افزونه 1 درخواست راهنمایی برای ایجاد سایه ابر

morteza3

Member
با سلام به همه افترکارهای عزیز
تو مباحث افتر مسئله جایگزین کردن آسمان مسئله معروفی هست. اما وقتی مثلا آسمان خالی با ابرهای پرپشت و انبوه کومولوس پر میشه یه چیزی رو نباید نادیده گرفت. چیزی که تو نقاشیهای قرن 18 اروپا به وفور ازش استفاده میشد یعنی سایه های ابر بر روی کوهها ، دشتها و... . یک نما از فیلم بری لیندون رو برای نمونه میذارم که خب به شکل طبیعی فیلمبرداری شده:

Barry_Lyndon_(1975)_720p_(Melifilm)[00-52-06].JPG

حالا سوال من این هست که برای ایجاد یک سایه ابر رئال بر روی ویدئو باید چکار کرد؟ اون هم با در نظر گرفتن شکستگیهای کوهها ، انحنای نرم دشتها و... . من خودم روی یک ویدئو یک لایه adjustment ایجاد کردم و با ماسک قسمتهای مورد نظر رو تعیین کردم. بعد با اقکت level میزان نورهای میانی رو کاهش دادم و سر آخر به کمک تغییر پارامترهای فدر و opacity سایه ها (ماسکها) رو نرم کردم. نتیجه بد نشد. برای ایجاد حال و هوای کلی یک منظره ابری کاملا جواب میده. اما اگه بخوای ظریف کاری کنی اذیت میکنه. میخواستم ببینم دوستان راه حل بهتری به نظرشون میرسه؟ (مسئله ترک موشن رو فعلا نادیده میگیریم و نما رو کاملا ثابت در نظر میگیریم)
اگه دوستان راه حل پیشنهادی رو روی یک عکس اعمال کنن و به نمایش بذارن عالی میشه.
 
آخرین ویرایش:

morteza3

Member
با تشکر از دوستان عزیز
راه حل دیگه ای پیدا کردم که میشه به کمک اون با ظرافت تمام این جلوه رو در ویدئو اعمال کرد. اگه فرصت شد به طور کامل در قالب یک ویدئو ارائه میدم. :)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا