راز موفقیت فروشگاه های بزرگ آنلاین (آمازون)

virtu

New Member
راز موفقیت فروشگاه های بزرگ آنلاین

آمازون

این شرکت بزرگ که کار خود را با فروش کتاب به صورت اینترنتی آغازکرد، هم اکنون به عنوان بزرگترین فروشگاه خرده فروشی جهان شناخته شده و محصولات دیگری مثل لباس،کفش، لوازم الکترونیک و ... را از طریق اینترنت به خریداران عرضه می کند.

شاید هر یک از فروشگاههای اینترنتی موفق استراتژی خاصی را برای پیشرفت کار خود در نظر بگیرند. اما جالب است بدانید شرکت آمازون که اکنون در صدر موفقیت قرار دارد بسیار موشکافانه و دقیق عمل کرده است و این نشان میدهد مغزهای متفکر زیادی در پس استراتژی و برنامه ریزی سازمانی آمازون قرار دارند.

یکی از خلاقانه ترین روش هایی که آمازون دنبال کرد و بسیار موفق بود، نظریه "توجه به روحیه و علاقه مشتریان" بود. هم اکنون آمازون این روش را ادامه داده و به تقاضای مشتریان خود احترام خاصی می گذارد.

و اما این استراتژی بسیار جالب و هوشمندانه آمازون برای پاسخگویی به تقاضاهای مشتریان از سراسر دنیا چه بود؟

آمازون با به کارگیری نیروهای خبره و توانمند در زمینه برنامه نویسی، مدیریت و روانشناسی در بالاترین سطح سازمانی خود توانست چارت سازمانی شرکت غول پیکر خود را به زیبایی مدیریت کند. به طوری که مهندسان با طراحی یکی از بزرگترین پایگاه داده های جهان، تقاضاهای مشتریان را ثبت کردند. سپس روان شناسان با طبقه بندی نیازهای مشتریان آنها را در اختیار مدیران ارشد سازمان قرار دادند. این شد که اگر یک مشتری در طول یک سال به طور مثال 10 کتاب را از فروشگاه آمازون خریداری می کرد این بار بر اساس دید هوشمندانه روانشناسی، یازدهمین کتاب را خود آمازون به مشتری پیشنهاد می داد و در نود درصد مواقع نظر مشتری جهت خرید آن کتاب مثبت بود و این راز موفقیت و جهانی شدن شرکت بزرگ آمازون بود.
 

atoosa20

Banned
دی جی کالا هم تقریبا داره از همین رویه استفاده میکنه برای جذب مشتری و فروش من که خودم تا الان 4 بار از دی جی کالا خرید کردم و هر 4 بار هم محصولاتی رو خریدم که در پیشنهاد شگفت انگیز روزانه دارای تخفیف بودن و خرید اونا برام به صرفه بود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا