راز موفقیت فروشگاه های بزرگ آنلاین (ebay)

virtu

New Member

راز موفقیت فروشگاه های بزرگ آنلاین

ای بی (ebay)

سایت ebay دومین فروشگاه برتر جهان می‌باشد که توسط شخصی ایرانی (پیر امیدیار) تاسیس شده است. داستان شروع ebay بدین صورت می باشد که همسر پیر در کار بازاریابی برای جعبه‌های شکلاتی به نام PEZ بود و از پیر درخواست کرد که برایش یک وبسایت طراحی کند تا بتواند اطلاعات این محصولات را برروی اینترنت به نمایش گذاشته و آن ها را به فروش برساند. این جعبه‌های شکلات برای افراد کلکسیونری جذاب بود که به شخصیت هایی که عکسشان روی این جعبه‌ها کشیده میشد علاقه داشتند، در نتیجه امکان داشت که این افراد بخواهند بر سر خرید یک جعبه ی شکلات با هم رقابت کنند. به همین دلیل موضوع حراجی مطرح شد که در آن برای خرید هر کدام از این جعبه‌ها مشتریان می‌توانستند پیشنهادی بدهند و هر کسی که بهترین پیشنهاد را میداد برنده ی آن جعبه میشد و در ازای پرداخت مبلغ پیشنهادی اش صاحب آن می‌گردید.

پیر به تدریج با دریافت حق مبادله در این بازار اینترنتی که به سرعت در حال رشد بود درآمد کسب می‌کرد. وی در ابتدا با این کار به صورت یک کار پاره وقت برخورد کرد اما زمانی که درآمد ماهیانه اش از این سایت به مبلغ ۱۰ هزار دلار رسید کار اصلیش را رها کرد تا بتواند به صورت تمام وقت بر روی ebay کار کند.

حجم مبادلات انجام شده توسط وب سایت ebay در سال 2015 بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار بوده‌ که از این مقدار حدود ۱۰ درصد آن سهم خود ebay به عنوان سود بوده ‌است.

از دیگر دلایل موفقت ebay وجود سیستم‌های اعتبارسنجی مشتریان و همچنین راه اندازی و بکارگیری سیستم پرداخت امن اینترنتی و سریع PayPal می باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا