افزونه 1 دعاوی هنری چیست

yasnalaw

New Member
ایجاد اثر هنری و ادبی نیازمند صرف وقت و هزینه های فراوان مادی بوده و به علاوه این کار نیازمند تحصیل سال ها تخصص می باشد.

پدید آورنده اثر هنری دارای حقوقی است که به حقوق آثار ادبی و هنری معروف می باشد و مطابق قانون برای پدیدآورندگان این آثار برقرار شده است و در آن اختیاراتی برای صاحب اثر پیش بینی گردیده است.

به طور مثال حق تکثیر اثر و یا انعقاد قراردادهای بهره برداری از اثر بین پدید آورنده و سایر اشخاص مصادقی از این موضوع می باشد.

متاسفانه، به دلیل آنکه کشور ما در کنوانسیون ژنو مربوط به رعایت حقوق مولفین عضویتی ندارد، این تصور در بین عموم مردم وجود دارد که می توان از هر نوع اثر ادبی و هنری سوء استفاده نمود، این در حالی است که گذشته از وجه اخلاقی موضوع رعایت حقوق مولف، عدم عضویت ایران در این توافقنامه بین المللی موجب می گردد که عدم رعایت حقوق مولفین خارجی در ایران ضمانت اجرای خاصی نداشته باشد، ولیکن در مورد رعایت حقوق مولفین و صاحبان آثار هنری و فرهنگی، به موجب قانون رعایت حقوق مولفین و مصنفین الزاماتی وجود دارد.

اینکه چه آثاری مورد حمایت قانون می باشند و آیا صرف ایده، روش و نظریات و .. مورد حمایت قانون می باشد یا آنچه از این نظریات پدید می آید و همچنین اینکه آیا اثر اصیل مورد حمایت است یا اینکه کپی اثر هم مورد حمایت است ونیز حقوق پدیدآورنده شامل چه مواردی است و البته مدت حمایت و قابلیت انتقال به دیگری و حمایت از اثر در سایر کشور ها و حقوق مرتبط با اثر مانند حق نام و حمایت از نرم افزار های رایانه ای و حمایت دردنیای مجازی و اینترنت و … شامل تعریف حمایت از مولفین و مصنفین شده و همه و همه مورد ابتلای هنرمندان می باشد.

هنرمندان محترم به سبب اقتضائات شغلی که نیازمند عطوفت و آرامش و عدم گسست روانی می باشد، به تنهایی از حل این مشکلات ناتوان مانده اند وحوق ایشان در زمینه آثار هنری و ادبی مخدوش شده است.

احیای حقوق هنرمندان با توجه یه فنی و تخصصی و جدید بودن و همچنین وجود قوانین پراکنده و مبهم نیازمند وجود یک متخصص حقوقی بوده تا بتواند با تسلط بر قوانین و توان تفسیر قواعد و مقررات مبهم در صدد استیفای حقوق هنرمندان برآید.

گروه وکلای یسنا با بهره مندی از تخصص متخصصان این حوزه آمادگی رفع مشکلات هنرمندان را دارا می باشد

ضمنا جهت آشنایی بیش تر گوشه ای از مسائل مبتلابه و دعاوی مربوط به آن ارائه می گردد.

وکیل دعاوی خانواده : گروه وکلای یسنا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا