توضیح علائم بکاررفته در لنزهای دوربین کانن و نیکون

Peace Dove

Well-Known Member
ابتدا علائم بکار رفته در لنزهای کانن را بررسی می کنیم :
EF ( Electronic Focus ) : استاندارد جاری لنزهای کانن که با تمام دوربین های سری EOS سازگار می باشند .
EF-S : این لنزها انحصاراً برای دوربین های دیجتال کانن که غیر فول فریم می باشند ، ساخته می شوند .این لنزها را نمی توانید بر روی دوربین های فول فریم یا دوربین های آنالوگ سری EOS نصب نمایید .
L ( Luxe ) : این لنزها از سری لنزهای درجه یک و لوکس کانن می باشند . در ساختمان آن ها از المان اپتیکی فلورایت ( Flourite ) به منظور کاهش تفرق رنگ استفاده شده است . همچنین این لنزها به لحاظ ساختار در مقابل نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم می باشند .
IS ( Image Stabilizer ) : سیستم کاهش لرزش و تثبیت تصویر . این لنزها معادل VR در نیکون ، OS در سیگما و VC در تامرون می باشد .
USM ( Ultra Sonic Motor ) : سیستم اتوفوکوس سریع و بی صدا با امواج مافوق صوت و فناوری پیزوالکتریک .این سیستم معادل سیستم SWM در لنزهای نیکون می باشد .
TS-E ( Tilt / Shift Electronic ) : این لنزها دارای قابلیت جابجایی محور عموی و افقی می باشند . با این قابلیت می توانید اعوجاج پرسپکتیو در عکاسی معماری را برطرف نمایید . این ویژگی معادل PC در لنزهای نیکون می باشد .
علائم لنزهای نیکون بشرح زیر می باشند :
ED ( Extra-low Dispersion ) : در ساختمان این لنزها از المان اپتیکی خاص ابداعی نیکون به جای المان فلورایت جهت کاهش و برطرف نمودن تفرق رنگ استفاده شده است .
DX : از لنزهای سری DX بر روی دوربین های غیر فول فریم نیکون استفاده می شود . شما می توانید این لنزها را بر روی دوربین های فول فریم نیز استفاده کنید اما توجه داشته باشید در این حالت دایره تصویر ایجاد شده معادل دوربین های غیر فول فریم خواهد بود . ( معادل لنزهای سری EF-S کانن )
VR ( Vibration Reduction) : سیستم کاهش لرزش و تثبیت تصویر . این لنزها معادل IS در کانن ، OS در سیگما و VC در تامرون می باشد .
SWM ( Silent Wave Motor ) : سیستم اتوفوکوس سریع و بی صدا با امواج مافوق صوت و فناوری پیزوالکتریک .این سیستم معادل سیستم USM در لنزهای کانن می باشد .
N ( Nano Crystal Coat ) : در این لنزها از پوشش نانوکریستال جهت کاهش و برطرف نمودن انعکاس نور استفاده شده است .
G Type : لنزهای سری G فاقد حلقه تنظیم دیافراگم بوده و تنظیم دیافراگم از طریق دوربین انجام می شود .
IF ( Internal Focusing ) : در این لنزها تغییر فوکوس بدون تغییر در اندازه لنز و جابجایی المان های بیرونی و فقط در درون لنز انجام می شود .
منبع: کارینو جی اف ایکس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا