دوستان بخوام انمیشین رو یاد بگیرم باید از کجا شروع کنم

atenaone

Active Member
دوستان من هیچ اطلاعاتی در مورد انمیشین ندارم ولی بهش علاقه دارم می تونم از اساتید و استادان عزیز انمیشین درخواست کنم در این انجمن

عالی و مفید به منم یاد بدن
 

Matin.B

Member
دوست عزیزم ........ اولن انیمیشن 2 دسته هست دو بعدی یا سه بعدی
دوبعدی نرم افزار های خوبی داره : Flash . Toonboom . Anime studio و........
سه بعدی شامل : 3D max . maya . blender . softimage . Zbrush . Cinema 4D و.....
کدوم دسته رو میخواهید ؟
 

atenaone

Active Member
داداش متین تو رو خدا عکستو عوض کن من ترسیدم ببخشیدا

داداش من سه بعدی رو می خوام یاد بگیرم کدوم یک از نرم افزار ها رو صلاح می دونین
 

amir-cg

Active Member
لطفا حرفای این آقا رو گوش ندید....اولین بحث علاقه هست..شما باید بدونید که آیا استعداد و علاقه دارید یا نه؟؟؟؟حالا چطوری؟؟؟؟برید نرم افزار pivot animator رو دانلود کنید...یه نرم افزار ساده ی ساخت انیمیشنه.....یه انیمیشن کوچولو باهشا بسازید ببینید میتونید یه همهچین کارایی رو انجام بدید یا نه.....
----------------
حالا باید یه چیزایی از مراحل ساخت انیمیشن بدونید....
1-کانسپت : طراحی اولیه
2-مدلینگ : مدل سازی در نرم افزار سه بعدی
3-تکسچرینگ : بافت دادن به آبجکت مدل شده
4-ریگینگ : استخوان بندی کاراکتر
5-انیمیت : متحرک کردن کاراکتربا استفاده از کنترلر های ریگ
6-نور پردازی : قرار دادن نور در جای جای صحنه و تنظیمات آن
7-جلوه های ویژه : جلوه های دینامیکی مثلا آتش ، آتش بازی ، آب و غیره
8-رندر - پردازش برای تصویر گرفتن از فریم به فریم صحنه انیمیت شده
9-کامپوزیت و پست پروداکشن : ====== کامپوزیت : قرار دادن جلوه های ویژه دو بعدی ======== پست پروداکشن : تصحیح نور و رنگ
--------------------------
بعد باید بفهمید که چه مراحلی رو بهتر انجام میدید و کدوم نرم افزار مراحل درخواستی شما رو به نحو احسند انجام میده...
الآن نمی خوام بگم که کدوم نرم افزار بهتره چون دعوا میفته....
---------------------------
من یه سری از لیست نرم افزار های انیمیشن سازی سه بعدی رو واستون میدم...
----------------
1=3DMAX
2=MAYA
3=Cinema 4D
4=Zbrush
5=Mudbox
6=Motion Builder
7=Soft Image
-----------------
به حرات میتونم بگم اینا بهترینن....
---------------
ولی یه چیزی رو باید بدونید...شگاه میخواید به خاطر پول اینکار رو یاد بگیرید ، بدونید سخت در اشتباهید....
 

Mr.Saraei

Member
درود

دوست بزرگوار ممنون میشم بفرمایید برای هریک از مراحل زیر از چه نرم افزارهایی و پلاگین هایی استفاده می کنین؟

1-کانسپت : طراحی اولیه
2-مدلینگ : مدل سازی در نرم افزار سه بعدی
3-تکسچرینگ : بافت دادن به آبجکت مدل شده
4-ریگینگ : استخوان بندی کاراکتر
5-انیمیت : متحرک کردن کاراکتربا استفاده از کنترلر های ریگ
6-نور پردازی : قرار دادن نور در جای جای صحنه و تنظیمات آن
7-جلوه های ویژه : جلوه های دینامیکی مثلا آتش ، آتش بازی ، آب و غیره
8-رندر - پردازش برای تصویر گرفتن از فریم به فریم صحنه انیمیت شده
9-کامپوزیت و پست پروداکشن : ====== کامپوزیت : قرار دادن جلوه های ویژه دو بعدی ======== پست پروداکشن : تصحیح نور و رنگ

سپاسگزارم
 

amir-cg

Active Member
درود

دوست بزرگوار ممنون میشم بفرمایید برای هریک از مراحل زیر از چه نرم افزارهایی و پلاگین هایی استفاده می کنین؟



سپاسگزارم
درود....
اول یه چیزی هم بکم بهتون....شاید گفتنش درست نباشه اما از پلاگین استفاده نکنید....
----------------
حالا میریم سراغ بحثمون....
-------------
کانسپت = نرم افزار هایی نظیر فتوشاپ ، ایلوستریتور ، کورل و ....
مدلینگ = از خود همان نرم افزار سه بعدی مثل تری دی مکس ، مایا و ......
تکسچرینگ = باز هم در نرم افزار سه بعدی
از این به بعد میتوان مدل های ساخته شده را وارد یک نرم افزار دیگر کنیم تا کار با آن ها راحت تر باشد...اما میل خودتان است...
ریگینگ = باز هم در یک نرم افزار سه بعدی
انیمیت = مایا ، تری دی مکس ، سینما و .....
نورپردازی = باز هم در نرم افزار
جلوه های ویژه = من مایا و مکس رو پیشنهاد میدم....
رندر = نرم افزارهایی نظیر کی شات ، و در همان نرم افزار سه بعدی
کامپوزیت و پست پروداکشن = افتر افکت ، اتودسک کامپوزیت ، مچ مور و ......
-------------------
منظورم هم از اون حرف این بود که شما مثلا میتونید یک کاراکتر رو در نرم افزار مکس بسازید و برای انیمیت و ریگ ، وارد مایا کنید...این حرف رو فرضی گفتم...حالا به عهده ی خودتونه....
----------------
اول از همه باید نرم افزارتون رو انتخاب کنید....من نمیخوام اینو بگم چون دعوا میفته.....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا