خداحافظی تلخ Softimage XSI

pclord

کاربر متخصص
سلام دوستان

خبر بسیار ناراحت کننده ای هست ،شرکت Autodesk اعلام کرده آخرین نسخه برنامه سافت ایمیج که منتشر میکند 2015 میباشد و فقط تا سال 2016 از این برنامه پشتیبانی میکند و مشکلاتش ر وبرطرف میکند و دیگر تمام. همچنین گفته کسانی که با این برنامه کار میکنند در صورت تمایل میتوانند بدون دادن هزینه به نرم افزار های مایا یا تری دی مکس کوچ کنند.( به نظر من کسانی که با سافت ایمیج کار میکنند در صورتی که خواستن تغییر برنامه بدن بهترین گزینه اول هودینی میباشد.)

امید وارم سیستم ICE رو حداقل به مایا اضافه کنند.

منبع رسمی این خبر:
http://www.autodesk.com/products/autodesk-softimage/overview



نظر دوستان در این مورد چی هست؟
 
آخرین ویرایش:

pclord

کاربر متخصص
چرا هودینی دوست گرامی؟

هودینی در تمام زمینه های قوی هست و روز به روز داره بهتر و قویتر میشه، احتیاج به پلاگین نداره و یک مورد خیلی مهم صاحبش شرکت Autodesk نیست ، این خیلی مهمه چون هم پیشرفت نرم افزار بهتره هم امکاناتی که بهش اضافه میشه در حد نام و شعار نیست. شرکت Autodesk شاید هر ساله یک سری امکانات جدید به نرم افزار هاش اضافه بشه اما هیچ کدوم ارزش نام گزاری امکانات جدید رو ندارن ، اگه بخوایم در مورد هودینی صحبت کنیم خیلی وقت گیر هست اگه یه سرچ کنی میتونی قابلیت های شگف انگیزشو ببینی. من خودم دارم با مایا کار میکنم اما صد در صد هودینی رو هم بعدا در کنارش یاد خواهم گرفت. چون از اول مایا رو انتخاب کردم و بعد با هودینی آشنا شدم نتونستم مایا رو ترک کنم و به هودینی برم چون مایا رو هم ازش خوشم میاد. جدیدا هودینی و مایا با هم تعامل خوبی پیدا کردن و میشه ترکیبشون کرد و کار های زیبایی انجام داد.

با تشکر
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

این خبر چندان دور از انتظار نبود، درست همون لحظه ایکه اتودسک نرم افزار Softimage رو خریداری کرد می شد این موضوع رو فهمید

اصول کاری کمپانی هایی مثل اتودسک و ادوبی به اینصورته که به محض اینکه ببینن تو رقابت نر افزاری در تولیدات مشابه خودشون

دارن بازار رو از دست میدن با توجه به پشتوانه مالی زیادی که دارن میرن و آش رو با جاش میخرن، چون این شرکت ها حضور هیچ رقیب جدی رو

قبول نمی کنند، البته کار به Softimage ختم نمیشه حتما خبر دارید که پیشنهاد خرید برای Lightwave و Cinema 4D هم بوده اما این بحران اقتصادی

باعث شد که فعلا قضیه مسکوت بمونه، البته فکر نکنید که اتودسک فقط با نرم افزار های غریبه این کارو میکنه بلکه قصد داشت اینکار رو دو سه سال پیش همزمان در

مورد 3dmax و Softimage انجام بده اما از اونجاییکه کاربران رجیستر شده مکس در دنیا فوق العاده زیاد هستند و قابل مقایسه با نرم افزارهای 3d مشابه نیستند، کاربراش اونچنان محکم

با این موضوع برخورد کردند و تهدید به کوچ دسته جمعی به سمت نرم افزارهای 3d غیر از محصولات اتودسک کردند که اتودسک خیلی مودبانه گفت غلط کردم و با چند جابجایی

در سطح مدیران گروه توسعه دهنده مکس فعلا یکمی کاربران رو آرام کردند، اما پول این حرفا حالیش نیست برای همین اتودسک یه چند سالیه یه روش بی سرو صدا تر رو پیش

گرفته به اینصورت که سرعت توسعه مکس و سافت ایمیج رو کم کرد و در ازای اون سرعت پیشرفت مایا رو افزایش داد، باید بدونید که اینکار نه بخاطر ارجحیت نرم افزار مایا بر دوگزینه قبلیه

بلکه به خاطر سود بیشتره چون از این طریق اتودسک سود خیلی بیشتری میبره:

1- تعداد زیادی از افراد گروه های توسعه مکس و سافت ایمیج رو مرخص میکنه و کلی پول صرفه جویی میکنه

2- چون تعداد کاربران سافت ایمیج از مکس و مایا کمتر بود اول از همه سر اونو میبره

3- چون تعداد کاربران مکس خیلی بیشتر از مایاست سود تو اینه که اون گروه بزرگتر مجبور به کوچ به سمت مایا بشن تا تعداد نسحه های نرم افزاری بیشتری به فروش بره

4- با اینکار تنها یک گروه توسعه دهنده باقی میمونه که با هزینه کمتر میتونن خط مشی کاربرا رو کنترل کنند و چون کاربرا دامنه انتخابشون کم شده دیگه نرم افزارها رو با هم مقایسه نمی کنن تا به

اتودسک فشار بیارن که مثلا فلان قابلیتی که در برنامه مکسه داخل مایا قرار بده و از این دست بحثها

5- در مورد نرم افزار مکس یه قضیه دیگه هم تاثیر بسزائی داره و اون وجود شرکت های تولید کننده پلاگینه که اتودسک نمیتونه امتیاز همه اون پلاگین ها رو به دلایل متفاوت بخره و بعضی وقتها مجبوره بدلیل استقبال کاربرا

اون پلاگین رو داخل مکس قرار بده و به ازاء فروش هر نسخه از مکس باید یه درصدی رو به اون شرکتها بپردازه که این موضوع یه جورایی استخوان لای زخمه برای اتودسکی ها ...

6- وقتی همه مجبور بشن به سمت مایا کوچ کنن اونوقته که اتودسک زهرش رو به همه کاربرا میریزه و پروژه ای رو که چند ساله دنبالشه اونوقت بصورت کامل انجام میده و اونهم

نفروختن نرم افزارهاشه بلکه از طریق سیستم های ابری نرم افزار ها رو اجاره میده با اینکار هر وقت شما بخوای از نرم افزار استفاده کنی باید به اینترنت متصل بشی و به اندازه کارکردت باید پول جیرینگی بدی

به اتودسک، در حالیکه در حال حاضر کاربران به ازاء هر چند نسخه یکبار ورژن نرم افزار رو آپدیت میکنن که اینکار پول خیلی کمتری رو با فاصله بیشتر به جیب اتودسک میریزه....

خلاصه اینکه اتفاقی که افتاده تازه از نتایج سحر است....

موفق باشید
 

pclord

کاربر متخصص
خوب چرا حقش رو نمیفروشن به یه شرکت دیگه !

شرکتی مثل Autodesk هیچ وقت رقیب برای خودش درست نمیکنه همیشه هدفش این بوده که نرم ازفار های رقیب رو بخره و ازانش خودش بکنه و همون طور که دوستمون در پست بالا اشاره کردن در مرور زمان حذفش کنه که رقیبی نداشته باشه.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مثل اینکه گفته اتودسک قصد داره نرم افزار واحدی رو تا 10 سال اینده وارد بازار کنه و این اولین قدمش بود ، اون نرم افزار قراره طوری طراحی بشه که هم مایا کار ها هم مکس کار ها بتونن به خوبی باهاش کار کنن و کنار بیان .
و یک بار توی Area هم موضوع رو مطرح کرد و Feedback خواست اما مثل اینکه به جایی نرسید .
من امیدوارم مکس رو پایتون کنند که شرکت ها مثل مورو ملخ میریزن :دی

اما در مورد هودینی .
هودینی هیچوقت یک نرم افزار کامل نیست و این دلیل بر ضعفش نیست و خود سازنده نخواسته . همونطور که میدونید هودینی متعلق به شرکت دریمورکس هست و اگر دقت کنید سری انیمیشن های دریم ورکس خیلی روی VFX و مخصوصا انفجار و ابر مانور میده چون هودینی رو داره .
اما خوب اگه ورژن Houdini Engine برای مکس بیاد عالی میشه . هودینی پر از خلاقیت و قدرت هست که میشه با ترکیب اون با مکس یا مایا یک انقلاب راه انداخت !


منتظر میمونیم ببنیم چی میشه ! اما به شخصه چیزی که تا الان از اتودست دیدم گند زدن به مکس و مایا بود ( مکس بیشتر ! ) ، مایا هم دیزنی و پیکسار کشیدن بالا و اتودست هر ساله تکنولوژیشون میخره مثل nHair یا همون موی راپونزل !
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
مثل اینکه گفته اتودسک قصد داره نرم افزار واحدی رو تا 10 سال اینده وارد بازار کنه و این اولین قدمش بود ، اون نرم افزار قراره طوری طراحی بشه که هم مایا کار ها هم مکس کار ها بتونن به خوبی باهاش کار کنن و کنار بیان .
و یک بار توی Area هم موضوع رو مطرح کرد و Feedback خواست اما مثل اینکه به جایی نرسید .
من امیدوارم مکس رو پایتون کنند که شرکت ها مثل مورو ملخ میریزن :دی

اما در مورد هودینی .
هودینی هیچوقت یک نرم افزار کامل نیست و این دلیل بر ضعفش نیست و خود سازنده نخواسته . همونطور که میدونید هودینی متعلق به شرکت دریمورکس هست و اگر دقت کنید سری انیمیشن های دریم ورکس خیلی روی VFX و مخصوصا انفجار و ابر مانور میده چون هودینی رو داره .
اما خوب اگه ورژن Houdini Engine برای مکس بیاد عالی میشه . هودینی پر از خلاقیت و قدرت هست که میشه با ترکیب اون با مکس یا مایا یک انقلاب راه انداخت !


منتظر میمونیم ببنیم چی میشه ! اما به شخصه چیزی که تا الان از اتودست دیدم گند زدن به مکس و مایا بود ( مکس بیشتر ! ) ، مایا هم دیزنی و پیکسار کشیدن بالا و اتودست هر ساله تکنولوژیشون میخره مثل nHair یا همون موی راپونزل !


هودینی متعلقه به شرکت Side Effects Software هست که یه شرکت کانادایی هستش. اینکه گفتید هودینی متعلق به دریم ورکس هست رو سندی چیزی ازش دارید؟ آخه من تا حالا جایی ندیدم این قضیه رو.
و اینکه گفتید هودینی یه نرم افزار کامل نیست کاملا حرفتون اشتباه هست. تازه اگه بخوایم میون نرم افزار های سه بعدی جهان بگیم کدوما کامل هستن فقط میشه هودینی و بلندر رو نام برد. به خاطر اینکه برای انجام هر کاری ابزار دارن و میشه بدون هیچ گونه پلاگینی از صفر تا صد یه کارو توشون انجام داد. اینکه گفتید نرم افزار کاملی نیست هم دلیلتون رو بگید لطفا تا اگه من اطلاعاتم ناقص هست بیشتر آشنا بشم با هودینی.
اما به نظر من اوتودسک هدفش این چیزا نیست و مکس و مایا رو نگه می داره حالا حالاها. چون مکس و مایا متعلقند به دو قشر متفاوت. مکس رو بیشتر بچه های معماری و بازی سازی (البته تو زمینه مدلینگ) کر می کنند و مایا هم بهترین نرم افزار دنیا تو زمینه انیمیشن هست. من که فکر نکنم ریسک کنه و یکی رو فدای دیگری کنه.
اما مهمترین موضوع تاپیک، حیف شدن استعداد یه سری آدم نخبه بود که سافت ایمیج رو ساخته و گسترش داده بودن. بازم کاش زمینه های برتری سافت ایمیج مثل ICE رو وارد مایا کنن که اینطوری دیگه مایا می رسه به هودینی کلا و کم کم میشه از پلاگین بی نیازش کرد. یا لااقل دیگه سافت ایمیج رو بفروشن به یه گروه دیگه که بعید می دونم این نرم افزار جالب رو بدن دست یه گروه توسعه مستقل تا بر خودشون رقیب بتراشن. در کل که حیف شد.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
هودینی متعلقه به شرکت Side Effects Software هست که یه شرکت کانادایی هستش. اینکه گفتید هودینی متعلق به دریم ورکس هست رو سندی چیزی ازش دارید؟
بله میدونم ، اونقدرم بی سواد نیستم که ندونم Side - FX کجاست و چیه
:green:
امین جان اگر دقت کرده باشید مثال زدم مثل nHair مایا ؛ الان نوشته ماله دیزنیه ؟؟؟ نه !
طرح اولیه مال دریم ورکس بوده ، اگر اشتباه نکنم از یکی از بچه های انجمن SideFX اینو شنیدم . اما اگر مدرک میخواید نه مدرک ندارم ، علاقه ای هم ندارم اصرار کنم چون واقعا اهمیت برام نداره .
اما بازم اینجا یک توضیح کوچیک داده :
As part of the agreement, Side Effects Software and DreamWorks Animation have entered into a development arrangement that makes it easier for both companies to share intellectual property and synchronize their research and development efforts. This collaboration will explore bringing cutting edge, production-proven technology from DreamWorks Animation to the Houdini product in upcoming relea



------------------

و اینکه گفتید هودینی یه نرم افزار کامل نیست کاملا حرفتون اشتباه هست.

خوب ببنید بستگی داره از چه لحاظ برسی کنیم .
هودینی تکامل مدلینگ مکس رو نداره همینطور خیلی چیز های مایا .
هیچ نرم افزاری کامل نیست و من از نظر تکامل منظورم این نیست که فلان چیز بدون پلاگین خودش فلان باشه .
هودینی هم کامل نیست و باز هم این رو میگم ، هودینی بیشترین تمرکزش روی Simulate هست تا مثلا مدلینگ .
مایا بیشترین توجهش روی همین تریدی سنتر بودن هست که همه چیز در اخر بهش وصل و خروجی گرفته بشه .
مکس بیشترین تمرکزش روی مدلینگ ، اجرا و رندر بوده ( خروجی کاملا CINEMATIC)
سافت ایمیج هم تمرکزش روی پارتیکل ، انیمیشن و مدلینگ بوده .
هر نرم افزاری ویژگی های خاص خودش رو داره من قصد بحث و کل کل ندارم . چیزایی که بالا گفتم هم مثال بود که مایا به هودینی برسه یا نه ...
اینها یک سری حرف بی سر و ته هست که خوب به جایی نمیرسه و بار ها شا
هد جرو بحث بودیم که به جایی نرسیده .
بلندر هم اصل تمرکزش روی Development و فری بودنش هست که بیشتر افراد گسترش دهنده باهاش کار میکنن .
اگر بخواید از لحاظ ابزار تکامل حساب کنید بله ، مکس و مایا تکمیل تر هم هستند . هودینی به جرات یکی از بهترین نرم افزار هایی هست که تو عمرم دیدم .
اما واقعا چرا هودینی خودش این چیزی که گفتم رو مد نظر داشته و نظر سنجی ترتیب داد برای Houdini Engine ؟
میشه بدون هیچ گونه پلاگینی از صفر تا صد یه کارو توشون انجام داد.

خوب این نکته ای که میگم رو خوب دقت کنید چون واقعا حرف زیاد سر این قضییه واقعا بی معنی زده میشه !!!
هودینی و بلندر 2 نرم افزار نو پا هستن .
مکس و مایا خیلی وقته هستن و خوب افرادی با زحمات بسیار فراوان تونستند چیز هایی رو بسازند مثل Fluid ، Smoke ، Fracture ، Fragment ، Cloud و ... این ها هر کدوم یک دست اورد دیجیتالی هستند .
و به صورت پلاگین به روی نرم افزار ها نصب میشد و اون بنده خدایی که شب ها بیدار مونده تا اینو بسازه باید ازش پول در بیاره دیگه درسته ؟
حالا کار هودینی و بلندر مثل این میمونه که شما از دانش قبلی استفاده و چیزی پیشرفته تر بسازید ! بهش میگن نسل بعد یا همین چیز ها ! شمایه نویی میگی من میخوام یک نرم افزار تریدی بسازم . اونجا شما با یک سرچ کوچیک میتونید مثلا اطلاعات کامل و محاسبات Fluid رو از طریق Paper ها بدست بیارید و شروع به اضافه کردن اون به انجینتون بکنید . که به قول شما کامله !!!
اما پلاگین ! پلاگین ضعف نیست بلکه روشی هست که شخصی که زحمت میکشه و چیزی رو با سختی میسازه باید ازش نون بخوره و خوب نمیشه بش بگیم چون هودینی یا بلندر رایگانه تو هم باید دیگه نرم افزار رو مفت بدی بره ! میشه ؟؟؟ 100% نه !
امیدوارم منظورم رو واضح گفته باشم .

مثال : شما یک سال از عمرت رو وقتت رو میزای Dynamic Fire رو مثلا میسازی برای فلان بازی در امریکا ! بعد مقاله ای ازش منتشر میکنی ( این کار متدوال جهان هست که عامل اصلی پیشرفت علم و صنعت هست ) ، بعد میای پلاگینش میکنی با قیمت مثلا 600 دلار برای موتور بازی سازی Unity3D ! بعد یک شخصی داره یک انجین دیگه میسازه میاد مقاله شمارو میخونه پیشرفتش میکنه خودشم تلاش میکنه میزاره تو انجینش ! حالا این دلیل میشه که Unity3D ناقصه ؟

اما به نظر من اوتودسک هدفش این چیزا نیست و مکس و مایا رو نگه می داره حالا حالاها. چون مکس و مایا متعلقند به دو قشر متفاوت. مکس رو بیشتر بچه های معماری و بازی سازی (البته تو زمینه مدلینگ) کر می کنند و مایا هم بهترین نرم افزار دنیا تو زمینه انیمیشن هست. من که فکر نکنم ریسک کنه و یکی رو فدای دیگری کنه.
این تفکر خیلی اشتباست ، با عرض پوزش امین جان . با مکس انیمیشن میزنن کیفیت عالی ، با مایا هم میزنند .
صنعت گیم هم با مایا عالی کار میکنند با مکس عالی .
ما بیش از 1000 ارتیست موفق داریم که کار معماری میزنن با میای ، 1000 نفر هم داریم با مکس کار معماری میزنن . خوب این وسط رندر مکس شفاف تر و رئال تر هست اما میشه خیلی راحت تو مرحله پس تولید فیکسش کرد ! پس این نظریه رو رد میکنم .


اما مهمترین موضوع تاپیک، حیف شدن استعداد یه سری آدم نخبه بود که سافت ایمیج رو ساخته و گسترش داده بودن

موافقم . روحش شاد ...
:rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
LinkinForEver جان ممنون از توضیحاتتون. قضیه بحث و کل کل نیست. قضیه اطلاعات اشتباه هست که بعضی وقتا باعث میشه دیگران با توجه به اون ها انتخاب های اشتباهی بکنن و مسیر شغلی و زندگیشون تغییر کنه.
اما در مورد اطلاعات اشتباهاتون. این جملتون رو بخونید یه بار دیگه:
همونطور که میدونید هودینی متعلق به شرکت دریمورکس هست و اگر دقت کنید سری انیمیشن های دریم ورکس خیلی روی VFX و مخصوصا انفجار و ابر مانور میده چون هودینی رو داره .
خب اشتباهه دیگه. میدونیم که هودینی مال دریم ورکس نیست. اینکه سر یه پروژه بزرگی دریم ورکس یه روش و ابتکاری رو با ابزار های خود هودینی یا با برنامه نویسی بهش اضافه کنه و لطف هم بکنه اونو در اختیار شرکت سازنده بذاره (حالا رایگان یا پولی) و تو ورژن بعدی اون ابزار با ارتقا و بهینه سازی قرار بگیره، دلیل نمیشه هودینی متعلق به دریم ورکس باشه.
اینکه گفتید هودینی هیچوقت یه نرم افزار کامل نیست هم خب یعنی چی؟ یعنی مدلینگ نداره یا مدلینگش به قدرت مکس نیست؟ اگه کم قدرت بودن یه مقوله باعث میشه یه برنامه دیگه با وجود داشتن اون قابلیت بازم کامل نباشه، پس اینطوری هیچ نرم افزاری تو دنیا کامل نیست. مکس که که دیگه خدای ناقص بودنه، چون هم خیلی کمبود داره تو خیلی زمینه ها و خیلی از قابلیت ها رو نداره. تو خیلی زمینه ها هم اون ابزاری که داره قدرتش به قابلیت های دیگر نرم افزارها نمی رسه. تازه، مشکل مکس فقط نبود پایتون نیست که با اومدن پایتون شرکتا مثل مور و ملخ بریزن سرش. جز اینها هم،به نظر من هودینی انجین هم اون جوری که شما فک می کنید قرار نیست به درد مکس بخوره تا باعث بشه انقلاب به پا بشه. البته خود هودینی انقلاب بزرگی تو صنعت جلوه های ویژه به پا کرده به تنهایی.
هودینی تکامل مدلینگ مکس رو نداره همینطور خیلی چیز های مایا .
میشه بگید چیای مایا رو هودینی نداره؟ سعی کنید یا اطلاعات ندید یا درست اطلاعات بدید تا باعث گمراهی دیگران نشید.

اینها یک سری حرف بی سر و ته هست که خوب به جایی نمیرسه و بار ها شاهد جرو بحث بودیم که به جایی نرسیده .
کدوم حرف ها بی سر و ته هستن؟! به نظر من دادن اطلاعات ااشتباه در مورد یه نرم افزار که به قدرتش واقف نیستیم و تعصب روی یه نرم افزار مثل مکس که خیلی خیلی مشکل و نقص و کاستی داره اصلا درست نیست.

خوب این نکته ای که میگم رو خوب دقت کنید چون واقعا حرف زیاد سر این قضییه واقعا بی معنی زده میشه !!!
هودینی و بلندر 2 نرم افزار نو پا هستن .
مکس و مایا خیلی وقته هستن و خوب افرادی با زحمات بسیار فراوان تونستند چیز هایی رو بسازند مثل Fluid ، Smoke ، Fracture ، Fragment ، Cloud و ... این ها هر کدوم یک دست اورد دیجیتالی هستند .
و به صورت پلاگین به روی نرم افزار ها نصب میشد و اون بنده خدایی که شب ها بیدار مونده تا اینو بسازه باید ازش پول در بیاره دیگه درسته ؟
حالا کار هودینی و بلندر مثل این میمونه که شما از دانش قبلی استفاده و چیزی پیشرفته تر بسازید ! بهش میگن نسل بعد یا همین چیز ها ! شمایه نویی میگی من میخوام یک نرم افزار تریدی بسازم . اونجا شما با یک سرچ کوچیک میتونید مثلا اطلاعات کامل و محاسبات Fluid رو از طریق Paper ها بدست بیارید و شروع به اضافه کردن اون به انجینتون بکنید . که به قول شما کامله !!!
اما پلاگین ! پلاگین ضعف نیست بلکه روشی هست که شخصی که زحمت میکشه و چیزی رو با سختی میسازه باید ازش نون بخوره و خوب نمیشه بش بگیم چون هودینی یا بلندر رایگانه تو هم باید دیگه نرم افزار رو مفت بدی بره ! میشه ؟؟؟ 100% نه !
امیدوارم منظورم رو واضح گفته باشم .

مثال : شما یک سال از عمرت رو وقتت رو میزای Dynamic Fire رو مثلا میسازی برای فلان بازی در امریکا ! بعد مقاله ای ازش منتشر میکنی ( این کار متدوال جهان هست که عامل اصلی پیشرفت علم و صنعت هست ) ، بعد میای پلاگینش میکنی با قیمت مثلا 600 دلار برای موتور بازی سازی Unity3D ! بعد یک شخصی داره یک انجین دیگه میسازه میاد مقاله شمارو میخونه پیشرفتش میکنه خودشم تلاش میکنه میزاره تو انجینش ! حالا این دلیل میشه که Unity3D ناقصه ؟
چه استدلال خنده داری :lol:. خب پرسیدی حالا دلیل میشه یونیتی ناقصه؟ بله که ناقصه. صد در صد. چون اگه همون دینامیک فایر رو خود یونیتی داشت اون یارو دیوونه نبود وقت گران بهاش رو برای نوشتن ابزاری بکنه که وجود داشته. پس نقص باعث دوباره کاری یه عده دیگه میشه. نه تنها نقص، بلکه ضعف هم باعث همین اتفاق میشه. مکس هم که دیگه ته تهشه. هر چی نقص نرم افزارهای دیگه رو هم دیگه دارن، ماشالا مکس یه جا داره :green:. یه طیف وسیع از پلاگین ها نشون دهنده ضعف و نقص توی خیلی از زمینه های فعالیت مکسه.
بلندر رایگانه بحثش کلا جداس. همه چیزو قاطی نکنید دوست عزیز. بعد هم که چی؟ اولا که درست نیست حرفتون. کسی از رو پلاگین ها و پیپرهای اونا نتونسته نرم افزارش رو کامل کنه. حرف های بی مدرک و سند و من در آوردی نزنید خواهشا. تازشم اگرم این طور بوده باشه خیلی هم خوب کاری کردن که یه ایده رو پخته و کامل کردن و به نرم افزارشون اضافه کردن. این یعنی ارزش قائل شدن برای کاربرای نرم افزار.
باز هم چه استدلال مسخره ای. ببخشیدا. پلاگین ضعف نیست راهیه برای نون خوردن یه عده دیگه؟! نگو اینطوری خب آقااااااا. مث این میمونه یه شرکت مثلا یه ماشین بسازه یه سری چیزا رو نداشته باشه یه سری چیزاشم ضعیف باشه. بعد بگه باید یه عده نون بخورن. مثلا برف پاکنش رو این شرکت میزنه برید بخیرد، چراغاشم از اون شرکت بگیرید. بوقم داره ولی صداش در نمیاد. اگه خوبشو خواستید از اون شرکت بگیرید. ای خـــــــــــــدا :lol:
دوست عزیز. کسی نگفت با مکس انیمیت نمی زنن. یا با مایا معماری نمی زنن. به یه کم از همون سرچ ساده ها که گفتید می تونید بفهمید اغلب پروژه های بزرگ انیمیتشون کاملا تو مایا بسته شده. و این که فک نمی کنید بی دلیل بوده باشه؟ نه خب، چون مایا قدرتمندترین و کارا ترین سیستم و ابزار برای انیمیشن رو داره. شاید با مکس بشه انیمیت خوب زد، ولی تو مایا تو زمان کمتر، با کیفیت بیشتر میشه همون نتیجه رو گرفت. بعدشم آدم نمیاد مثلا برای گود برداری از بیل استفاده کنه که، میره بیل میکانیکی کرایه میکنه دوست عزیز.
در مورد انجام کارای معماری با مایا هم همین طوره. وقتی مکس سریعترین و بهترین راه برای انجام کارهای معماری هست، استفاده از مایا دلیلی نداره، مگر دلایل شخصی و سلیقگی.
در مورد رندر هم، فک کنم باید میگفتی رندر وی ری شفاف تر هست. که اونم خدا رو شکر یه راهی بوده برای نون در آوردن یه عده آدم دیگه. آخ که چقد این اتودسک به فکر نون در آوردن دیگرانه. :green:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من واقعا نمیدونم چی بگم ، شما انگار اصلا حرف های من رو نمیخونی ...
قضیه بحث و کل کل نیست.
والا اگر هر کسی به جز من این متن رو بخونه که زدید میگه کل کل !


عزیز من ، خوب دقت کنید ،


اون یارو دیوونه نبود وقت گران بهاش رو برای نوشتن ابزاری بکنه که وجود داشته. پس نقص باعث دوباره کاری یه عده دیگه میشه


عزیز کسی که برای یونیتی میسازه یعنی قبلش هیچ اهدی نرفته بسازه ! یعنی شما اولین کسی هستی که DynamicFire میسازی ... بخدا فارسی حرف میزنم . شما چیزی که مسخرست رو برداشت میکنی و بعد به من میخندی ! چی بگم والا !

فکر میکنم شما هنوز معنی Paper رو نمیدونید ! مقاله ی اولیه !!! :mad:

من هم نگفتم دریمورکس ابزار اضافه کرده ، SideFX طراحی کرده برای DreamWorks :| ( در ضمن گفتم 100 درصد نیست و نیازی هم ندارم ثابت کنم :wink: )

مثل Discreet که مکس رو طراحی ولی الان دست اتودسک هست .
دقیق تر بخوام بگم ، اعضای شرکت DreamWorks ! کافیه یک جستجوی هم بکنید .

من نمیدونم شما چقدر مکس کار کردید اما حق توهین به مکس رو ندارید !
واقعا نمیدونم چی بگم ، احساس میکنم شما دوست دارید حرفهام رو زیر سوال ببرید !
قبول ، من دراوردی حرف میزنم اما :

چه استدلال خنده داری :lol:

مسخره کردن کار درستی نیست ، من دارم با شما کاملا جدی حرف میزنم با به مسخره گرفتن حرف دیگران نمیتونید جلو برید .
افرادی مثل شما سر قضیه ای که من گفتم مکس پایتون میشه به مسخره گرفتن ، الان شد .
من نیازی به خودنمایی ندارم با حرف های کذب .

آخ که چقد این اتودسک به فکر نون در آوردن دیگرانه.

به نظرم خیلی خوبه اگر یکم بالاتر و عمیق تر نگاه کنیم و درست تر حرف بزنیم به جای تمسخر دیگران .
عزیز ، شما چیزی به اسم Copyright و حق ثبت و ... خورده به گوشتون ؟
و اینکه اگر کمی دقت کنید ، اتودسک هر ورژن شو در Core یک تغیر کد بندی میده تا پلاگین های ورژن بعدی یا قبلی ساپورت نشند .
برای همین شما مجبورید از لایسنس قانونی و ورژن جدید تر استفاده کنید .

من دیگه پاسخی به شما نمیدم چون من و شما مدیر این انجمن هستیم و باید نظم انجمن رو حفظ کنیم .



موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

aliamel

کاربر فعال
ضمن تشکر از دوستان بنده سوالم رو جور دیگه ای مطرح می کنم
از میان نرم افزارهای سه بعدی سازی امروزی کدامیک شباهت بیشتری به سافت ایمیج دارند؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
Lightwave یکم منو هاش شبیه هست ولی فکر نکنم نرم افزاری مثل XSI دیگه درست بشه .
 

pclord

کاربر متخصص
ضمن تشکر از دوستان بنده سوالم رو جور دیگه ای مطرح می کنم
از میان نرم افزارهای سه بعدی سازی امروزی کدامیک شباهت بیشتری به سافت ایمیج دارند؟

شباهت که نمیشه گفت اما کسانی که با سافت ایمیج کار میکنند مطمئنا یا مایا و یا هودینی رو انتخاب میکنند چون نزدیک تر هست.
 

Noori 3D

Member
کلی وقت گذاشتیم تا یه چیزای از نرم افزار سافت امیج یاد بگیریم اما بعد از این ......................
بیخیال بابا من که از الان کوچ کردم به مایا دوستانیکه سافت امیج رو کار میکردن عجله کنید وقت از دست ندید چمدوناتونو ببندید هرچه وقت بگذره همون قد از قافله عقب میمونیم .
 

Noori 3D

Member
اومیدوارم شرکت اوتودیسک دو بخش سافت امیج رو به مایا اضافه کنه
یکی سیستم ice سافت امیج که خیلی سیستم قوی در زمینه سمولیت هستش ............ و دیگری موتر رندر سافت امیج که همون منتال ری هست.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
عذر میخوام مگه Maya منتال ری نداره ؟ داره که .
 

Noori 3D

Member
عذر میخوام مگه Maya منتال ری نداره ؟ داره که .

ببخشید فراموش کرده بودم متنمو کامل بنویسم
مایا منتال ری داره اما بصورت پلاگین ........................ وقتای شده چندین بار در روز پلاگین منتال ری رو توی مایا لود کنم ................ اما وقتی با سافت امیج که کار میکردم هیچ وقت به این مشکل بر نمیخوردم چون موتر رندر پیش فرض و اصلی سافت امیج منتال ری بود خدا بیامرزه دش ...........

منظورم این بود اون موتر رو توی مایا بصورت موتر رندر اصلی و پیش فرض بیاره و مایا سافت ویر رو از میان برداره اما این کار از اتودیسک بعیده .
 

Noori 3D

Member
و اگر یه روزی اتودیسک خواست تا نرم افزار دیگه ای رو قربانی کنه اون نرم افزار هیچ نرم افزار دیگی نیست جوز نرم افزار قدیمی و سابقه دار سه بعدی (((((3Ds Max ))))))

چون کاربران سافت امیج خواسته باشن بدونه کوچ به نرم افزار های دگه ماننده هودنی , بلندر , سینمافودری در نرم افزار های اتودیسک باقی بمانند نرم افزاری رو انتخاب میکنند که شبی سافت امیج که در اینجا مایا شباهدهای به سافت امیج داره
و با این نظر وقتی که کار بران مایا زیاد شد اون وقته که اتودیسک تبر جلادی خود را دوباره برداشته میوفته جون نرمزارهای دیگه .

البته این نظر شخصی منه .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا