تنظیم ابعاد اسکرین برای پروژه اندروید

maya2006

New Member
سلام
من دارم یک پروژه اندروید با cs6 میسازم . مشکلی که دارم اینه که دیفالت ابعاد پروژه 480 در 800 هست و من وقتی بک گراند یا پیج برای پروژه میگذارم در یکسری گوشی ها بالا پایین بک گراند خالی میوفته یا دکمه لینک هام در وسط قرار نمیگیره . باید چکار بکنم ؟

ممنون از اساتید
 

maya2006

New Member
یا اینکه چطوری دو تصویر بک گراند برای حالت portrate و landscape تعریف کنیم ؟
 

garsi

New Member
یا اینکه چطوری دو تصویر بک گراند برای حالت portrate و landscape تعریف کنیم ؟
سلام
دوست عزیز تا اونجایی که من می دونم باید با دستور زیر صفحه رو برای تمام ابعاد صفحه نمایش در موبایل فول اسکرین کنی
stage.align = StageAlign.TOP_LEFT;
stage.scaleMode = StageScaleMode.EXACT_FIT;
 
سلام
راههای متعددی وجود داره من از این روش استفاده می کنم. فکر میکنم مشکل شما اینه که شما صفحه ات را بزرگ کردی ولی اشیاء درون صفحه با وضعیت جدید ست نمیشن. لذا باید یک مووی اصلی ایجاد کنی و اونو با اندازه های جدید استیج ست کنی و موقعیت سایر اشیاء را با اون تطبیق بدی.
کد:
        stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
        //دو متغیر از نوع نامبر تعریف کن تا اندازه اسکرین گوشی را دریافت کند
        SET_STAGE_WIDTH = Capabilities.screenResolutionX;
        SET_STAGE_HEIGHT = Capabilities.screenResolutionY;
        // یک مووی تعریف کن تا از طریق کد زیر از نظر اندازه با اندازه اسکرین گوشی ست بشه و در محل صحیح قرار بگیره   
        main_obj.width = SET_STAGE_WIDTH;
        main_obj.height = SET_STAGE_HEIGHT;
        main_obj.x = (SET_STAGE_WIDTH/2)-((SET_STAGE_WIDTH - FIRST_STAGE_WIDTH)/2);
        main_obj.y = (SET_STAGE_HEIGHT/2)-((SET_STAGE_HEIGHT - FIRST_STAGE_HEIGHT)/2);
        // از این به بعد بقیه اشیاء را بر اساس این شی اصلی موقعیت و حتی اندازه بده. تا درست سر جاش قرار بگیره
 
سلام
راههای متعددی وجود داره من از این روش استفاده می کنم. فکر میکنم مشکل شما اینه که شما صفحه ات را بزرگ کردی ولی اشیاء درون صفحه با وضعیت جدید ست نمیشن. لذا باید یک مووی اصلی ایجاد کنی و اونو با اندازه های جدید استیج ست کنی و موقعیت سایر اشیاء را با اون تطبیق بدی.
کد:
        stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
        //دو متغیر از نوع نامبر تعریف کن تا اندازه اسکرین گوشی را دریافت کند
        SET_STAGE_WIDTH = Capabilities.screenResolutionX;
        SET_STAGE_HEIGHT = Capabilities.screenResolutionY;
        // یک مووی تعریف کن تا از طریق کد زیر از نظر اندازه با اندازه اسکرین گوشی ست بشه و در محل صحیح قرار بگیره  
        main_obj.width = SET_STAGE_WIDTH;
        main_obj.height = SET_STAGE_HEIGHT;
        main_obj.x = (SET_STAGE_WIDTH/2)-((SET_STAGE_WIDTH - FIRST_STAGE_WIDTH)/2);
        main_obj.y = (SET_STAGE_HEIGHT/2)-((SET_STAGE_HEIGHT - FIRST_STAGE_HEIGHT)/2);
        // از این به بعد بقیه اشیاء را بر اساس این شی اصلی موقعیت و حتی اندازه بده. تا درست سر جاش قرار بگیره
البته ابتدا این متغیر را تعریف کن و اندازه اولیه استیجت را بهش بده
کد:
        private var FIRST_STAGE_WIDTH:uint = 400;
        private var FIRST_STAGE_HEIGHT:uint = 650;
 

mohammadfard

کاربر فعال
با عرض سلام خدمت دوستان عزیزم

دوست عزیزم ساخت برنامه که حالت Responsive داشته باشه به همین حد کد خلاصه نمیشه و نسبت به پروژه ای که داری انجام میدی باید تصمیم بگیری که چه جوری بتونی ریسپانسیوش کنی .
پیشنهاد من اینکه حتما از کلاس AutoFitArea که یکی از کلاس های greensock هتسش استفاده کنی.
شاید اگه این کلاس نبود خیلی از اپ های من با مشکل جدی مواجه میشد.

با احترام
 

جدیدترین ارسال ها

بالا