دانلود و راهنمای نصب Adobe Air 3.0 Installer & SDK روی Flash CS5.5

شروع موضوع توسط yaa110 ‏11 اکتبر 2011 در انجمن برنامه فلش Flash

کلمات کلیدی:
  1. yaa110

    yaa110 کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    206
    تشکر شده:
    503
    امتیاز دستاورد:
    16
    با توجه به محدودیت برخی کاربران ایرانی (مقیم کشور) برای دانلود نسخه جدید پلایر و بسته توسعه نرم افزاری Adobe Air 3.0، از این طریق امکان دانلود مستقیم فایل‌ها از روی سرور مرکز فلش فراهم شده است. همچنین راهنمای نصب SDK روی فلش CS5.5 در ادامه مطلب آمده است.

    لینک های دانلود

    راهنمای نصب روی Flash CS5.5

    1- ابتدا فایل مربوط به SDK را دانلود کنید.

    ۲- به آدرس C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Flash CS5.5 بروید و یک نسخه پشتیبان از فولدر AIR2.6 بسازید.

    ۳- برنامه فلش را ببندید و تمامی‌محتویات فایل مربوط به SDK را درون فولدر AIR2.6 کپی کنید. فایل‌های جدید را جایگزین فایل‌های قدیمی‌کنید.

    ۴- حالا به آدرس C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Flash CS5.5\AIR2.6\frameworks\libs\air بروید و فایل airglobal.swc را copy کنید.

    ۵- در ادامه به آدرس C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Flash CS5.5\Common\Configuration\ActionScript 3.0 بروید و یک فولدر جدید به نام AIR3.0 بسازید.

    ۶- فایل airglobal.swc را درون این فولدر جدید paste کنید.

    ۷- به آدرس C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Flash CS5.5\Common\Configuration\Players بروید و از روی فایل AdobeAIR2_6.xml یک کپی به نام AdobeAIR3_0.xml بسازید.

    ۸- فایل AdobeAIR3_0.xml را با یک Editor مثل notepad باز کنید و تغییرات زیر را به آن اعمال کنید.

    کد (Text):
    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
    <players>
      <player id="AdobeAIR3_0" version="13" asversion="3" minasversion="3">
        <name>AIR 3.0</name>
        <publishobject2 id="Air2_5" version="2.6" intversion="2.6"></publishobject2>
        <path platform="WIN">Air2_5.dll</path>
        <path platform="MAC">Air2_5.bundle</path>
        <playerDefinitionPath as2="$(UserConfig)/Classes/FP9;$(UserConfig)/Classes/FP8;$(UserConfig)/Classes/FP7" as3="$(AppConfig)/ActionScript 3.0/AIR3.0/airglobal.swc" />
        <!-- This item is used to indicate that some UI integrated within Flash should be enabled for this player.
    -->
        <feature name="multiScreenPublish" supported="false" />
        <feature name="mobileDebug" supported="true" />
        <feature name="apolloPublish" supported="true" />
        <feature name="apolloTestMovie" supported="force"/>
        <feature name="apolloDebugMovie" supported="true"/>
        <feature name="apolloPackaging" supported="true"/>
        <feature name="publish_localPlaybackSecurity" supported="false" />
        <feature name="publish_hardwareAcceleration"     supported="true" />
        <feature name="useDefineFont4ForDeviceText"          supported="true" />
        <feature name="useDefineFont4ForEmbeddedFonts"       supported="true" />
        <feature name="textLayoutFramework"       supported="true" />
        <encodingPresets>
            <preset uuid="0c95a8ba-8b71-44d5-b269-8fd1cf89a6ed"  name="F4V - Same As Source (Flash 9.2 and Higher)" ext="f4v" default="true"/>
        </encodingPresets>
      </player>
    </players>
    9- این فایل را ذخیره کنید و ببندید

    ۱۰- فایل AiriPhone.xml را برای اختصاص Air 3.0 به دستگاه‌های iPhone باز کنید.

    ۱۱- تغییرات زیر را در این فایل اعمال کنید.

    کد (Text):
    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
    <players>
      <player id="PFI1_0" version="13" asversion="3" minasversion="3">
        <name>AIR for iOS</name>
        <publishobject2 id="Air2_5" version="3.0" intversion="3.0"></publishobject2>
        <path platform="WIN">Air2_5.dll</path>
        <path platform="MAC">Air2_5.bundle</path>
        <playerDefinitionPath as2="$(UserConfig)/Classes/FP9;$(UserConfig)/Classes/FP8;$(UserConfig)/Classes/FP7" as3="$(AppConfig)/ActionScript 3.0/AIR3.0/airglobal.swc" />
        <!-- This item is used to indicate that some UI integrated within Flash should be enabled for this player.
    -->
        <feature name="multiScreenPublish" supported="false" />
        <feature name="mobileDebug" supported="true" />
        <feature name="apolloPublish" supported="true" />
        <feature name="apolloTestMovie" supported="force"/>
        <feature name="apolloDebugMovie" supported="true"/>
        <feature name="apolloPackaging" supported="true"/>
        <feature name="publish_localPlaybackSecurity" supported="false" />
        <feature name="publish_hardwareAcceleration"     supported="true" />
        <feature name="useDefineFont4ForDeviceText"          supported="true" />
        <feature name="useDefineFont4ForEmbeddedFonts"       supported="true" />
        <feature name="textLayoutFramework"       supported="true" />
        <feature name="rslLinkageSuppressed"       supported="true" />
        <encodingPresets>
            <preset uuid="0c95a8ba-8b71-44d5-b269-8fd1cf89a6ed"  name="F4V - Same As Source (Flash 9.2 and Higher)" ext="f4v" default="true"/>
        </encodingPresets>
      </player>
    </players>
    12- این فایل را هم ذخیره کنید و ببندید.

    ۱۳- حالا فایل Android.xml را برای اختصاص Air 3.0 به سیستم عامل Android، باز کنید.

    ۱۴- تغییرات زیر را اعمال و در نهایت فایل را بعد از ذخیره سازی ببندید.

    کد (Text):
    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
    <players>
      <player id="android_0" version="13" asversion="3" minasversion="3">
        <name>AIR for Android</name>
        <publishobject2 id="Air2_5_Android" version="3.0" intversion="3.0"></publishobject2>
        <path platform="WIN">Air2_5_Android.dll</path>
        <path platform="MAC">Air2_5_Android.bundle</path>
        <playerDefinitionPath as2="$(UserConfig)/Classes/FP9;$(UserConfig)/Classes/FP8;$(UserConfig)/Classes/FP7" as3="$(AppConfig)/ActionScript 3.0/AIR3.0/airglobal.swc" />
        <!-- This item is used to indicate that some UI integrated within Flash should be enabled for this player.
    -->
        <feature name="multiScreenPublish" supported="false" />
        <feature name="mobileDebug" supported="true" />
        <feature name="apolloPublish" supported="true" />
        <feature name="apolloTestMovie" supported="force"/>
        <feature name="apolloDebugMovie" supported="true"/>
        <feature name="apolloPackaging" supported="true"/>
        <feature name="publish_localPlaybackSecurity" supported="false" />
        <feature name="publish_hardwareAcceleration"     supported="true" />
        <feature name="useDefineFont4ForDeviceText"          supported="true" />
        <feature name="useDefineFont4ForEmbeddedFonts"       supported="true" />
        <feature name="textLayoutFramework"       supported="true" />
        <feature name="rslLinkageSuppressed"       supported="true" />
        <encodingPresets>
            <preset uuid="0c95a8ba-8b71-44d5-b269-8fd1cf89a6ed"  name="F4V - Same As Source (Flash 9.2 and Higher)" ext="f4v" default="true"/>
        </encodingPresets>
      </player>
    </players>
    15- برنامه فلش را اجرا کنید و یک پروژه Air بسازید. از تنظیمات مربوط به Publish نسخه پلایر را روی Air 3.0 تنظیم کنید.

    ۱۶- کد زیر را در فریم اول بنویسید و پروژه را تست کنید.

    کد (Text):
    import flash.desktop.NativeApplication;
    trace(NativeApplication.nativeApplication.runtimeVersion);
    17- بعد از تست پروژه باید نتیجه ای مشابه مقدار زیر را ببینید.

    کد (Text):
    [SWF] Untitled-1.swf – 2140 bytes after decompression
    3.0.0.4080
    http://flashcenter.ir/?p=620
     
    نوشته شده توسط yaa110 در ‏11 اکتبر 2011
    ++Hadi++، moonch، alireza4 و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. moonch

    moonch Member

    ارسال‌ها:
    96
    تشکر شده:
    21
    امتیاز دستاورد:
    8
    سلام. میشه بگید برای cs6 چه تغییراتی باید داده بشه؟ همین مراحلو رفتم ما ارور می ده که air2_5 is not defined
     
    نوشته شده توسط moonch در ‏23 نوامبر 2013
    borna008 از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید