راهنمای جامع ترجمه مدرک علمی کاربردی

کلیه مدارکی که دانشگاه علمی کاربردی به فارغ التحصیلان خود ارائه می‌دهد قابل ترجمه هستند و از طریق ترجمه مدرک علمی کاربردی می‌توان برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های خارجی، گرفتن اقامت و مشغول کار شدن در شرکت‌های معتبر بین المللی اقدام کرد. این دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور فعالیت کرده و نحوه ارائه دروس، برگزاری امتحانات و واحدهای درسی در آن با سایر دانشگاه‌های کشور مشابه است.

مدرک تحصیلی این دانشگاه را می‌توان به زبان انگلیسی، فرانسه، روسی یا هر زبان دیگری که متقاضی بخواهد برگرداند. ترجمه مدارک علمی کاربردی در هر مقطع تحصیلی شرایط خاص خود را دارد که در این مطلب دارالترجمه تات آن را بررسی می‌کنیم.

اعتبار مدرک علمی کاربردی چقدر است و کجا می‌توان از آن استفاده کرد؟

وقتی فردی تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل یا کار به خارج از کشور مهاجرت کند اعتبار مدرک تحصیلی او اهمیت زیادی پیدا می‌کند. قطعا اعتبار مدرک این دانشگاه از سرتیفیکیت‌های غیر رسمی بسیار بیشتری است و ترجمه آن در افزایش امتیاز فرد برای دریافت ویزا و اجازه اقامت کشورهای خارجی تاثیرگذار است.

اعتبار مدرک افرادی که بدون کنکور وارد این دانشگاه شدند از سوی برخی کشورها مورد تایید نیست اما این مدارک هم قابل ترجمه بوده و می‌توان به آن‌ها استناد کرد. برخی از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکا به دلیل شرایط نظام آموزشی خود ترجمه مدرک علمی کاربردی را هم می‌پذیرند و اجازه کار در بعضی کشورها به دارندگان این مدرک داده می‌شود.

برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، ترجمه رسمی مدرک دانشگاه علمی کابردی دارای اعتبار کافی می باشد.

در کشورهای آلمان و استرالیا به دلیل آنکه نظام آموزشی مشابه دانشگاه علمی کاربردی دارند مدرک این دانشگاه راحت‌تر پذیرفته می‌شود. دانشگاه علمی کاربردی تنها در مقطع کاردانی بدون کنکور، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته با کنکور دانشجو جذب کرده و مدرک می‌دهد. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به دو صورت شرکت در آزمون سراسری و بدون کنکور امکان پذیر شده تا همه بتوانند در رشته دلخواه خود ادامه تحصیل دهند. مسئولین این دانشگاه اعلام کردند به زودی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هم دانشجو پذیرش خواهد کرد به این افراد مدرکی با عنوان دکتری خبرگی یا DBA اعطا خواهد شد.

بسیاری افرادی که قصد ادامه تحصیل و زندگی در خارج از کشور را دارند دغدغه این را دارند که آیا تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای آن‌ها انتخاب خوبی است یا خیر. مدرکی که این دانشگاه ارائه می‌کند معتبر است و از آنجا که فرصت تحصیل در نیمسال دوم را هم برای داوطلبان فراهم آورده انتخاب آن می‌تواند به تسریع پرونده بسیاری افراد کمک کند.

ترجمه مدرک کاردانی دانشگاه علمی کاربردی به چه صورت انجام می‌شود؟

دانش آموختگان مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی برای تحویل مدرک تحصیلی باید با به همراه داشتن مدارک زیر به واحد استانی خود مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحویل گرفتن مدرک تحصیلی عبارتند از:

  • اصل گواهینامه موقت مدرک تحصیلی
  • اصل و کپی تصویر مدرک مقطع قبل
  • یک قطعه عکس ۴*۳ پرسنلی با زمینه سفید
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
افرادی که به مدرک تحصیلی خود به صورت فوری و خارج از نوبت نیاز دارند باید مستندات مربوط به دریافت پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور، دریافت اقامت دائم سایر کشورها یا تغییر وضعیت استخدامی یا فارغ التحصیلی مقاطع بالاتر را ارائه کنند.

برای دریافت مدرک دانشگاه علمی کاربردی باید مراحلی طی شود آگاهی کامل از این مراحل می تواند به تسریع در دریافت این مدرک مفید باشد.

دریافت گواهینامه موقت از طریق مرکز آموزشی امکان پذیر است اما قابل ترجمه نبوده و نمی‌توان به آن استناد کرد. صدور تاییدیه تحصیلی دانشگاه برای سایر مراکز آموزش عالی و نهادها توسط واحدهای استانی انجام می‌شوداز سال ۱۳۹۰ به بعدهم سوابق تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی در سامانه وزارت علوم قابل مشاهده خواهد بود. برای اینکه افراد با سرعت بیشتر و راحت‌تر بتوانند تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند می‌توانند به سایت edu.uast.ac.ir مراجع کرده و استعلام الکترونیک مدارک خود را انجام دهند.

مدرک تحصیلی فرد صرفا به شخص دانش آموخته یا وکیل قانونی او که وکالت نامه محضری با قید مورد وکالت در دست دارد تحویل داده خواهد شد. بدون انجام تسویه حساب وام صندوق رفاه دانشجویان و انجام تعهدات خدمتی دانشنامه فرد تحویل داده نخواهد شد.

ترجمه مدرک تحصیلی باید به شکل دقیق انجام شده و تمامی عبارات درج شده در آن با امانت‌داری برگردانده شود، مترجم مجاز نیست حتی یک کلمه به متن اصل مدرک اضافه یا کم کند. مدارک پس از ترجمه رسمی قابل ارائه به وزارت دادگستری و امور خارجه برای دریافت مهر تایید هستند.

مدرک ترجمه شده که در سربرگ قوه قضائیه درج شده و توسط مترجم رسمی مهر شده دارای اعتبار رسمی است و حتی می‌توان علاوه بر محل کار و دانشگاه مقصد در محاکم قضائی و ادارات دولتی کشورهای دیگر هم به آن استناد کرد.



برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ترجمه مدراک دانشگاه علمیکاربردی در تمامی مقاطع تحصیلی میتوانید به لینک زیر سر بزنید.

منبع: نحوه ترجمه مدرک دانشگاه علمی کاربردی ؛ بررسی شرایط و هزینه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا