئو گفته شد استراتژی هایی را بایستی برای برقراری کمپین های دریافت بک لینک بکار بگیریم. در همین راستا ما نیازمند این موضوع هستیم که چه بکلینک هایی را باید دریافت کنیم؟

در این مورد ما 4 نوع لینک را شناسایی کرده ایم:

1 – لینک هایی که به صفحه ی اصلی یا homePage فرود می آیند
2- لینک های عمیق تر یعنی صفحات داخلی تر سایت لینک هایی از قبیل دسته بندی محصولات و یا خدمات
3 – لینک هایی که شامل نام کمپانی و یا برند شما هستند.
4 – لینک هایی که شامل کلمات کلیدی سایت شما هستد.

علاوه بر این لینک ها میتوانند ترکیبی از موارد بالا را شامل بشوند. مانند لینکی با کلمات کلیدی سایت شما که به صفحه ی محصولات شما فرود آمده است. دریافتن این اصل که چه وع لینکی برای شما مناسب است باید با توجه جزئیات لینک ها و آنالیز آنها صورت بگیرد و در مجموع بستگی زیادی به جزئیات لینک از قبیل کلمه ی کلیدیو جایگاه فرود آنها در سایت نسبت به رقبای شما دارد. تا بتوانید در رتبه ی مطلوب خود در موتور های جستجو جای بگیرید.بعنوان مثال اگر رقبای شما با کلمه ی کلیدی شما توانسته باشند گوی سبقت را از شما بربایند شما باید با توجه به عملکرد رقبای خود تصمیم گیری کنید که چه استراتژی ای برای کیفیت و جزئیات لینک خود بکار بگیرید.
شما میتوانید با استفاده از سایت زیر به آنالیز بک لینک های حال حاضر سایت خود بپردازید
Open Site Explorer
این سایت به شما نشان میدهد چه فرصت هایی برای بهبود و ارتقاء سایت خود دارید. به عنوان مثال این سایت به شما نشان خواهد داد اگر کلمه ی کلیدی داشته باشید و برای آن لینکی را در نظر نگرفته باشید.
backlinks.png

اهداف لینک خود را بیابید

مهمترین اقدامی که در این زمینه باید انجام دهید شناخت افرادی هست که با آنها قرار است ارتباط برقرار کنید و همپنین باید از جذاب بودن محتوای سایت خود رای آنان مطمئن شوید. اگر شما بخواهید همه اقشار مردم را با ترفندی به سایت خود هدایت کنید بعد اینکه متوجه شوند محتوای شما جذابیت برای آنان نداشته بسرعت سایت شما را ترک کرده و نتیجه ی بسیار نا مطلوبی را برای سئو ی سایت شما باقی میگذارند.
منطقی ترین کار این است قبل از اقدام کاری به نتیجه ی آن بیاندیشید. بعنوان مثال اگر میخواهید محتوایی در سایت خود ایحاد کنید و به آن لینک بدهید بطور صادقانه از خود سوال کنید که این محتوا چه جذابیتی و برای چه کسانی دارد. ایجاد لینک ها نیازمند تلاش و تلاش کمی هستند اما محتوای جذابی را بایستی پوشش بدهند تا در صورت بازدید آن در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

منبع: sorooshpardaz.com | سئو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

 

جدیدترین ارسال ها

بالا