راهنمای جامع مراحل ترجمه مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

ترجمه مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

برای ترجمه مدرک دانشگاه غیرانتفاهی از کجا شروع کنیم؟ همانگونه که می دانید، دانشگاه‌های غیر انتفاعی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عمل می‌کنند و طبق مجوز قوه قضائیه تمامی مدارکی که این دانشگاه صادر می‌کند در دارالترجمه‌ رسمی تات قابل ترجمه هستند. در حال حاضر این دانشگاه‌ها با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شدند و هر ساله تعداد جدیدی به فارغ التحصیلان آن اضافه می‌شود. اگر در یکی از مراکز آموزش عالی زیر نظر این دانشگاه تحصیل کردید و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور یا ترجمه مدرک خود را دارید این مطلب برای شما آماده شده تا آخر آن را دنبال کنید.

ملاک اصلی دانشگاه‌های خارجی برای پذیرش دانشجو چیست؟

دانشگاه‌های معتبر خارجی برای پذیرش دانشجو به رتبه و سطح علمی دانشگاه اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. دانشگاه‌های دولتی بیشترین اعتبار را در خارج از کشور دارند و افرادی که در مقاطع مختلف این مراکز تحصیل کردند بیشترین شانس را برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های معتبر خارجی دارند.

اگر شما رزومه قابل قبول و معدل بالایی داشته باشید شانس اینکه با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی پذیرش دانشگاه‌های خارجی را بگیرید بسیار زیاد است. قوانین داخلی دانشگاه‌ها و کشورها در قبال پذیرش دانشجوی خارجی متفاوت است و بسیاری دانشگاه‌ها مدارک دانشگاه‌های غیرانتفاعی را هم مورد پذیرش قرار می‌دهند.

قبل از ترجمه مدرک دانشگاه غیرانتفاعی یا اقدام به مهاجرت تحصیلی لازم است قوانین داخلی کشورهای مختلف و دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهید و برای ادامه تحصیل در مراکزی اقدام کنید که مدرک دانشگاهی شما را می‌پذیرند.



اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی چقدر بوده و آیا ادامه تحصیل با آن امکان پذیر است؟

وزارت علوم
مدرک این دانشگاه را معتبر دانسته و از نظر اعتبار آن را با دانشگاه سراسری و سایر مراکز آموزش عالی زیر نظر خود برابر می‌داند. فارغ التحصیلان دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند در مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد و دکترا) در دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پیام نور داخل کشور تحصیل کرده یا در صورت تمایل در دانشگاه‌های بین المللی خارجی ادامه تحصیل دهند.

به این ترتیب فارغ التحصیلان دانشگاه‌ غیر انتفاعی برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور هیچ مشکلی نخواهند داشت.

این مدرک برای اشتغال در داخل و خارج از کشور هم قابل ارائه است، چیزی که برای کارفرما بیش از هر چیز اهمیت دارد تخصص شماست امروزه تعصب مدرک گرایی در سراسر جهان کم شده و ملاک جذب نیرو تخصص و مهارت خواهد بود. برای موفقیت در بازار کار هنگام تحصیل خوب است نسبت به کسب تجربه و کارآموزی اقدام کنید تا در محیط کار به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

فارغ التحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی چه مراحلی دارد؟

مدرک موقت دانشگاه غیر انتفاعی قابل ترجمه رسمی نبوده و اگر می‌خواهید مدارک خود را برای پذیرش دانشگاه‌های خارجی ارسال کنید قبل از هرچیزی باید فارغ التحصیل شده مدرک نهایی را دریافت کنید. دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی پس از اخذ پذیرش این دانشگاه و پشت سرگذاشتن کلیه واحدهای تحصیلی رشته خود فارغ التحصیل شناخته شده و می‌توانند مدرک تحصیلی دریافت کنند.

برای ترجمه رسمی در اختیار داشتن اصل مدرک الزامی است و باید آن را به صورت حضوری یا غیر حضوری به دارالترجمه آنلاین ارائه دهید. هر دانشگاه مراحل فارغ التحصیلی خاص خود را دارد، شما پس از اتمام تحصیل باید به سایت دانشگاه خود سر زده و از مراحل فارغ التحصیلی مطلع شوید. برای سایر دانشگاه همین فرایند است و دانشجویان دانشگاه آزاد هم می بایست برای ترجمه مدرک دانشگاه آزاد باید حتما تاییدیه مدرک خود را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کنند.

مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر است که در دانشگاه‌های مختلف به صورت حضوری یا غیرحضوری انجام می‌شود:

برای آشنایی با مراحل فارغ التحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی و همچنین چگونگی دریافت تاییدیه تحصیلی از این دانشگاه و ترجمه مدرک آن به لینک زیر سر بزنید.

منبع: ترجمه مدرک دانشگاه غیرانتفاعی ؛ شرایط، مراحل و هزینه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا